Které vlastnosti si na lidech cením nejvíc, kterou nesnáším?

Které vlastnosti si na lidech cením nejvíc, kterou nesnáším?

Anotace: Kritizujte, ale s citem prosím. Potřebuju úvahu k matuře. Tak raďte co zlepšit. Předem dík. Tohle je jen takovej pokus

Je mnoho vlastností kterých si lze na člověku cenit Jsou to například vlastnosti jako nesobeckost, obětavost, upřímnost, mírumilovnost a tyké osobní odvaha. Bohužel však není na světě člověk, který by měl všechny dobré vlastnosti. Nikdo nejsme dokonalí. Můžeme se však snažit být co nejlepší. Každý máme nějákou ošklivou vlastnost za kterou se stydíme a kterou bysme nejradši schovali před světem. Někteří lidé jsou sobečtí jiní prospěchářští a další až přímo krutí. Je jisté, že ti co se nechájí ovládnout svými špatnými vlastnostmi, by měli skončit špatně. Bohužel né vždy tomu tak je. Stálr více se setkáváme s tím, že lidé s dobrými úmysli skončí špatně a ti kterým jde jen o vlastní prospěch vyhrávají a to jen protože mají tzv. ostré lokty jsou agresivnější a průbojnější a hlavně mají peníze, za které si lze v dnešní době koupit téměř vše. Naštěstí jsou věci které si člověk za peníze nekoupí. Lze si koupit hmotné statky, ale věci jako je láska , přátelství nebo oddanost ty si koupit nelze. Ty můžeme získat pouze tím že lidem otevřeme své srdce a budume doufat že nám ho nezlomí. Nevím jak vy, ale já osobně si myslím, že právě na těchto věcech v životě nejvíc záleží. Někto může říct ne záleží pouze na penezích, ale já si myslím,že záleží jen a jen na každém samostatném člověku co si vybere, zda mu více záleží na přepych, penězích a obdivu okolí nebo na lásce a přátelství. Nikdo na světě nemůže mít vše, každý se musí rozhodnout co je pro něj důležitější. Jedno je však jisté velký dům a kopa peněz v bance vám štěstí nepřinesou pokud ten dům bude prázdný a za peníze si skutečnou lásku nebo přátelství nekoupíte. Tak co jak jste se rozhodli vy??
Autor anduine, 24.02.2007
Přečteno 1116x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Na začátku píšeš, že tě mnáme kritizovat s citem, protože jdeš k matuře. Tak právě proto bychom tě měli co nejvíce pohanit, aby sis uvědomila chyby a napravila je, než k matuře skutečně půjdeš:-)

1, Smysl celého díla - proč to vlastně píšeš? Z jakého důvodu? To si musíš ujasnit. Ty do toho jdeš hned od začátku moc hrrrr! Začátek by měl spíše o tom, proč ses rozhodla něco takového napsat. Pak by mohla kratičká úvaha nad stavem dnešního světa. A potom bys měla psát, jak to vidíš ty. Pokud vím, maturitní slohovky mají tak tři nebo čtyři A4, takže bacha na to, protože je to celkem dost.

2, Koncepce - to se váže k prvnímu bodu. Dílo musí mít určitou sevřenost. Ty tak zvláštně přeskakuješ od jednoho k druhému. Začni např. takto: stav dnešního světa, dobré vlastnosti člověka, špatné vlatnosti člověka, člověk má většinou z každého něco, jak to vidíš ty nebo jak by to mělo být....atd. Prostě postupovat logicky. Nepřeskakovat od jedné myšlenky k druhé.

3, Gramatika - pozor na čárky! Chybí ti tam alespoň deset nebo patnáct čárek! Doporučuji psát spíše kratší věty než dlouhá souvětí, protože v nich nasekáš logicky více chyb. Pozor na měkkě a tvrdí I/Y. Také tam jsem našel dvě nebo tři chyby.

4, Celkově by to mělo být delší a také závěr trošku propracovanější.

Jinak je to ovšem hezké dílo. Zapracuj na sobě a u matur y to zvoládneš.

S požehnáním

26.02.2007 10:10:00 | Hippy

No...ten závěr není špatný, ale jinak tomu chybí nějaký nápad, něco, co čtenáře víc zaujme...třeba nějaké postřehy z tvojí vlastní zkušenosti, konkrétní příklady. Někdy se ti tam taky opakují slova, zkus si to přečíst polohlasem ještě jednou a hned na to sama natrefíš:) Jinak přeju u matury hodně štěstí:)

24.02.2007 23:40:00 | paranoidandroid

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí