Cesta

Cesta

Nejvyšší ctností jest neustálé usilování o bohatství ducha.
Autor V.N.Losinský, 18.06.2020
Přečteno 397x
Tipy 3
Poslední tipující: Iva Husárková, jenommarie
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To není nic pro normální lidi. Ti potřebují praktické cíle, ne idealistickou cestu. Něco jasného jako: V jednoho ducha věřit budeš, i když lžeš, podvádíš a kradeš. :-)

18.06.2020 11:49:23 | Lighter

Nesdílím názor středověkého náboženství,nýbrž filosofický a ten difinuje ducha jako hlas přírody,a ta má největší historickou zkušenost,od které jest nutno se učit.

18.06.2020 12:29:31 | V.N.Losinský

To byla nábožensky ironie. :-)

Kdybychom poslouchali přirozený hlas přírody(duch), svět by vypadal jinak, protože bychom přirozeně mysleli a žili úplně jinak. Přirozeně je to výstižné slovo, jehož smysl je nám dosti nejasný. Zřejmě přesný opak slov civilizovaný, pokrokový či umělý. Z tohoto hlediska většina toho, co je lidské, lidmi vytvořené či vyrobené je pro přírodu nepřirozené, takže špatné. Ale "historická zkušenost" nikdy nebyla v kategorii "přirozená", dnes bychom řekli "v ekologických souvislostech".

Už jsem na to přišel, "poslouchat hlas přírody" umí nejlépe domorodci, takže jsou nejvíc ctností a bohatí "duchem"! :-)) A ve srovnání s nimi jsou civilizovaní lidé jen morálně zkažení "duchovní" chudáci..

19.06.2020 11:59:48 | Lighter

Snažit se o to musíme, ale jestli je to cnost..když to děláme pro sebe.

18.06.2020 11:04:53 | jenommarie

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí