O právním státě

O právním státě

 

Zlo právního státu

Právní stát je nekonečnou sumou možných i nemožných příkazů a zákazů, v nichž práva jedněch vůči druhým určuje někdo jiný, přitom není vůbec zřejmé, kdo vlastně přikazuje, kdo je ten mocný, který má absolutní práva vůči všem ostatním. Je to stát o sobě reprezentovaný zákonodárnou mocí. Právní stát je ze své podstaty výrazem nelidské moci a v zastoupení práva mafiánskými a zkorumpovanými soudci justičního aparátu představuje místo otevřené bezmeznému teroru uplatňovanému na chudé a bezmocné většině. Vládou zákonů v právním státě není zaručena svoboda jednotlivce, protože každé právo ze své podstaty vyjadřuje omezení svobody toho, na koho je z titulu moci uplatňováno právo jako povinnost.

 

Věc zákona

Zákon je ztělesněním vyššího principu a nesluší se do něho zasahovat lidem nízkým. Alespoň tak chápali zákon generace našich dávných předků. Tito naši otcové rovněž věděli, že pravda a spravedlnost vždy utrpí přemírou slov, jimiž je předkládána a velebena.

 

Plutokratické zákony

Současný právní stát není nic jiného než pustá tyranida moci nad otrockým stádem občanů, jimž bylo odejmuto právo na duchovní sebeurčení, morální jednotu a svobodnou existenci. Právní stát je diktatura zvůle mocné buržoazie bez odpovědných soudců a jejich spravedlivého soudu. Co se dnes nazývá justicí, je houf drábů, výběrčích daní a soubor donucovacích prostředků směřujících k poslušnosti moderních nevolníků tržně liberálního kombajnu kosícího lidské hlavy podle představ plutokracie, jak má vypadat pořádek na vsi.

 

Právní dualismus

Dualistické pojetí práva soukromého a veřejného říká, že soukromé právo slouží zájmům individua, kdežto veřejné právo slouží zájmům celku. Jsme tedy u jádra individualistického rozpolcení člověka moderní doby v dualismu subjektu a objektu, u zvráceného zcizení individua coby pochybného „já o sobě“ ze světa všech ostatních – onoho světa nahlíženého z pozice uměle vytvořeného „alter ego“.

 

Hory zákazů a příkazů

Princip právního státu údajně spočívá v tom, že je lidem dovoleno činit vše, co není zákonem výslovně zakázáno. Proto se v moderní demokratické společnosti množí zákony jako houby po dešti, aby byl nastolen pořádek a zamezilo se svévolnému jednání. Soudní kniha zákazů bobtná do nesnesitelné tíže a lidé ztrácejí přehled o tom, co vlastně se ještě smí a za jaké jednání nebudou postihováni.

Současný právní stát ovšem vedle zákazů také nařizuje a trestá za neplnění stejně bobtnající sumy uložených povinností. Dnes nestačí vyvarovat se zakázanému jednání, a to i v případě, že bychom měli všechny zákoníky v malíčku. V současném státě se totiž člověk nevyhnutelně stává zločincem, i když nedělá nic.

Autor Zoroaster, 14.10.2023
Přečteno 147x
Tipy 3
Poslední tipující: Frr
ikonkaKomentáře (20)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dnešní civilizace, Zoro, je už tolik složitá, že nějaká pravidla, jak žít, co se smí a co ne, nastavena být musí... čím složitější svět, tím složitější systém čehokoliv.Je to dobře? Ne! Jenže jak jinak??? Je pravda, že by nám určitě neškodilo, kdyby to co se smí a nesmí, bylo v zákonech vyjádřeno srozumitelně, jasně a co nejjednodušeji. Protože tak by v tom aspoň nebylo možné hledat kličky a háčky...
A je pravda, že politika a tedy i právo, jsou někdy tak pokřivené, až to bolí... ale ty mi připadáš jako nesmírně vytrvalá opozice, která kritizuje, co se dá... a to jí stačí! Jenže to je jen slovíčkaření, Zoro! Fakt by mně zajímalo, jestli jsi kromě toho pisálkovství tady i nějak jinak aktivní... třeba i politicky činný. Hodně by mně zajímalo, ke které straně by ses přiklonil... protože mám pocit, že tobě se nelíbí nikdo a nic, ty by sis asi musel založit něco svého, patrně :-)

14.10.2023 14:44:01 | cappuccinogirl

Proč furt paní Kapučínová píšeš tak hrozně afektovaně? Vždyť jsi přeci tolerantní. Takhle působíš, že tě to hrozně vytáčí. Proč? Ano, jistě očekávám, že se zde budeš vysmívat mému příklonu ke zdejšímu autorovi. To je klasika. Už jen tvé poukazování na něho, že je nespokojený kvůli tomu, co píše, je klasická manipulace dnešních lidí, kteří jsou ovlivnění západem a jeho politikou, která zdá se býti pouze pro onu „ šťastnou “ a „ skvělou “ Multikulti elitu. ;)

14.10.2023 17:39:59 | Václav

Nejsem afektovaná, jen jsem vstoupila do diskuse... afekt by vypadal jinak... afekt v písemné podobě... je pro mne dost úsměvná představa...

14.10.2023 17:52:20 | cappuccinogirl

Zřejmě ti to ale z nějakého důvodu vadí, když se u každého pojednání zdejšího autora musíš ihned ukázat. Zoroaster má prostě jiný názor, svět vidí jinak. Stejně tak já, i ty. Pokud bych se však přiklonil k písemnému projevu, tak se mnohem kultivovaněji vyjadřuje on, než ty. Aspoň ostatní nenazývá Boy, kluku, zlato, kamaráde. Už i to o něčem hovoří.

14.10.2023 17:54:29 | Václav

Kapučínka je notorický extrovert, který se zoufale musí pořád někde zviditelňovat. A ukázkový příklad toho, proč ženy nemají co mluvit do politiky a otázek války a míru.

14.10.2023 18:47:39 | Zoroaster

O míru nestačí jen mluvit...mírumilovně se musí hlavně ŽÍT!!!A do toho se kapučínka vleze... v tom je ukázková... :-)
Pořád tě beru s úsměvem, příteli, ale to, jak po mně sekáš slovním drápkem a snažíš se ve mně vzbudit pocit méněcennosti, už přestává bejt fajn... nikdo tě neučil, jak se chovat k lidem kolem sebe??? Je zvláštní, že člověk s tvým vzděláním, nezvládá ani základní pravidla slušného jednání k druhým... je to docela ostuda!

14.10.2023 19:58:20 | cappuccinogirl

V čem se Zoroaster chová neslušně? Emotivně zde píšeš pouze ty a ostatní ženy, kterým se jeho psaní nelíbí. Ženy mohou ve svých dílech muže znehodnocovat, muž však ženu nemůže? V tom je ta vaše feministická svoboda? Pěkně děkuji, nechci. Byl jsem svědkem, kterak zde kdejaká žena na adresu mužů psala velmi zlé věci, ba přímo agresivní. Nikdo jí neřekl ani slovo. To je dle vás v pořádku? Z vlastních zkušeností vím, že psychopatická žena je tisíckrát horší, než kdejaký zlý chlap. Opravdu bych rád měl nějaké zrcadlo a podíval se do něho, zda skutečně žiješ tak mírumilovně, jak zde povídáš. Pokud ano, pak před Tebou smekám.

14.10.2023 20:03:10 | Václav

Zoroaster má navíc i díla, ve kterých o ženách mluví moc hezky. Osobně bych neřekl, že jeho vztah k ženám je špatný nebo dokonce zlý. Zrovna tak můj. Střídání rolí ve vztazích je smutnou pravdou. Chyba toho, kdo to nechce vidět. Prastará moudrost předků je pošlapána a tradice zničené. Hodnoty jsou obrácené. To je holá skutečnost a nemusím při ní vůbec nikomu stranit.

14.10.2023 20:18:08 | Václav

Měl jsem bohužel tu čest takové ženy poznat i osobně. Jak řekl německý pohlavár ve slavné francouzské komedii „ Velký flám “ - Žena nesmí doma poroučet! Manžel nosí kalhoty, i když trochu plandají. https://youtu.be/cxJNNIHzMr4?si=QbAOBPRf4hyklHVj scéna 1:27

14.10.2023 19:17:19 | Václav

P.S. No, ono vysvětlení je v následující úvaze, kterou jsi patrně nečetla.

14.10.2023 17:15:06 | Zoroaster

Nečetla, to je fakt...ale je to tím, že píšeš moc dlouhé pasáže... zkrať, rozděluj... dvě dílka denně v téhle délce nedávám, nemám do nich chuť:-)

14.10.2023 17:53:45 | cappuccinogirl

Zkracovat nemusí. Ty jsi to zkrátka nečetla, tvá chyba. Pak se k tomu nevyjadřuj.

14.10.2023 17:55:32 | Václav

Vyjádřila jsem se jen k tomu, co jsem četla, a to je myslím v pořádku. Druhý komentář byl jen vysvětlující, proč někdy nečtu vše... některé téma mně baví víc, jiné míň... to je vše...

14.10.2023 18:24:18 | cappuccinogirl

To si děláš srandu! Snad i čtenář s podprůměrnou inteligencí už pochopil, že ty aforismy tu uvádím pro méně zdatné čtenáře, abych v nich vyvolal zájem o následující plnocenný text k tématu. Tudíž vyjadřovat se k aforismům má smysl pouze po jeho přečtení.

14.10.2023 18:44:40 | Zoroaster

Zoro, srandu??? Žertuješ ty??? Aforismy že píšeš proto, abys vyvolal zájem???
:-):-):-)
Nedaří se ti to... mrkni, kolik lidí čte tvý dlouhý statě!!! Čísla hovoří za vše...
Opravdu bych zkracovala... jseš krkolomnej...leckdy...a příliš jednostrannej...ZLO...ano, na to bys poukázal, to označíš (teda, to svý, to o čem ty si myslíš, že je zlo)... ale postavit proti tomu něco dobrýho, nesvedeš!!! To mi chceš říct, že na dnešním světě si nedokážeš najít nic, co je OK??? Bože, kde ty to žiješ???
Navíc nenabízíš alternativy, východiska... to je ale o ničem...
Čet sis někdy tu umělotinu tady??? Vytýká ti to samý, ten čipovej mozek...a ty NIC... hluchej, slepej...

14.10.2023 18:53:21 | cappuccinogirl

Marnost nad marnost. Na to, že se nikde nepodbízím jako ty, a moje texty nejsou zrovna jednoduše pochopitelné, jako ty tvoje, mám čtenářů na místní poměry v porovnání s tebou dosti, a věřím, že časem se dostaví i "přespolní". Nicméně tvoje argumentace je jako ze soudničky staré Blažkové.

14.10.2023 19:10:34 | Zoroaster

Tak přátelé...finito...vy dva už si vystačíte sami... :-):-):-)

14.10.2023 20:01:41 | cappuccinogirl

Omyl, paní Kapučínová. Na tomto webu čísla nehovoří naprosto o ničem. Hovoří jen o oblíbenosti daného jedince, který si vylévá srdíčko a chodí utěšovat stejně zoufalé jedince, kteří to potřebují. Pakliže si myslíte, že jste literárně nadaná, musím konstatovat, že nikoliv. Ano, jistě mi odpovíte, ať se podívám na sebe. Klidně podívám, neboť se literatuře usilovně věnuji od samého dětství. Nedělám to však pro oblíbenost. Pouze s lidmi hodně komunikujete a to některým dělá dobře. Proto máte mnoho tipů, jako ostatní, kteří dělají to samé.

14.10.2023 19:07:59 | Václav

Tady vůbec nejde o to, co se mi líbí a co ne. Podstatné je, že „právní stát“ je protimluv a byl nastolen buržoazní třídou jen proto, aby si mohla diktovat svoje pravidla manipulací loutkových vlád, podstatné je, že jeho právní řád nezajišťuje spravedlnost pro všechny a v podstatě pouze zotročuje nižší třídy. A to v prvním plánu a záměrně, nikoliv nějakými kličkami právníků. Jenomže to jsi zjevně nepochopila, ač jsem se snažil věci vysvětlit takřka po lopatě.

14.10.2023 17:11:48 | Zoroaster

Určitá práva a povinnosti jistě platila vždy, v každé společnosti... i v té prvobytně pospolné... právní stát je jen termín, protimluv bych v tom neviděla...jen práva nejsou leckde dodržována, jsou potlačována, paragrafy se ohýbají...
termín "právní stát" tak jak ty ho chceš vysvětlovat, nikdy nemá šanci na existenci, pokud ty jej vidíš jakoé něco stoprocentně fungujícího... ale tvrdit, že právo zotročuje nižší třídy, je podle mého přehnané... vždyť i právě díky právům, která tady máme, by měly být i ty nižší třidy chráněny... a jen tak mi teď blesko hlavou... právě například i pro ty nejchudší a neznalé... existuje advokát ex offo... ale to je jen taková vsuvka... kdyby se ale na ty nejnižší třídy nemyslelo, asi by nic takového nebylo...asi by neexistoval ombudsman,... našlo by se spoustu věcí, jež jsou po právní stránce v pořádku... i když je jasné, že by se našla i hromada těch, co v pořádku nejsou... Jenže Zoro, to tak bude vždycky...nikdy nic nebude bez chyb a ideální...

14.10.2023 17:49:56 | cappuccinogirl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí