Žít 300 let.

Žít 300 let.

Anotace: Co by bylo za 300 let? Dokonalí lidé? Dokonalé věci? Dokonalý svět? Nebo lidé marně toužící po smrti?

Přemýšleli jste někdy o tom, jaké by to mohlo být, kdybyste žili, řekněme, 300 let? Já ano. A učinila jsem tak ze dvou prostých důvodů. Zaprvé jsem viděla skvělé divadelní představení s názvem Věc Makropulos, které nutilo k zamyšlení a zadruhé jsem přemýšlet musela kvůli téhle úvaze do českého jazyka.

Musím uznat, že na jednu stranu žít 300 let je výhoda. Představte si, že držíte v ruce elixír mládí. Můžete zůstat mladí a krásní, máte mnohem víc možností cestovat a neustále se zdokonalovat. Máte na to opravdu spoustu času. Ale… Podle mě je tu jedna obrovská nevýhoda, a tou je nuda. Myslím, že člověk není zase tak úplně primitivní a tupý tvor a učí se poměrně rychle. A 300 let je velmi dlouhá doba. Alespoň na mě až příliš dlouhá. Uvažte sami, až se naučíte všechno, co dál? Jaké je to, být dokonalý? Někdo po tom možná touží. Třeba i vy?

Já si ale myslím, že naše tělo je naprogramované tak na tu stovku. Jsme předurčení k tomu, abychom umírali sice o něco chytřejší než na počátku, ale svým způsobem pořád hloupí a nevzdělaní. Osobně neznám nikoho, kdo by věděl všechno. Chytří lidé, to ano. Ale dokonalí lidé? Zamyslete se. Kdo je dokonalý? Vědci? Jsou chytří, ale k dokonalosti mají daleko. Učitelé? Ti se marně snaží vtlouci do našich ubohých skořápek tuny moudrosti. Ale dokonalí také nejsou. A tak bych mohla pokračovat do nekonečna. Dokonalé nejsou dokonce ani věci. Stoprocentní záruka není u ničeho.

Být dokonalý by bylo velmi nudné. Dokonalí lidé by vytvářeli jen dokonalé věci a chvíli by to možná mohlo být fajn. Ale postupem času by přišla nuda. Přisála by se na vás a těžko byste se jí zbavovali, protože - co by vás bavilo?
Mě například k zabití nudy pomáhá luštění křížovek. A baví mě to proto, že polovinu věcí nevím, tudíž musím neustále někoho otravovat, aby mi poradil. Postupem času jsem o něco chytřejší a nevyplněných políček v křížovkám zůstává čím dál míň. Kdybych byla dokonalost sama, křížovky by mě nejspíš bavit přestaly. Věděla bych už všechno a rozhodně by to nebyla taková zábava. Netvrdím, že mě baví škola, to ani ne, ale baví mě objevovat nové věci. Jen tak si sednout a číst, dívat se na film, cokoliv. Nové informace lze čerpat odkudkoliv.

Žít 300 let je podle mě velkým lákadlem, které bych ale odmítla. Baví mě být nedokonalá. Já chci být nedokonalá. Já chci být svá! A co vy? Představte si nyní, že držíte v rukou lahvičku s elixírem mládí. Obracíte ji, sledujete jak se třpytivá tekutina líně pohybuje po dně a uvažujete. Vypít či nevypít?
Nevypít!!
Či snad ano?...
Autor Judith, 30.03.2007
Přečteno 331x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí