V ráji?

V ráji?

Anotace: Dalo by se o tom napsat knihy ale spíš je to myšleno jako podnět k diskusím, tak jsem se omezil na jednoduché přííklady.

V ráji?
Představme si Adama v ráji. Má vše, nic mu nechybí. Nicméně je sám. Proč vlastně byl stvořen, a jaké předpoklady k životu potřeboval? A co vlastně byl.
Když vyjdeme z předpokladu ,že by se jednalo o člověka jako jsem já nebo kdokoli jiný, který má základní potřeby, pak jaké by ty potřeby byly? Jestliže člověka stvořil Bůh k obrazu svému, a Adam byl tím prvním a ve své době jediným, který navíc žil v ráji,jehož hlavní význam byl ten, že zde měl vše co potřeboval, ale proč vlastně něco potřeboval. Když bůh stvořil, člověka k obrazu svém, pak proč byl ten obraz takový jaký byl, proč vlastně vůbec nějaký byl. Co by bylo pro jediného člověka, který mohl mít vše, tím co potřebuje? Vůbec nic. Jaký má význam stvořit člověka tak aby jedl když mu ve chvíli kdy to potřebuje poskytnete jídlo? Aby ho mohl vylučovat? Aby z něj získal energii? Proč ale když mohl mít vše nemohl mít rovnou tu energii, a proč vlastně byl stvořen tak aby ji potřeboval, když ji mohl kdykoli mít? Jíst dobré jídlo je pro člověka požitkem chtěl snad Bůh, aby tento požitek Adam poznal? Kdyby ho ale nepoznal pak by mu nechyběl a výsledek by byl prakticky stejný a kdyby nikdy nepoznal hlad, nebo ošklivé jídlo, dá se vůbec mluvit o požitku?
Kdyby měl Adam kdykoli, cokoli, byl by vůbec schopen vnímat čas? Jestliže ano co by pro něho bylo měřítko. Patrně den a noc, doba po kterou by se něco pohybovalo, ale mělo by to pro něho vůbec význam času? Nebo by pouze vnímal to střídání, a ten pohyb. Kdyby měl vše vždy když chce, jaký by pro něj mělo význam včera dnes, nebo za chvíli? Vnímal by pouze teď chci jídlo, teď jsem sytý. Jaký by pro něj mělo smysl uvažovat o tom jestli se za chvíli nají? A mělo by pro něho vůbec něco smysl?
A co řeč? V případě, že by s ním chtěl Bůh mluvit, patrně by jí potřeboval, ale proč by k tomu Bůh potřeboval něco tak složitého jako je řeč. A kdyby jí nepotřeboval, jak by vůbec vypadalo myšlení takového Adama? Patrně by vnímal pouze významy, ale co by tím významem bylo? Kdyby například viděl strom, měl by pro něho vůbec nějaký význam? Když budeme uvažovat o tom, že by pro něho strom znamenal jablka a jablka obživu, znamenalo by to, že když chce jíst, musí jít a utrhnout jablko. Nepopírá to ale význam ráje? Kdyby musel jablka trhat aby se mohl najíst, pak bychom se ocitli, v normálním světě, kde je třeba pracovat, abychom přežili a už by nešlo o ráj pouze o zemi kde je dostatek hojnosti. Nebo vznikla řeč až s Evou?
Co člověk nepoznal to mu nechybí. Vnímal by pak samotu? Možná by viděl u zvířat, že žijí, v párech nebo skupinách, ale byl by vůbec schopen vztáhnou to na sebe. Pakliže ano, bylo mu smutno, a bůh mu dal ženu, pak se jednalo o závist. Ale nezáviděl, by ptákům schopnost létat? Nezáviděl by pak slunci svit, nezáviděl by stromům jejich výšku? Kdyby byl schopen závisti, pak proč si bůh vybral právě tu ženu kterou mu dal? A jestliže byl schopen závisti znamenalo by to že nemohl mít vše co si přál, to ale popírá podstatu ráje a tím i jeho existenci.
Autor Hérakleitos, 20.04.2010
Přečteno 322x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí