Životní rozhodnutí

Životní rozhodnutí

Anotace: Na některé události v životě se dlouho připravujeme a když k nim dojde, nechápeme, proč jsme se na ně vlastně tak dlouho připravovali. (Eduard Petiška)

Co bylo rozhodující chvílí pro můj život? To je poněkud závažná otázka. Nutí k hlubokému zamyšlení. Určitě to nebude nic povrchního jako navštívený koncert, divadelní představení, dovolená nebo něco jiného. Nelze popírat, že tyto věci mi daly mnohé a nezřídka mě ovlivnily, ale tentokrát to nestačí. K čemu se tedy obrátit? Co takhle chvíle, kdy jsem se s někým seznámila? Určitě znám několik lidí, kteří mi zasáhli do života. Poznala jsem takové, kteří mě naučili novým věcem a v dalších mi byli nápomocní. Další mě nevědomky inspirovali k průlomovým rozhodnutím.  Jak si mám z těch úžasných človíčků vybrat jediného, kterého bych označila jako toho, který napomohl k rozhodující chvíli v mém životě? Ne, to nedokážu. A když s výběrem nepochodím ani u přátel, co zbývá?

Musím si tedy skutečně vybrat okamžik, který byl pro můj život rozhodující? Ale který by to měl být? A v čem má být vůbec rozhodující? Rozhodující pro mou kariéru? Pak bych za tu chvíli mohla označit den, kdy jsem si vybrala svou střední školu. Či den, který mě brzy čeká, a to výběr školy vysoké. Nebo se ta chvíle týká mojí rodiny? Té, kterou již mám anebo té, kterou jednou budu mít?  A co takhle rozhodující chvíle pro zdraví? Ta asi teprve nadejde. Souvisí ten osudový moment s mými koníčky, s mými zájmy? Tady bych neváhala, rozhodující byly moje talentové zkoušky a následný příchod do divadla, které mi dalo tolik a stále dává. Naplňuje mě a je to moje radost, místo, kde mohu být sama sebou. Velký mezník pro mě představuje i den, kdy jsem přijela na Studánku a dostala jsem alternativní domov mezi tamější sehranou skupinou přátel. I ten den je u mě zapsán nesmazatelným písmem. Je to právě ta chvíle, kterou hledám?

Ale i tak si stále nejsem jistá, že to všechno co jsem vyjmenovala, bylo pro můj život rozhodující. Všechno je pro mě důležité a ovlivňuje to moje jednání, ale stále nemůžu mluvit o rozhodující chvíli. Rozhodující chvíle je něco nezvratného a tohle všechno můžu změnit – obor studia, péči o své zdraví, přístup k přátelům a rodině, mohu si najít jiné záliby… Můžu se rozhodovat co dál.

Vlastně si myslím, že tím rozhodujícím okamžikem v mém životě bylo mé narození. Snad to nebylo ani tak moje rozhodnutí jako spíše rozhodnutí mých rodičů, kteří si prostě přáli dítě. A pak? Už jsem možná nějakým způsobem vůli měla, kdo ví? Bylo to všechno řízené odněkud shora? Anebo je to prostá biologie, lékařsky potvrzené fakty? Ať tak nebo tak jisté je jedno. Rozhodující chvíli je pro mě onen podzimní večer kdy jsem přišla na svět, večer, kdy jsem se rozhodla žít. A nic nemůže mít větší cenu a váhu než dar života.

 

Autor Vampire angel, 10.11.2013
Přečteno 803x
Tipy 2
Poslední tipující: Hesiona-Essylt
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

A kterou že to Studánku máš na mysli?Tu nad Varnsdorfem?

10.11.2013 21:04:09 | Bakchus

Ne, mám na mysli Studánku v blízkosti Broumova :)

12.11.2013 22:25:32 | Vampire angel

Děkuju ti za tuhle pozitivní úvahu, opravdu mě moc potěšila. Poslední dobou se v próze setkávám jen s negativismem, odporem a smrtí.

10.11.2013 20:42:38 | Hesiona-Essylt

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí