(věčný poživot)

(věčný poživot)

Anotace: +(ne?)korektní duchovní humor:-)

Sbírka: Blbá Moudra a Černé Ironie +

 

♪♪♪


Člověk nemá zestárnout, dokud nezmoudří, říkají pohádkáři.

Proto se my hlupáci snažíme být stále mladí. Žít věčně

(neboli věčně staří) je nesmrtelnost

(naší hlouposti).

 

 

 

 

 

 

Autor Lighter, 25.12.2023
Přečteno 120x
Tipy 6
Poslední tipující: jort1, Helen Mum, Žluťák
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dobře a zkus se zamyslet nad mým pohledem, když nevěřím tomu, čemu věříš ty. Můžu zachovat úctu k tobě, nebo tě musím chtít zesměšnit? Myslím, že ti zachovat úctu můžu.

Hned ses dole ozval, že přece nejsi hloupý a já se hned omluvil kvůli své špatné formulaci. A o tom to je.

Mluvit i o věcech, kterým nerozumím nebo jim nevěřím s jistým respektem, protože jsou důležité pro spoustu dalších lidí.

Mimochodem, z Vánoc ten důležitější den pro křesťany je dnešek a ne včerejšek.

Umění, právo, věda, filozofie, péče o nemocné, to je pak jiná kapitola. Pravda, inspirovaná také křesťanstvím.

25.12.2023 18:02:48 | twisted.wicker

Ok. Předpokladám, že ten koment patřil mně... Vánoce jsem měl vždycky rád, protože se sesla širší rodina a.. pravda, nevim, jestli bez té křestanské nauky by byl nějaký den takhle výjimečný... kdo ví.
Netvrdím, že žadný přínos pro lidstvo neměla, jenomže v dnešní době už pro mě osobně postrádá smysl, obecná pravidla chovaní, pokud je člověk nemá v sobě, nám udává zákon... a cirkev, která ho dřív tvořila se teď staví nad něj, což je vzhledem k té její opačné stránce - tomu zlu, co ve světě kvůli posílení svého vlivu napachala, totalní bizar!
Bůh?
Kdyby tomu sama ta křesťanská honorace věřila...

Ale teď jsem se asi nechal trošku unést... máš pravdu, tolerance a pokora je v dnešním světě víc než potřeba.
Omlouvam se.

25.12.2023 20:12:44 | Žluťák

Díky za pochopení a přeju hezké Vánoce.

25.12.2023 21:12:18 | twisted.wicker

Já tobě též!

25.12.2023 21:17:49 | Žluťák

Asi sis nevybral úplně šťastné datum k nekorektnímu humoru. A kolega Žluťák, přiživující se na sakrálním umění taky ne.

Každopádně debata níže svědčí pouze o jisté míře hlouposti diskutujících.

Někdo vám to holt říct musí, když to neudělali kdysi vaši rodiče.

25.12.2023 16:30:24 | twisted.wicker

Co je na tom tak hloupého? Někdo se přiživuje na na tisíce let staré vizi vzniku světa a někdo prostě... ne, s inteligencí to má spoleçného asi tolik, jako jídlo, který preferuješ... a řikat o druhych, že jsou hloupí, protože nevěří tomu co ty... speciálně v tomhle případě... je hodně směšný!

25.12.2023 16:52:23 | Žluťák

Vždy jde přátelé o formu. Můžete se o tématu bavit chytře a nebo jako burani. Já vás na víru obracet nebudu, ale když ve své veřejné debatě používáte slova jako maňásci nebo směšný bohoslužby, můžete očekávat, že se někdo ozve.

Zkuste si kopnout někam víc na východ - jestli máte koule na nekorektní humor ve světě islámu. Nebo hledáte jen levný cíle?

Netvrdím, že jste hloupí vy, ale ta debata. Ano, špatně jsem to formuloval.

A co se týká sakrálního umění a jeho práce s ním, myslel jsem, že je k němu (a nejen k němu) potřeba i nějaký vztah a ne jen pocit neustálé schizofrenie, že se dělá něco, co je vlastně už od samého počátku strašně směšný a slouží v důsledku jen jako prostředek k naplnění žaludku případně jako selfíčko s Brandlem nebo monstrancí.

Nad textem jsem se nezamyslel. Zamyslel jsem se jen nad vaší debatou.

25.12.2023 17:28:31 | twisted.wicker

Celkem ti rozumím, opravdu, ale zkus se zamyslet nad mým pohledem: když něčemu nevěřím a jsem přesvědčen o tom, že je to lež, je těžké k tomu chovat nějakou úctu.
Umění, které z víry vzešlo, je pro mě to jediné, za co ji dokážu pochválit, ale je to zase jenom o talentu autorů a... dobrá jejich náboženská inspirace, ale kdyby měli inspiraci v něcem jiném, dokazali by vytvořit stejně velkolepá dila.
Jsem hrdý ateista a kdybych se nemohl vyjadřovat k tomuto tématu, bylo by to pro mě to samý, jako kdybych nemohl psát třeba o lásce, nebo o chlastu... pak uz by mi nezbylo téma kterému rozumim:)

25.12.2023 17:44:19 | Žluťák

Děkuji za názor. Ale jako ateista takové názory bez argumentů vážně poslouchám odjakživa...Ale mě o to nejde. Důležité, že jsi se nad tím zamyslel, protože za to, co si o tom myslíš, já nezodpovídám...:-)

25.12.2023 16:50:28 | Lighter

Tak tímhle radiátorem (tak, s prominutím, říkám tvým textům, pro jejich vzhled:)) bys nevytopil ani 1kk:)
Nezvykle krátké dilko, ale má něco do sebe, když už je člověk starý a třeba sám, musí si vystačit sám se sebou a s vlastnimi myšlenkami, když je ale blbej jak troky, musí to byt dost depresivní přežívání:)

25.12.2023 15:08:49 | Žluťák

Radiátor je dobré. :-) Očividně nejsi věřící, když tě to "nezahřívá" protože tohle je ode mě ateisty mírně řečeno duchovní provokace...ironie na myšlenku "věčný život". Po poslechu jedné vánoční bohoslužby, kdy se vždy hodně nasměju tomu, co plácají...(kdyby to nebylo pro věřící tak vážné)

25.12.2023 15:22:15 | Lighter

Jo, tyhle bohoslužby jsou občas tak směšný, až je z toho jednomu skoro do pláče...

25.12.2023 15:26:44 | Žluťák

Já si ji pak, až jsem to už poslouchat déle nemohl, pustil bez zvuku...A byla to krásná, působivá, barevná symbolická podívaná. Něco mezi krásným reklamním obrazem a abstraktní uměleckou performancí. :-)) Ale nadšení mi nevydrželo dlouho, pak se to změnilo v kašpárkové divadlo...samá loutka v kostýmu.

25.12.2023 15:33:48 | Lighter

Já se mám moc rád na to, abych se z vlastní vůle takhle trápil.

25.12.2023 15:36:34 | Žluťák

Člověk je zvědavý. Ale já jen párkrát ročně. A moje zvědavost má své meze...abych to zase nepřehnal. :-)

25.12.2023 15:38:44 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí