Díky za každé nové slovo

Díky za každé nové slovo

Anotace: ...

Když se mimořádně utiší bouře, která jinak zběsile víří v mém soukromém vesmíru ve snaze spojit z hromady vzpomínek, nové příběhy a ruce, jakby v radostném očekávání, že už konečně přicházíš, se na chvilku přestanou chvět ... tehdy se mi zdá, že jsem to pochopil....

 

Nic nedokáže člověka tak vykolejit jako stav, kterému se zvyklo říkat „nesplněná očekávání“. Je to situace, která je důsledkem přílišného, iracionálního až chorobného upnutí se na námi veskrze vybájený cíl. To vše v naivní představě, že jeho dosažením budeme konečně…?

Je zde ovšem něco, to těžko definovatelné nic, co v roli hybatele děje převáží misky očekávání na druhou stranu. Vykolejí vlak, zadře promazané soukolí, podkopne pod nohama stoličku oběšence. Počká, až se v klidu dohoupete, poté Vás svěsí a odloží stranou. Narovná stoličku na původní místo a trpělivě čeká na dalšího z nás.

Ta stolička, neustále padající a stavějící se na nohy, nesoucí na svých bedrech osudy jedinců až po osudy světa, je symbolem, bodem návratu z krajin zapomnění. Je příměrem o iluzi, o naivním přesvědčení, že opakováním stejného můžeme dospět k jiným výsledkům. Je smutnou ironií lidského rodu, že byť si téměř každý z nás toto uvědomujeme, stejně do této nastražené pasti opakovaně padáme.

 

Autor čenda pekař, 03.05.2023
Přečteno 175x
Tipy 18
Poslední tipující: Divíšek., Now, Malá mořská víla, básněnka, šerý, redandreablue, mkinka, Marten, Sonador, ...
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dobré. Ano. To znám. :*)

19.11.2023 22:41:39 | Divíšek.

Zřejmě není dobré neočekávat nic ani očekávání ničeho. Ostatně čekat se dá v parku na milou, stejně tak jako na konec světa, přičemž když jedno z toho nepřijde máme dost dobrou naději čekat na to druhé díky emoci, kterou to v nás vyvolá. :)
Do pastí sobě připravených sami padáme.

13.05.2023 07:17:38 | Now

Jáma je jen větší důlek :-)

03.05.2023 20:20:20 | básněnka

"Vybájet si cíle" když neplatíš předem startovné.
Opakovaní stejných chyb, je infantilním optimizmem, že se naivita jednou ustrne.
Dobrá úvaha, Čendo*

03.05.2023 17:23:39 | šerý

...život aneb jak úspěšně obelstít...sám sebe...;-) a nespokojená mysl zebe...ale ne, většina si nic neuvědomuje, protože to by bylo na stoličku...ale působivej obraz a úvaha.

03.05.2023 14:08:40 | Marten

Dík za tvůj text, je rozumný, ve zkratce bych ho napsal takto:
Opakováním stále stejné pošetilosti, vzniká stále stejná pošetilost.
A sám si říkám, že ještě že pošetilost nechce být pošetilostí, ale spíše materiálem k potěše ;-)

03.05.2023 13:50:14 | Milost Slavící

a až ta jáma bude konečně plná našich těl, tak po ní konečně vklidu přejdeme... otázka je, je-li to třeba...

výborný text Čendo, díky*

03.05.2023 13:38:23 | Sonador

já děkuji

03.05.2023 13:42:36 | čenda pekař

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí