Na citát Bohatství je pro moudrého sluhou pro hloupého pánem

Na citát Bohatství je pro moudrého sluhou pro hloupého pánem

Anotace: Je to školní práce (asi je to znát)

Viděli jste někdy muže v nejlepších letech, pěkné tváře a velkých možností? Napadne vás, ten bude jednou bohatý a bude se mít dobře. Dobrá, představme si, že se tato myšlenka vyplní a muž se stane bohatým, slavným a známým. Stane se z něj podnikatel, který obchoduje se 100W žárovkami a bude mít ženu a děti. Jeho obchod bude vzkvétat a vzkvétat, až najednou, bude Evropskou Unií zakázán dovoz těchto žárovek. Tím jeho firma ztratí odbytiště pro své zboží a začne krachovat. Po nějakém čase firma zkrachuje. A tady se dělí jeho budoucnost na dvě alternativy:ť
A: Muž si ale již dávno zvykl na to, že má moc a vydělává spoustu peněz, (I když už měl v té době tolik, že by mu to stačilo k pohodlnému dožití). Hromadil a hromadil peníze, ale najednou v něm vzklíčilo podezření, že ho chce zbytek rodiny připravit o peníze, že ho někde úkladně zavraždí a nechají si jeho majetek. A tak ho napadla (Podle něj) geniální věc. A to, že je vydědí, pak přece nebude důvod takových ohavných činů z jejich strany. Jenže jeho rodina se to dozvěděla a uraženi jeho nedůvěrou od něj všichni odešly. Tak zůstal sám se svými penězi. Jednoho dne jej napadlo, že lidé okolo ho chtějí o vše připravit, a tak si řekl, vždyť mohu pracovat doma. Přesunul své zájmy do elektronické podoby a začal žít ustrašený a podezřívavý život. Sousedé ho neměly rádi a jedno malé dítě mu z legrace řeklo, že jeho peníze zmizí, tak se vydal domů s hrůzou v očích. Toho dne nemohl usnout, ale nakonec se mu to povedlo. Zdálo se mu o tom, že všechny jeho peníze jsou pryč. A proto, že byl již poměrně starý sklátil ho srdeční infarkt již z představy, že jeho peníze zmizely.A tak zemřel onen velký boháč.
B:Muž si zkontroloval své konto, zjistil, že má dost peněz na krásný a klidný život. Tak se rozhodl, že se stane zahradníkem, protože to byla práce, kterou nadevše miloval (I když nepříliš placená) a v této činnosti pokračoval, a ještě stihl za vydělané peníze pomáhat ostatním. Odešel do důchodu a dožil se vysokého věku, na konci svého života odkázal rozumnou částku dětem a zbytek dal na charitu, kterou sám založil.
Autor eragon a, 11.05.2011
Přečteno 560x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí