Mám vozík - jsem jiná???

Mám vozík - jsem jiná???

Anotace: Tímto v nikom nechci vyvolat soucit, jen chci poukázat na to, jak se cítíme my, když jsme odmítáni a vnímáni jinak jen proto, že jsme na vozíku...

Má vozík, jaká asi bude? Chytrá? Hloupá? Nebude lepší se k ní moc nepřibližovat? Co když má nějakou nakažlivou nemoc? Co když je útočivá? A co takhle jí ještě trochu znepříjemnit její už tak dost zpropadený život? Chudinka ubohá! Nejspíš ze života absolutně nic nemá… nechodí do normální školy, protože na to jednoduše nemá, patrně zapadla do nějaké ,, zvlášky“ , kam patří ona i všichni jí podobní… Určitě neví, o co go a nemá žádný přehled! A všechny tyto nedostatky, které zajisté má zkouší zamaskovat moderním oblečením, které má na sobě navlečené a v obličeji se snaží tvářit neutrálně, přirozeně, prostě normálně. Takže, jak to s ní asi doopravdy je?
Tento úvod, který vám zajisté prozradil podstatu tohoto článku, charakterizuje myšlenkové pochody člověka, který se setká se člověkem na vozíku. Docela živě si dovedu představit, jak mu tyhle otázky šrotují v mozku, zatímco si mě nedůvěřivě měří skrze prsty. Toť ta odvrácená strana tohoto zkaženého světa plného nedůvěřivých lidí. Ovšem existuje i strana druhá, jako ve všem. Na ní stojí zástup lidí, kterým je naprosto volné, jestli za oblečením maskuju nějaké myšlenkové nedostatky, nebo ne. Poněvadž oni vědí, že tomu tak není. Oni ví, jaká je pravda. Ví, že moderní oblečení nosím proto, že prostě nechci vyčuhovat z davu, nechci na sebe navléct křiklavé oblečení, jež by na mě ještě více upozorňovalo a zdůrazňovalo můj handicap. Takže raději splynu v davu spolu s dalšími mladými lidmi a jestli si mě někdo všimne i přesto, to už nezávisí na mně. A jak je to s mým vzděláním? Nezapadla jsem do zvláštní školy ani žádného jiného ústavu, protože to nebylo potřeba. Samozřejmě, že kdybych věděla, že na normální vzdělání nemám, podvolila bych a šla bych i tam, ale když už mi nebylo naděleno zdraví, byla jsem obdarována aspoň inteligencí, jež mi dovolila studovat na normální základní škole a nyní i na střední, kam chodím už druhým rokem.
Ale na začátku to byly boje, prosadit, že jsem úplně normální a že na normální školu mám předpoklady. Obzvláště na ZŠ jsem se mírně zapotila, než jsem to všem dokázala. Nakonec se mi to podařilo bravurně: nepropadala jsem, byla jsem oblíbená, pilná žákyně s výbornými výsledky, která se angažovala i v pár olympiádách a soutěžích. Většina spolužáků si myslela, že mám tak dobré známky proto, že mě učení baví, nebo že jsem šprt. Učení mě zas tak moc nebaví, ale vzdělávám se ( zcela dobrovolně) proto, abych jednou provždy smazala domněnku, že co vozíčkář, to hlupák. Vždyť i my jsme lidi, stejně jako vy! Jeden zásadní rozdíl ale mezi námi je! Vozík? Ne! Něco jiného… my myslíme hodně dopředu, musíme mít život mnohem víc promyšlenější, nemůžeme si dovolit nechat něco na poslední chvíli. Vše prožíváme mnohem intenzivněji, pořád přemýšlíme, jsme o něco více vyspělejší.
Útočivá nejsem, pokud mě k tomu někdo nedonutí. A když už zaútočím, pouze slovně. Nerada se ale hádám, takže ani tohle mi moc nejde. Přehled celkem mám, a že bych nevěděla o co go? Myslím, že od každého trochu vím. Mám totiž vymezen spíš užší okruh, o který se zajímám do hloubky. Když mě něco baví a opravdu chci něčeho dosáhnout, jdu za tím a nenechám se zviklat.
Nejsem taky chudinka ubohá bez kamarádů! Ráda se bavím, a to jde s kamarády úplně nejlíp. Není jich sice žádná obrovská grupa, ale raději budu mít kolem sebe jen pár lidí, kteří mě nezradí, než abych kolem sebe měla obrovský kruh ,, kamarádů“ , z nichž by mě každý druhý pomluvil, sotva bych zašla za roh.
Takže na závěr otázka: Jsem opravdu tak moc jiná jen kvůli tomu, že místo sex appealu mám vozík? To přece není podstatné, ne? Důležité je, jaká jsem ne na povrchu, ale uvnitř. Vy, kteří jste nad tím až doposud takto nepřemýšleli, zamyslete se nad tím, v tom je totiž pravda….
Autor Megs, 28.04.2007
Přečteno 304x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

I tobě děkuji za komentář. A především za povzbuzení! Nevím, zda mám světu co nabídnout, přesto však doufám, že ano. Byl mi nadělen nejspíš talent na psaní, takže se ho snažím určitým způsobem rozvíjet. Navíc si uvědomuji, že za rok ze mě bude dospělá holka a v budoucnu budu chtít být nezávislá samostatná osoba. A jelikož pochybuji, že bych se mohla živit "rukama", chtěla bych to zkusit alespoň "mozkem". Psaní je moje láska. Pomáhá mi i v tom, že si skrz něj ulevuju. A jestli jsem silná? To netuším. V něčem možná ano, ale někdy si připadám až morbidně naladěná. Ale každý máme své dny:-)
Měj se fajn a zase někdy napiš! S pozdravem Megs:-)

02.05.2007 13:59:00 | Megs

Lidí jako ty si cením. Zvláště proto, že to nejsou materiálně založení idioti, kteří hledí jen sami na sebe a nevšímají si ostatních. Jsi určitě hodně vyspělá osobnost, která má světu co dát. Tak se snaž.

02.05.2007 13:01:00 | Hippy

:-))

30.04.2007 18:25:00 | Bíša

Ahoj Hippy! Díky moc za nádherný komentář! Člověk se za život setká s lecčím, musí hodně překousnout... A i když žijeme v 21. stoleti, v tzv. " moderni" době, chováme se často dost hrozně. To, co nám nejvíc ze všeho chybí, je schopnost tolerovat druhé. Lidé často soudí, aniž by si ověřili fakta. Nepovažuji se za odlišnou jen proto, že mám vozík. Jsem normální, jako všichni...jen s tím rozdílem, že mám na mnohé zralejší náhled. A rada pro všechny: zkuste se do nás vcítit, všichni jsme součástí celku-bez rozdílu!! Díky hippy, s pozdravem Megs :-)

28.04.2007 11:36:00 | Megs

Jsem rád, že někdo jako ty našel odvahu napsat tady. Lidé mají obrovskou kupu předsudků vůči všemu, co se nějak odlišuje od takzvaného "normálu". Přitom člověk je člověkem, ať chodí nebo sedí na vozíku. Na tom přece vůbec nesejde. Nejdůležitější je, jak píšeš, jaký je člověk uvnitř, ne navenek. Pracoval jsem v ústavu sociální péče a ověřil jsem si, že člověk je prostě člověkem. I ti lidé v ústavu, kteří byli stiženi psychickými poruchami, byli lidé. Byla s nimi legraci a dokonce jsou v mnoha ohledech lepší, snášenlivější, mírumilovnější než lidé, kteří jsou "normální". Díky za pěknou úvahu.

S požehnáním

28.04.2007 11:08:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí