Moj pohlad na smrť

Moj pohlad na smrť

Anotace: alebo premietanie o konci.

Úvaha o smrti alebo neriešiteľná otázka
Smrť. Čo to vlastne je? Je to metafora, je to čiara alebo len čiarka. Pre poeta je to niečo vznešeného ale pre vraha je to len koniec v ktorom nie je nič vznešene. Vo vede je to ukončenie životných funkcii, u kresťanov je to len koniec fyzickej schránky a čakanie na vzkriesenie ale napríklad v takom budhizme sa „ duša“ prenesie do ďalšieho tela. Existuje vôbec „duša“, alebo „karma“ či niečo podobne. A pokiaľ áno, majú ju aj stroje, zvieratá či premety? Niekto verí že áno. Nie je pravé toto základná otázka, „čo je smrť?“? Mnoho ľudí sa ju snaží oklamať. Je to vôbec možne? Je to vec „dobra“ alebo „zla“. Týmto sa dostávam k ďalšej otázke existuje „dobro a zlo“. Keď si porovnáme smrť a zlo tak ide o totožne pojatia ale vo všeobecnosti sa verí že smrť je prirodzená. Nie je teda aj „zlo“ prirodzená vlastnosť? Bližším pohľadom zistime že tak ako „ zlo a dobro“ je i smrť a “duša“ je číri a prach sprostý výmysel. Výmysel generácií filozofov, vzdelancov ale i obyčajných ľudí. Ale opäť sa vraciame k základnej otázke ktorá ale neznie “Čo je smrť?“ ale „ Je to len výmysel?“ náboženstvo tvrdý že nie, veda tvrdý že možno “potrebujeme ďalšiu analýzu“ a obyčajného človeka to nezaujíma i keby poznal pravdu aj tak ju nezmení. Pravdu, Ak to nie je ďalší klam, majú všetci. A pravé to závisí na uhle pohľadu. Prečo? Nemôže byť čierne bez bieleho, niečo bez ničoho. To teda znamená že nemôže byť život bez smrti. Ak život naozaj je životom a nie len ďalším klamanom. Teda smrť musí existovať, a keďže existuje musí byť aj niečo po nej. Predsa sme sa už dávno naučili že nič nie je úplný koniec, jednoducho čiara.
Ma teda náboženstvo pravdu? Ja verím že áno, avšak slobodná vôľa nie je, lebo keby bola bolo by ňou možne meniť dobro a keď zmeníš dobro zmeníš i zlo a to ako som už ukázal sa rovná ovplyvneniu smrti a smrť ovplyvniť predsa nemôžme, alebo áno?
Autor RoSzomak, 03.12.2006
Přečteno 379x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Děkuji za komentář...

A teď k tvému dílu... Ano, není život bez smrti, je to běžné "zakončení" života, nebo jen cesta dál, kdo ví. Já osobně v posmrtný život nevěřím, myslím, že až zemřu, budu jen ležet, práchnivět a snít. Asi o není krásné, ale je to moje představa. A představy přece nemusí být krásné. Ale více mně zaujala myšlenka, že smrt je srovnávána se zlem. Ale smrt přece není zlá. Je jen běžná. Je všude. Při každém jediném nádechu člověka tolik živočichů, rostlin, lidí (ano, odděluji je od živočichů, ač to není úplně správné a v mé mysli jsou na stejné úrovni, ale pro ostatní být nemusí, nechci se tedy nikoho dotknout) na celém světě zemře. A je to zlo? Ne, je to koloběh, z těla se stane potrava, z potravy plod, z plodu tělo... A znova. A teď se musíme otázat, zda tohla je ona zmiňovaná reinkarnace. Ale kde se pak ztrácí duše? Asi ji pohltí země. Třeba myšlenka živé Země, Gaia, není vůbec špatná, má krásnou myšlenku a zajímavé vysvětlení. Ale je to pravda? Proč? A jsme zase u otázky. Já mám pocit, že lidé si vymysleli otázky, aby se měli za čím hnát. Pokaždé, když najdeme na jednu z otázek odpověď, objeví se nová, nečekaná. A stále. Skoro jako se smrtí. Myslím, že jediná možnost, jek to zjistit je umřít, ale kdo by riskoval, že pak vážně nic není, jen to práchnivění?

Omlouvám se, že jsem se tak rozepsala, ale tohle téma mne opravdu zajímá a jsem ráda, když mi každý vysvětlí jeho názor a myšlenku, tak pevně věřím, že i ty budeš rád, když se dozvíš můj názor..

04.12.2006 22:37:00 | Angelon

Když jsem četl Vaší reflexivní, tak trochu i zajímavou úvahu, přišlo mi až nemístné a trochu i nedůstojné sdělit tu do éteru, že "duše" je výmyslem filosofů,které pak srovnáváte s "běžnými" lidmi, skoro spodinou a nuzáky, což mě zvedlo ze židle. Je to otázka toho, na co kdo věří, a jak čemu kdo věří. Jestli Vás zajímá něco o "duši", přečtěte si raději něco vážnějšího, abyste nahlédl filosofii. Třeba bych Vám doporučil Platóna, jeho Ústavu, konkétně 10. knihu a její závěr, kde se o "duši" a problematice "metempsychosis", tedy převtělení duše do jiné, jak vy píšete schránky, dozvíte více.

03.12.2006 23:23:00 | A.N.D.Y.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí