Život je jako loď.

Život je jako loď.

Anotace: Je to o formování ducha a následného plutí životem.

Život.
Svatava Karasová

Život je jako loď. Záleží na mnoha vnitřních i vnějších faktorech, aby se nepotopila. Prostředí, ve kterém se ocitne. Materiál, ze kterého je vyrobena. Záleží i na tom s jakou rozvahou tvořitel vybudoval ponor. Máli naše loď nízký ponor, daleko se nedostane. První malá bouře v docích loď pohoupe, natočí ji na stranu, nakloní ji a posádka je plná vzrušeného napětí mísící se radostí a strachem, zdali to zvládne. Vysype se náš náklad, který jsme tak dlouho sbírali, a který tvoří identitu naší cesty mořem? Máli naše loď na moři života nízký ponor, daleko se nedostane. Moře života je neklidná pláň, která nás dokáže unášet dlouhými trasami křížem krážem, byť se snažíme držet stávajícího místa zuby nehty, anebo nás klidně potopí na místě. Kdo jsme? Jsme dobyvačná španělská karavela vyhlížející nové cesty a prostory k životu? Jsem loď vozící svůj náklad po moři, dobře připravená na případné mořské vichry? Jsme loď, která již po mnoha bouřích ztratila svůj náklad a jen bezcílně a bezduše bloumá po moři s lhostejností očekávající novou bouři?
Kdo jsme? A jsme připraveni?
Autor Svatule, 18.11.2010
Přečteno 500x
Tipy 3
Poslední tipující: Ossian, Kapka, J.U. Ray
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mně se to moc líbí. Výstižné a podnětné.

04.12.2010 19:04:00 | Kapka

Nesdílím nadšení s předchozíma. Příliš obecné a samé otázky..

22.11.2010 12:35:00 | Unyle Pěl

Vítám Tě na Literu! Hned první text a hned dobrý :) Nemůžu to posoudit z hlediska syntaxe a tak, na to tu jistě budou jiní (a když ne tu, tak jinde určitě ano), ale co se týká dojmu, tak ten Tvůj text zanechal. Tak ať se daří ;)

18.11.2010 22:44:00 | J.U. Ray

To je tak krásný. Moc Vás obdivuji!

18.11.2010 22:16:00 | Volia

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí