Vyspělá nevyspělost

Vyspělá nevyspělost

Anotace: aneb krátká úvaha na mnou už dlouhou dobu pozorované téma.

Fenomén dnešní doby;
potlačovat city.
..vypadáte pak prý starší.

Možná,
ale proč pak je přetvářka špatně,
když je základem vyspělosti právě ona.

Ať se na svět dívám jakkoliv barevnými brýlemi,
tak tato skutečnost mi nepřestává kazit sny.

Je špatné být v očích nevyspělého nevyspělým
a je tedy lepší stát se umělým bezcitou?
Nebo vážit spíše názor reálně vyspělých lidí,
co se za emoce nestydí ani v pokročilejším věku.

Já mám jasno, ale vy?
A oni? Ti, kteří tuto imaginární většinovou realitu vytvořili?
Budou stále žít ve sladce černobílém snu a budou odsuzovat ty, co si pohled zkreslit nenechali?
Autor Sapphire, 09.12.2010
Přečteno 654x
Tipy 3
Poslední tipující: drsnosrstej kokršpaněl, ewon
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Naprostý souhlas. A lidé upřímně nevyspělí s reálnou vyspělostí vyšší, než kdejaký takzvaně "vyspělý" přetvařující se jedinec, nechť jsou touto filosofií zatraceni.

Já měl to štěstí, musím zaklepat, že jsem partnerku nehledající dokonalého člověka, ale člověka, kterého dokonalým bude moct vidět, našel. Pravdou ovšem zůstává, že je to v dnešní době opravdu těžké.

17.12.2010 19:49:00 | Sapphire

přesně tak! a ženy to mají ještě lehčí - těm nevyspělost sluší... spousta mužů vyhledává nevyspělé ženy, protože jsou roztomilé a muž se rád cítí vyspělejší... ale řekni mi, která žena si vybere muže, který nemaskuje nevyspělost... 99% dá přednost možnému pokrytci a lháři předvádějícímu svou vyspělost, před upřímným nevyspělým naivou, který by se k té vyspělosti stejně společným časem dopracoval...

dnes letí image... a podle toho taky vypadají ty vztahy

nemůžeme si za to tedy sami, když místo toho, abychom si vybrali nedokonalého partnera/partnerku a k dokonalosti je dovedli, vyhlíží většina z nás pana Ideálního / slečnu Ideální a víme předem, co chceme vidět, slyšet a cítit, abychom byli spokojení?

Pokud je předem danná forma (a časopisy, knihy, filmy, média tuhle formu od nepaměti vytváří - třeba tím, čemu se říká "móda" - jen jsou pořád lepší a my čím dál ochotnější podsouvané informace přijímat, línější nacházet vlastní pohledy na svět), která u nás může/má být úspěšná, pak není problém pro schopné podvodníky, se do takové formy obléct.

A my, místo toho, abychom změnili myšlení (odložili očekávanou formu), zůstáváme u stejných nároků jako ostatní, jen je zakrýváme a zakrýváme, přetvařujeme se, jak jsme jiní... to, abychom klamem dostali to samé, co ti, kdo neklamali a chtěli to též.
Jenže, s touhle dnes převažující filozofií "schovávání se" pokrytci kupodivu po čase zjistí, že žijí ve vztahu s pokrytcem. Jak časté...

17.12.2010 12:07:00 | drsnosrstej kokršpaněl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí