Rady

Rady

Anotace: ...

Jedna, dva, tři, nádech.
Jedna, dva, tři nádech.
Dívám se na naše a uvažuju, jestli vůbec tuší, co se mi honí hlavou. Jestli tuší, co vůbec prožívám. Nevím, jestli chci vědět, co cítím. Pohlédla jsem na kamarádku, vyrůstaly jsme spolu, byť je o pár let mladší, a uvažovala, nad čím asi teď uvažuje. Seděly jsme po boku našich rodičů a padala jedna rada a narážka za druhou.
„Je jí šestnáct! Je to dítě a má už takové starosti! Ochudila se o nejlepší roky svého života,“ musela jsem si obejmout hruď, protože jsem v tom viděla sama sebe.
„Stará se o něho jako by byla jeho manželka a neuvědomuje si, že jí mládí utíká pod rukama,“ tak tohle už na mě bylo moc. Neviděla jsem v sobě manželku, ale ochránce, ale princip byl stejný. Rozdíl byl v tom, že já jsem zestárla už ve dvanácti.
„Takovou obětavost jsem ještě nikdy nezažila u někoho tak mladého,“ zapřemýšlela jsem nad svým mládím. Taky jsem se obětovala a obětuju se pořád.
„Holka, doufám, že jednou neskončíš jako já,“ pomyslela jsem si v duchu. Přeci jenom, některé věci nemusí naši vědět.
„Někdy je nejhorší říct pravdu, když se bojíš, že toho člověka ztratíš. Med kolem huby se maže dobře, ale pravda je důležitější a bolestnější. Ano, můžeš toho člověka ztratit, ale taky nemusíš,“ hořkost v mých ústech se hromadila jako jed. Vím, že ta rada nepatřila mně, ale přesto mě donutila nad ní přemýšlet.
Každý máme své démony. Každý máme své strachy. A každý máme osobu nám blízkou, kterou nechceme za žádnou cenu ztratit, ať to je sestra nebo přítel. Mlčíme. Pořád mlčíme a za tím schováváme strach ze ztráty a z odmítnutí. Mlčíme neustále, byť máme někdy slabou chvilku a v té říkáme pravdu. Pravdu, která nás bolí a užírá zevnitř. Chceme ji vykřičet, ale opět se bojíme. A proto se radši ubíráme k tichu.
Autor Bol, 02.09.2012
Přečteno 383x
Tipy 1
Poslední tipující: dead-head
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

bolest se nepřijímá snadno. Nejspíš proto se jí říká bolest. Strach z odmítnutí, to by moh bejt velkej motiv, i v mým životě.

No a pak je tu ten motiv pravdy, tahle je asi taková, že vlastně prostá, ale tak nepříjemná, že jí vlastně chceme utéct. A v mnoha případech se to člověku i daří, roky nebo celej život.
... a pak zas zapnu ten skeptickej mozek, kterej řekne: pravda není lehko dostupná, "pravda" může bejt jen to, že se na věci podíváme jinak než doteď.

Neříkám, že jsem ty texty úplně pochopil a tak trochu do nich promítám sebe.

02.09.2012 12:15:45 | ewon

Člověk v hodně věcech vidí sám sebe, možná to je dobře, možná ne, ale někdy to pomáhá..

K tomu chápání textu, ani se ti moc nedivím. Je tam moc myšlenek spojených do jednoho krátkého textu a kdo neví co v tom má hledat, tak pro toho to je hodně nejasné..

02.09.2012 12:55:12 | Bol

Tady je těžké hodnotit, protože z úvahy nevyplývá oč konktétně jde. Možná je to tak správně, některé přiliš osobní věci se na internet nehodí.

Ale závěr je určitě hodný k zamyšlení: "Mlčíme. Pořád mlčíme a za tím schováváme strach ze ztráty a z odmítnutí. Mlčíme neustále, byť máme někdy slabou chvilku a v té říkáme pravdu. Pravdu, která nás bolí a užírá zevnitř. Chceme ji vykřičet, ale opět se bojíme. A proto se radši ubíráme k tichu."

Přiznám se bez mučení, "obrana proti stresu a depresím" - to byl můj koníček už od puberty. V 70. letech jsem si sháněl literaturu jak to šlo, internet nebyl. Odkaz na webové rady jsem dal už v minulém komentu: http://www.psychoweb.cz/

V mém případě mi za mlada pomohly koníčky (malování, hraní v kapele, atd.), přes které jsem se dostal k lidem stejné krevní skupiny, protože v "tlupě" se bolístky zvládají snadněji (a veseleji, co si budeme povídat, že jo :) Rodiče často nemají schopnost své děti před stresy ochránit, naopak se někdy stávají "stresátory", bohužel.

02.09.2012 11:03:09 | Aťan

Jak jsem psala trochu výš, tak je tam hodně propletencýh myšlenek, takže pro toho kdo neví, nic konkrétního.. Máš pravdu, některé věci se na net nehodí..

S rodičema to je přesně jak říkáš, ale u mě mnohdy ještě umocněto tím, že nechci aby se trápili více než je nutné a v tomto případě radši mlčím a snažím se usmívat..
Přátelé to je zase něco jiného. Před nima jsem schopná ukázat co mě trápí, ale když posté slyšíš stejnou radu, kterou nemůžeš praktikovat ve svém životě, tak radši opět mlčím a opět se usmívám..

Jinak díky za odkazy, až se dostanu ke stabilnějšímu internetu určitě na ně kouknu..

02.09.2012 13:00:48 | Bol

Taktiku mlčení v různé míře asi používá každý, ...někdy bývá vhodná i milosrdná lež, pokud se nezneužívá, myslím si.

02.09.2012 13:04:59 | Aťan

To máš pravdu. Někdy milosrdná lež a někdy mlčení..

02.09.2012 13:18:15 | Bol

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí