Z globalismu do bezpečí

Z globalismu do bezpečí

Anotace: Krátká pesimistická úvaha o jakémsi sebeurčení.

 

***

Franta Uher - Kořeny

***

 

         Globalismus nemá šanci k úspěchu. Už ne. Nevím, zda je to jen mé přání nebo tento trend opravdu vidím mezi lidmi. Veškerý morální úpadek vycházející z globalismu, dosáhl své hranice a lidé již vidí ten průšvih. Mezinárodní právo se stalo utopií. Nefunguje, neboť je porušováno. Prezidenti a politici jen prodávají své obličeje a přitom ti, jenž udávají krok, vidět nejsou, pracují nadnárodně bez ohledu na mezinárodní právo a sebeurčení národů. Svět je řízen obchodníky a miliardáři. Neznají hranice. Nakoupí si armády, paramilitanty i povstalce. Tak se dělá mezinárodní právo, se zbraněmi v rukou.

         Vidím jako nevyhnutelné rozumně se domluvit a vytvořit menší celky v rámci naší republiky české. Mnoho odvětví, zvláště zemědělské, trpí jen proto, že obchodníci mnoho komodit nakoupí v zahraničí. Obchody jedou vstříc úspěchu a produkty českého zemědělce nemají tržní sílu. Jakoby nás globalismus drtil za živa. Chybí nám spojení s půdou, s rodným krajem, s hospodářskými zvířaty a potravinami. Nechápeme počasí, jeho změny a nekonáme dost, abychom udrželi vodu v půdě.

         Čechy se nachází v kotlině obehnané horami v kruhu, mají jedinečné vlhké podmínky podporované hlavními řekami Vltavou a Labem. Naopak Morava leží v takové podkově hor s řekou Moravou protékající k jihu, má jiné podmínky než Čechy, sušší a místy téměř subtropické. To jsou ty rozdíly, které by se měly respektovat. Nevolám po rozdělení republiky, ale myslím si, že bez pochopení specifických životních podmínek si nemůžeme vybudovat vztah s rodným krajem.

         Globalismus nařizuje, co si máme kupovat, co si máme myslet, co máme pěstovat. Vůbec to neodráží pravé potřeby lidí a přírody. Člověk pak nemá moc důvodů milovat svoji zem a případně za ni i bojovat.

 

 

Autor Narragan, 15.02.2024
Přečteno 62x
Tipy 9
Poslední tipující: mkinka, Fialový metal, Sonador, Lesní žínka, Lighter, Marten, Penemue, Tomcat
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc optimistických úvah o globalismu jsem nečetl. Tohle je zajímavé...

15.02.2024 21:37:33 | Lighter

"Mysli globálně, čiň lokálně" pravili zemědělci (někteří) :)

16.02.2024 18:18:57 | Narragan

Někteří chytřejší. Ale takových se selským rozumem moc není...Navíc dnes nerozhoduje rozum, ale peníze-nejhorší rádce.

19.02.2024 13:30:35 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí