Život

Život

Anotace: Co vlastně život znamená?

Otázkou toho, co život znamená a jaké tady má člověk poslání, se zabývali lidé po celá tisíciletí. Uváděly se různé teorie, které se snažili objasnit úděl jedince během tzv. hmotného života.

Spousta myslitelů se zamýšlela nad otázkou samotného začátku života, který byl vysvětlován narozením dítěte. Nekterá nábožentsví přicházejí s názorem, že duše zemřelého člověka žije dál, neumírá. Podle nich umírá jen hmotné tělo člověka, ale ne jeho duše. Na tom, jaký život tato duše povede po hmotné smrti závisí na skutcích člověka, které učinil během svého života. Tak např. pokud páchal jen špatné skutky, může klesnout o třídu níž, tzn., že bude žít za trest život zvířete, nebo bude jeho život jen velice krátký. Pokud se zamyslíme nad stručnou charakteristikou života, mohla by znít asi takto: ,,Život je šance člověka aby projevil svou vůli, je dar, který prožíváme každý den narozdíl od běžných darů a dárků, které dostaneme k nějaké příležitosti. Tyto dary vnímáme a zároveň prožíváme radost z nich, ale postupem času nadšení vyprchá, ale život,ten prožíváme každý den a nikdy nevíme, zda budeme prožívat právě něco veselého, nebo nás bude čekat zkouška v podobě překážek".

Můžeme zároveň říct, že život je jeden velký příběh, ve kterém se střídá mnoho dějů. Je to jakási kniha, jejíž příběh prožíváme vždy v konkrétním čase a místě. V dnešní době se spíše zastává názor, že každ si bude žít takový život, jaký si ho udělá. Tzn., podle starého přísloví: ,,Jaké si to uděláš, takové to máš". Jiní lídé zase oponují, že je vše předem předurčeno. Pokud se tedy zamyslíme, můžeme říci, že pohled na život se liší od individuality každého člověka. V moderní společnosti se přisuzuje pohled na svět, tedy jak člověk vnímá své okolí a jak se vyrovnává s úspěchy či naopak neúspěchy psychice a jednotlivým charakterovým rysům.

Konec života vnímáme jako smrt. Mnoho lidí se smrti bojí, představují si, že pokud umřou, nebudou moci už nic cítit a přestanou vnímat tento svět.Jiní vnímají smrt jako osvobození ze života plného lží, sobeckosti, pokrytectví, přetvářky, zloby a špíny...Kompletní charakteristiku smrti tedy jen těžko najdeme. Novodobí alchymisté navazují na mnoho tisíciletí staré tradice a zabývají se posmrtným životem a věštěním. Poukazují na smrt jako na přechodný bod člověka v jeho dalším životě, zastávají názor nadvlády zemských živlů a jejich vlivem na vesmír a veškeré děje v něm....

Co tedy následuje po životě? Existuje vůbec nějaký další život, když nastane fyzická smrt jednotlivce? Můžeme ovlivnit svůj další život činy, které uděláme v současném životě? Anebo je posmrtný život jen výmyslem starověkých civilizací a doby, kdy se do velikých hrobek faraonů dávaly šošky ochránců, otroci a jiné pomůcky, které měli žemřelému pomoci a ulehčit jeho cestu v dalším životě?
Autor Stýblo, 20.02.2007
Přečteno 499x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Možná že život je takový zdokonalovací kurz pro život na druhé straně,kdo ví jak to vlastně všechno funguje...

07.08.2007 02:30:00 | mobo

Děkuji za komentář. :-) :-). Souhlasím s názorem, že bychom měli brát ohled na ostatní kome nás. Ale na druhou stranu, pokud budeme vždy čestní a vstřícní, dočkáme toho samého i od ostatních???

Stýblo.

13.03.2007 23:52:00 | Stýblo

Výstižné,nemám co bych dodal,věčné otázky života a smrti .... a nikdy nezodpovězené...utěšujeme se,hledáme smysl bytí,podléháme možná moudrým,možná fantastickým...ale nikdy nebudeme mít jistotu...zbývá jediné, žít s vědomím,že tu nejsem jenom JÁ,ale i další lidé.

04.03.2007 07:56:00 | Lupus

Ano, sečteno, podtrženo, myšlenky nás všech... Já to vidím stejně jako hru. Dost často mi vytane na mysli známý trhák Matrix, i když tahle myšlenka je trochu jinde, ale tak nějak v zásadě to vidím podobně. Jen proč ta hra? Proč, kdo za ty nitky tahá a proč ho to baví. Jsou naše životy jen pikosekundou času toho někoho obrovského nebo na nás jednoduše zapomněl?

21.02.2007 17:55:00 | Portobella

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí