(podobenství o zvířecí víře našeho sprasitele)

(podobenství o zvířecí víře našeho sprasitele)

 

♪♪♪

 

Náboženství je ideologie mentální kastrace. Z přírodních tvorů plných přirozené energie,

z mladých býčků a plodných jalovic dělá vymýváním mozků poslušné voly a dojné krávy.

Zotročená telata, co říkají si pyšně a vyvoleně lidé. Církev má ráda telecí.

Ani beránkem k večeři nepohrdne! Jako všichni vlci. Bez pastýře.

 

 

 

 

Autor Lighter, 05.11.2021
Přečteno 292x
Tipy 5
Poslední tipující: paradoxy, Iva Husárková, Malá mořská víla
ikonkaKomentáře (21)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ono je přece lehčí být za ruku veden, ... než vést sebe sama k odpovědnosti :)

05.11.2021 23:16:55 | Malá mořská víla

Je to tak, díky. Lidé život nezvládají především mentálně. Stále touží zoufalci po nějakém "vedení"...:-)

08.11.2021 12:58:18 | Lighter

Toho jsem zrovínka příkladem.Jen v trochu jiné rovině(velkoměsta) chichichi díky Bohu za přátelé!

09.11.2021 12:03:46 | Malá mořská víla

hele já nevím, nepřeháníš to trochu? připadám ti jako zoufalec? a s kolika věřícími lidmi jsi doopravdy mluvil? ..jsi ateista a to sebou nese jednu věc - myslíš si, že náboženství a víře rozumíš, ale pravdou je, že vidíš jen skořápku a nevíš o tom vůbec nic, to je pak jednoduché od/soudit...

09.11.2021 09:09:48 | Sonador

Jasně, že je to přehánění, ale je v tom i kus pravdivosti, aspoň doufám. Jako v každé ironii. Některá jen popíchne, jiná přímo pálí. Tady jsem ironizoval přirovnávání pomocí zvířátek, které církev tak ráda používá. Poslouchal jsem jednu církevní bohoslužbu a připadalo mi psychologicky špatné, co lidem namlouvají. Něco tak škodlivého jako podprahová reklama. To opravdu odsuzuji...A proč si myslíš, že nemám zkušenosti s náboženstvím? Mám je s křesťanstvím a s budhismem, i když už nevyznávám ani jedno. Oboje jsem překonal a jiná nejsou lepší. Jsem vlastně velmi duchovní ateista. :-)

Ale proč si myslíš, že píši o tobě? Není to příliš vztahovačné?

09.11.2021 10:53:06 | Lighter

hele, tak napsals to dost kategoricky;) neberu si to osobně, ale vůbec to na sebe nevztahovat nejde... ovšem já ti tím chtěla jen říct, že věřím v Boha, pochopila jsem v životě, že potřebuju nějaké vedení, ale neznamená to, že bych kvůli tomu byla zoufalec - a tak je to jistě i u většiny věřících lidí...
...potom, je to jako všude, jsou dobří a špatní učitelé, jsou dobří a špatní kazatelé atd, si myslim...

duchovní ateista:D to se mi líbí...

09.11.2021 11:08:22 | Sonador

Psát ironii, to je svým způsobem kategorie, možná i umění. O to se pokouším, co jiného bych dělal na literárním serveru? :-D ps: možná jsem více duchovní než spousta rádobyvěřících.

09.11.2021 11:41:35 | Lighter

a tak buď rád, že to tvoje provokování aspoň občas rozvíří nějakou debatu ne?;) s tebou většinou souhlasím, a ono je to i dost nuda:)

no, to je možný, ale to už si musí každej sám za sebe, jak to má, nebo ne...

09.11.2021 12:04:14 | Sonador

Son neber si to osobně, ono je něco jiného být věřící a přesto používat rozum a něco jiného je to, na co poukazuje lighter:) ono je to dost podobné té mojí básničce, jak se ti moc nelíbila.

09.11.2021 09:28:11 | paradoxy

osobně si to neberu, ale nemůžeš popřít, že mluví o zoufalcích, lidech nezvládajících život, jalovicích, vymytých mozcích atd... jako promiň, to už není jen vyjádření názoru a životního postoje...

já tady od začátku mám problém tolerovat pár věcí, jako homofobii, rasismus, speciesism atp, ...nevím co je v pořádku na urážení jiných lidí, já mu jeho názory neberu, většinou se mu k věcem o náboženství a víře ani nevyjadřuju, prostě tohle se mi zdá už moc... tak to říkám, toť vše;)

09.11.2021 09:36:57 | Sonador

Tobě přijde v pořádku, že v církvích a nebo v poslední době i na různých přednáškách nebo spolcích jedni lidé mluví, druzí jim to bezmezně věří a ještě za to platí? Takto jsem pochopila lighterův příspěvek. Tím nechci házet všechny do jednoho pytle, ale většinou už to není o ničem jiném než o EGU...a lighter na to pouze upozorňuje.
A že nešťastní lidé v zoufalé situaci hledají v náboženství pomoc, je jistě do určité chvíle v pořádku, ale je třeba se postavit na vlastní nohy.

Přirozená víra je v pořádku, když se snoubí s rozumem.

09.11.2021 10:12:08 | paradoxy

Díky za obhajobu. :-) I za to že to chápeš správně.

09.11.2021 10:35:09 | Lighter

hele, já se ničeho takového nikdy neúčastnila, protože je mi to osobně proti srsti... to ale znamená, že když s tím nemám zkušenost, tak toho taky o tom moc nevím... tohle co píšeš je velmi černobílé a zjednodušené vnímání... a je na tom jistě velký kus pravdy, já si jen nemyslím, že je to tak jednoduché a už vůbec si nemyslím, že je kvůli tomu třeba urážet jiné lidi? ...hlavně taky vlastně nechápu proč? navíc to co říkáš/te se přece dá říct o celé společnosti, systému... říkat lidem ovce apod, jen proto, že jsou zmatení, nešťastní a hledaj třeba pomoc, mi přijde minimálně nekonstruktivní, nikomu to nijak nepomůže;)

09.11.2021 10:30:27 | Sonador

Sestřičko zkus si ten lighterův příspěvek přečíst ještě jednou bez emocí. Nemluví o nešťastných lidech, je přeci pochopitelné, že nešťastný člověk hledá pomoc, ale tak či onak se jednou musí postavit na vlastní nohy, náboženství může být pomocí na cestě. Je to o těch, co jsou pyšní na to, že jsou v tom či onom spolku a kteří si myslí, že ví víc než ostatní a přitom jsou vlastně ty ovce, protože nekriticky přijmou něco za pravdu, aniž by nad tím přemýšleli.

A co se týká celé společnosti, tak je to bohužel smutná pravda. Ten kdo je v nějakém jakože systému si o sobě myslí, že je víc než ten, který jedná sám za sebe ...Jsem toho svědkem dnes a denně.

Teď nemůžu mluvit za lightera, ale nějak cítím, že tím opravdu nemyslel nešťastné lidi, kteří hledají pomoc.

09.11.2021 10:55:06 | paradoxy

jo, já tomu rozumim, jen prostě moc nechápu, proč řešit jiné lidi víš? jako když budu chodit do nějakýho spolku no tak budu burcovat tam, když budu mít pocit, že míra pokrytectví překročila únosnou mez... a pomáhat lidem postavit se na vlastní nohy je jistě chvályhodná věc, ale asi by se měla provozovat induviduálně a osobně a s ohledem na jedinečnost každého člověka...???
jistě, když mi někdo přijde pyšně kázat, tak to se pak asi bude divit, ale já si nepůjdu stoupnout před kostel, abych tam lidem vysvětlovala, že jsou nesamostatní:) snad mi rozumíš a není to příliš hrrr;):D

09.11.2021 12:09:39 | Sonador

Spíš jde o to poukázání...tobě se nestalo někdy v životě, že někdo na něco poukázal a ty ses nad tím zamyslela? A ano pokud jsi mezi lidmi třeba ve své rodině, tak pokud tam je příliš egoismus nebo podobně, tak si k tomu řekneš svý stejně jako druhá strana.

A ano postavit člověka na vlastní nohy je věc individuelní a proto není dobré to, že se dějí nějaká dogmata a vydávají se za jedinou pravdu. Proč myslíš, že se v minulosti stávalo, že někteří odpadli od víry, ale přitom dál věřili v boha? Jejich životopisy znáš. Pokud má člověk snahu jít dál, tak to přeroste, nevím jak jinak ti to napsat. Je možné, že obě myslíme to samé a jenom si nerozumíme.

09.11.2021 12:44:52 | paradoxy

simtě promiň, já na to nějak teď nemám mentální kapacitu:D tak nereaguju...

ale asi jo, asi se nakonec shodnem... se k tomu vrátím ještě...

10.11.2021 14:07:03 | Sonador

hele, proč mi furt podsouváš, že někam cpu emoce?:D fakt ne...

jinak, odpovím ti pozdějc, zatim pěkný den sestřičko*

09.11.2021 11:11:41 | Sonador

Protože seš hrrrr :) ale nechci ti to podsouvat, to určitě ne. Nebo to můžu nazvat plameností, jsi plamenná sestřičko:) ale nechci ti to podsouvat, jenom tě tak vidím z pozice někoho mimo tebe:) Líbí se mi, jak obhajuješ lidi, kteří potřebují pomoct, to je suprové.

09.11.2021 11:15:30 | paradoxy

...víra nepotřebuje boha žádnýho...když máš sebe samýho...;-)

05.11.2021 15:58:57 | Marten

A to je zajímavé, že lidé vyznávají extrémy! Bud jsou příliš sobečtí---nebo příliš bez sebevědomí...:-))

08.11.2021 12:57:13 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí