Nepál

Nepál

Anotace: Kukátko do jiného světa...

Dneska jsem byla na besedě o Nepálu. Byla tam i jedna dívka, která přijela, aby lidem v České republice ukázala svoji kulturu. Jak na zdi díky dataprojektoru běhaly obrázky, má mysl zavítala do dalekých krajin a hodnotila jsem způsob života tady a tam.

Dalo by se říci, že Nepálčané jsou mnohem spokojenější ze svého života než my. Mají jiné hodnoty a neliší se jenom způsobem života, ale i vnějškem, jejich tělesnou schránkou. Někdy jsi říkám, co vlastně mám z života jako je ten můj? Mnohdy jsem nešťastná, nespokojená.

Mám mnoho oblečení a pořád bych chtěla víc. Jdu do obchodu a neřeším, co si obléknu, ale jaké značky moje oblečení bude. Nebojím se nedostatku vody, protože každý den je sprcha mojí rutinou. Nestarám se o to, jak a co naplní můj žaludek, protože vždycky máme plnou ledničku.

Stydím se za sebe, stydím se za požadavky, které mám. Vystudovala jsem zatím střední školu a mířím dál. V Nepálu jsou děti rády za ledajakou pomoc ve vzdělání. Jejich pokladem je naučit se číst a psát. My jako studenti si neceníme učení, je to pro nás přítěž. Nechceme se dozvídat nové věci, protože se pro nás staly něčím běžným.

Je smutné, jak je náš svět uspořádán. Jak se mění pozice věcí, jak se některé posunují výše a my si jich neumíme vážit.

Ráda bych chtěla vyjet do nějaké země a zažít si tváří tvář, v jakém blahobytu žiji. Možná bych byla šťastnější. Lidské vztahy by byly pevnější, život by byl drsnější, ale mohli bychom více snít. Určitě si svoje přání někdy splním a vyjedu jako misionář do rozvojové země. Chci pomáhat, chci být prostředním, který může lidem předat vzdělání. Chci se naučit být šťastná jako oni a vážit si přírody a vody. Chci změnit své hodnoty a chci se postavit sama za svůj názor!

Autor lullaby, 10.06.2011
Přečteno 343x
Tipy 5
Poslední tipující: ewon, Bambulka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

M.arek: Děkuji:) Ano, dokáží dát i z nedostatku, z mála. Opravdu mě ohromilo, když mluvili o způsobu stolování. Jedí na zemi. Většinou mají k jídlu rýži, luštěninovou polévku a opečené brambory. První jedí hosté, pořád jim přidávají dokud nejsou syti. Někdy to dopadalá, že na zbytek rodiny zbude suchá rýže. Jsou otevření a přátelští. Štěstí se tam podívat a poznat je:)

Bambulka: Děkuji:) Ráda bych se tam podívala, ale uvidíme, kudy moje cesta vede:) Půjdu tam, kam mám jít:)

11.06.2011 13:42:00 | lullaby

...
Víš, zrovna nedávno jsme měli debatu na téma "životní hodnoty a standard" ... a je tak rozlišné, jak se na to dívá každý jeden člověk... zasazeno do specifického místa a času nabývají věci jako jídlo, přístřeší, "výdobytky - požitky" ... vlastního významu a obsahu ... a je jen na každém z nás, co pro nás bude v životě důležité ... a jak jej chceme prožít ... ano, rozumím Ti, proč bys chtěla jet zrovna do Nepálu ... znám ho jen z fotek, povídání a knih ...ale je to jiný svět, svébytná filozofie, která Tě prostoupí ... hodně štěstí a odvahy při plnění svých snů a úkolů na Tvé "dračí cestě" ...;-)

11.06.2011 10:11:00 | Bambulka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí