Zastav a rozhlédni se

Zastav a rozhlédni se

Anotace: -

Dnešní uspěchaná doba nás nutí k tomu stále něco nestíhat. Žijeme hektický život s pocitem, že nám stále něco proklouzává mezi prsty, že nám něco utíká. Je možné to změnit? Zastavit se ve zběsilém úprku z místa A do místa B a zhluboka se nadechnout?

Všechno, co nás obklopuje se v posledních třiceti letech změnilo. A s příchodem moderní techniky se zrychlil i náš život. Stala se z něj rychle přetáčená videokazeta. Snažíme se vše zvládnout, ale někdy se zadrhneme, stejně jako ta páska na videokazetě. Psychologové a psychiatři dvacátého prvního století by jistě pptvrdili nárůst náhlých zhroucení, která vznikají právě z přepracování a z rychlého a nezdravého životního stylu. Stejně tak prudce stoupá počet sebevražd, lidé opravdu nezvládají svůj život. A co dělat dál? Jak utéct z toho šíleného kolotoče nároků, stresu a boje o delší výplatní pásku?

Je třeba uvědomit si pravé životné hodnoty a zamyslet se, co je pro nás podstatné. Žaludeční vředy? Ne, duševní pohoda a psychická vyrovnanost. Občas je užitečné nechat starosti proudit mimo nás a vše hodit za hlavu. Marníme život maličkostmi, a tak si ani někdy neuvědomíme, že jsou i jiné hodnoty, které mohou náš život smysluplněji naplnit.

Ano, je možné se v běhu zastavit a rozhlédnout se kolem sebe, ale abychom to mohli učinit, je třeba uvědomit si, že něco je špatně, že se honíme za větrnými mlýny, zatímco nám spousta věcí uniká mezi prsty. Roky života, naši přátelé, rodina, lásky, vše na čem opravdu záleží. Bohužel lidskému oku je spousta věcí skryta a proto někdy můžeme jen litovat, jak jsme byli hloupý a kolik věcí jsme pochopili tak pozdě. Když člověk utíká, všechen kyslík určený pro myšlení spotřebuje tělo a člověk se dusí.

Opravdu se nechcete zastavit a rozhlédnout se?
Autor Aurora., 27.10.2011
Přečteno 647x
Tipy 4
Poslední tipující: Adrilus, Aurora.
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí