(střet (j)elit)

(střet (j)elit)

 

 

 

Nejhorší generační ponížení pocítí elita mladé inteligence, když trapně zjistí, že ti staří blázni zaostalí měli zase pravdu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor Lighter, 01.03.2017
Přečteno 706x
Tipy 9
Poslední tipující: Elektrický kvas, Cappp, Melfëa, Iva Husárková, Eliášek, Alexander Barnibil, Jin&Jang
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pochopil jsem dobře citát či aforismus,narozdíl od,uraženého,rýpavého,společnost rozebírajícího a dlouhého komentáře pod ním :-))

01.07.2017 21:37:11 | Elektrický kvas

Díky. :-)

03.07.2017 11:15:01 | Lighter

Zjevně máš potíže s chápáním pravého významu slova elita a mylně jej považuješ za nadávku nebo sprosté slovo. Já vím, že stejné klišé s tebou sdílí valná většina obyvatelstva, jež se hrdě nazývá obyčejným lidmi. Všimni si ještě jedné naší národní pozoruhodnosti: Totiž, že Elita v tom není sama. Ano vážně. Na její roveň by se směle mohl posadit i její bratr Podnikatel. Hluboká úvaha nad těmito lingvistickými paradoxy, by tě mohla přivést i do rozpaků, nebo taky do ještě hlubší historie. Tam bys mezi mnohým harampádím vylovil spoustu úderných hesel, myšlenkových zkratek a dalších lží, z nichž vznikl obdivuhodně zrůdný systém, který poháněla závist, netolerance a další ctnosti. To co píšeš, je opakováním prachsprosté bolševické propagandy. No fakt, prostě to jenom zase vylezlo na povrch. Opakování je znát a těch čtyřicet let se lidem sakra zažralo do mozků. Opakují to dál a dál a… proto je potřeba občas třísknout do stolu a říct. Držte už proboha hubu a začněte samostatně myslet.

Jo, kdybys napsal třeba: „Peníze na zkažení člověka nestačí.“ To by byla jiná, to by čtenáře přinutilo k zamyšlení. Ale to tvé „Peníze kazí lidi…“ vyvolá jen bezmyšlenkovitě souhlasné přikývnutí. A to je přesně to, co mi na tvém způsobu uvažování a psaní leze na nervy, plus ještě ty tvé věčné potíže se slovosledem a hrubky. Tak piš s pomocí nějakého toho e-hejblete, jimž ses tu nedávno se Slav Milo vysmíval. Umělá inteligence ti to nejhorší opraví a alespoň nebudeš mít z ostudy kabát…

01.03.2017 14:36:54 | Luky-33

Díky za kritiku, tu oceňuji. Také děkuji za krásně vyčerpávající komentář, v to jsem ani nedoufal. Ale asi si mě s někým pleteš a podsouváš mi něco, co tam není. A to je to nejtrapnější klišé. :-)

02.03.2017 15:08:37 | Lighter

„Také děkuji za krásně vyčerpávající komentář, v to jsem ani nedoufal.“ Tahle věta je špatně napsaná, neboť nedává smysl. Mám s jejím obsahem problém a doslova se musím pídit, co jsi mi chtěl asi sdělit. Že by to bylo tohle: Také děkuji za krásně vyčerpávající komentář, v ten (v takový) jsem ani nedoufal. Nebo spíše: Také děkuji za komentář, v tak vyčerpávající jsem ani nedoufal. Nebo je to něco jiného? Nevím, ani z kontextu nic nevyčtu. Prosím o vysvětlení, v co konkrétního jsi ani nedoufal? Víš, já si myslím, že jazyk je prostředkem k formulování myšlenek a pocitů. Jeho smyslem je komunikaci zprostředkovat, dává nám příležitost si vzájemně porozumět, a přitom slovo porozumět ani trochu neznamená shodnout se, ani přesvědčit. Musíme se ho však snažit správně používat, jinak je nám kničemu.

Proč bych si tě měl s někým plést. Nepletu. Píši zcela záměrně tobě a pod tímto dílem. Pokud tím podsunutím myslíš mnou uvedený příklad, tak ten jsem zvolil záměrně, protože mi připadá jednoduchý a celkem názorný. Vhodné příklady jsou fajn, protože ilustrují diskutované téma, což opět zvyšuje šance k porozumění.

02.03.2017 18:15:28 | Luky-33

Ano, pana profesore. Já si tu známku z češtiny ale opravdu, opravdu zlepším! :-) Řekl jsem to tak, jak jsem to řekl a jak moc to pochopíš, je tvůj problém. No jo, nic není dokonalé na tomto světě.

Porozumění je u tebe, jak vidím, těžká věc. Myslím, že jsi mě hloupě v rámci "klišé zjednodušování" zaškatulkoval někam, kam ani nepatřím. Nic o mě nevíš, tak...se drž svého moderního progresivně "úderného" hesla. Víš kterého.

02.03.2017 21:36:25 | Lighter

Mnoho nedokonalých věcí je věru krásných, ale tohle není ten případ, Lightere. Není nic krásného, obdivuhodného ani zajímavého na tom, že se člověk vyjadřuje nesrozumitelně.

Nezáleží přeci na tom, jestli tě znám, nebo neznám. Tady se prezentují myšlenky, jejichž součástí je i způsob, jakým jsme schopni je uchopit, a právě k tomuto se vyjadřuji. Skutečně nevím jakého hesla se se mám držet. Napiš mi ho, nebo se snad bojíš?

03.03.2017 07:40:13 | Luky-33

Hesla nehesla. Ti, co jsou inteligentní, na věcech nalézají to dobré. Jen inteligentní blbci zveličují zlomyslně i malinké nedokonalosti.

03.03.2017 11:43:34 | Lighter

Každý inteligentní blbec si je své vlastní blbosti vědom, a proto se ptá, když něčemu nerozumí. Někdy se však stane, že ačkoliv má vytrvalost vola, tak se odpovědi stejně nedočká.

03.03.2017 13:45:14 | Luky-33

Nerozumět je jeho úděl. :-)

03.03.2017 14:58:55 | Lighter

"Držte už proboha hubu a začněte samostatně myslet." - podepisuji. A souhlas s celým komentářem.

01.03.2017 16:34:06 | tall&curly

Jsem rád, když mají lidé vlastní názor, a taky se jím sami řídí. :-)

02.03.2017 15:04:31 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí