Hyeny mezi námi?

Hyeny mezi námi?

Anotace: Reakce na reportáž ve zprávách

Nejsem z těch, kteří po shlédnutí zpráv myslí na odvysílané reportáže déle než zbytek večera, ale tahle mě donutila přispět další úvahou. Pokusím se podívat na problém z více úhlů a podotýkám, že úvaha je psaná bez výraznějšího citového zabarvení.
Ona reportáž se týkala Petra Hágera, muže, který při jedné ze svých projížděk po Litoměřicku najel do skupiny lidí a při té příležitosti tři lidi zranil a bohužel i jednu dvaadvacetiletou dívku zabil. Navíc z místa nehody ujel. Verdikt soudu po dvou letech od nehody zní: vězení na dva a půl roku a 5 let zákaz řízení.
Není to málo? Vždyť dotyčný se provinil hned několika způsoby. Prvním byla jeho jízda. Při porušení pravidel na silnici se jedná o pouze přestupek (pokuta + body), pokud nedojde k nehodě. V tom momentě se dají provinění (alkohol, rychlost, bezohlednost, nesvícení, nesprávné předjíždění) hodnotit jako tresný čin. To se však v tomhle případě neprokázalo (nebo alespoň nestačilo svědectví přeživších), nicméně řidič jel prý velice rychle. Alkohol také nebyl dokázán, protože policie muže dopadla pozdě. Dalším bodem bylo neposkytnutí pomoci. To je zakotveno jak v pravidlech silničního provozu, tak v obecných zákonech (pro všechny svědky nehody, pokud tím neohrozí vlastní bezpečnost).
Upřímně, kdybych někomu na parkovišti odřel auto, raději zmizím, abych neměl problémy, ale srazit člověka a ujet, to nedokáže zdravý člověk pochopit. Přestože to Háger popírá, musel si být svých činů vědom. Svědčí o tom i fakt, že údajně kvůli zamaskování stop naboural znovu (jiné zdroje považují druhou nehodu jako důsledek opětovné rychlé jízdy).
Sám odsouzený tvrdí, že si není vědom, že by někomu ublížil, přestože ,,jakýsi náraz zaznamenal“. Tomu nevěřím. Každý někdy najel omylem třeba na obrubník nebo na nějaký malý předmět na silnici a pokaždé to s autem pěkně zamává. Abyste si nevšimli, že jste najeli do lidí, museli byste mít v krvi čtyři promile nebo řídit tank. Řidič tank neměl (Opel Zafira).
Je možné se do viníka vžít? Psal jsem, že se na věc podívám z více úhlů, ale nevím, zda to půjde… Tak tedy, Háger se pozůstalým a zraněným omluvil a činu lituje, čemuž věřím. Jakkoli zrůdně se zachoval při nehodě, stal se vrahem proti své vůli a nezbaví se toho do konce života. Bude o tom moci přemýšlet dva a půl roku ve vězení. Ale to je vše. Žádný další trest tohoto muže nestihne, přestože porušil několik právních a morálních zákonů a při té příležitosti (i když ne schválně) ukončil život mladé slečny.
Vlastně - směšný zákaz řídit vozidlo dalších pět let. Já osobně mám řidičák ani ne rok, ale vždy mě velmi mrzí, když na silnici potkám idiota, který hazarduje bohužel nejen s tím svým životem. Ale vědomí, že mezi námi žijí hyeny, je možná horší.
Autor SirPsycho.sexy, 13.01.2007
Přečteno 415x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Neboj se, že nebude dost potrestán. Já jsem si o něm přečetl, že mu přišlo už asi 500 anonymních dopisů, že si ho ćhytěj, až vyleze z basy a ... A až náš milej "hodnej a slušněj" řidič vyleze, bude pěkně dlouho opatrnej, aby to někdo nevzal vážně a neudělal z něj krmivo pro rybičky...

15.01.2007 10:08:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí