(umění jako anonymní sebepřekonání)

(umění jako anonymní sebepřekonání)

 

♪♪♪


Dobré umělecké dílo je vždy lepší než jeho autor! Většinou si to sám autor neuvědomuje,

že překonalo jeho hranice. Sám je lidsky osobnostně omezený vlastním egem,

do díla dal kus sebe, doufejme že lepšího a horší si nechal pro sebe. A tak ho autor

nedokáže zpravidla sám docenit. A to je správné, protože pak by dílo nebylo lepší.

K ocenění díla není potřeba autora znát! Je to vhodnější. Mluví lépe samo za sebe.

Populární má být dílo, ne autor! Autor se má držet v pozadí.

Nejlépe v anonymním.

 

 

 

 

Autor Lighter, 29.11.2023
Přečteno 81x
Tipy 8
Poslední tipující: Žluťák, narra peregrini, jort1, cappuccinogirl, Sonador
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Né, že bych souhlasil se vším, ale na tom konci něco je, i když... spousta děl bez znalosti autora, napřiklad jeho minulosti... osudu.. by neměla takový grády.

29.11.2023 18:25:49 | Žluťák

..."píši vám list"...podepsán: "Anonym"...;-)to býval významný člověk...všichni ho brali vážně.

29.11.2023 17:05:00 | Marten

Tak asi záleží na tom, co "umělec" píše! :-))

30.11.2023 14:37:22 | Lighter

...autor je vůl, až vysvětlivky vše vysvětlí

29.11.2023 13:28:59 | jort1

Tak extrémně jsem to nemyslel, ale bývá to...:-) Právě mě napadá jeden český autor scifi povídek, které mám rád, ale jeho politické názory jsou na pohu...bůůůů.

30.11.2023 14:40:13 | Lighter

Umělecká díla... jsem asi nikdy nedokázala posoudit :-)
A když, tak úplně jinak, než prý ti, co jim rozumějí... :-)
Jestli je nebo není pod čímkoli uměleckým podpis, je mi jedno. Dílo oslovuje. Ale to jen v profi světě.
Na amatérský bázi - to vnímám zcela jinak!
Dík za tuhle zamyšlenku, příteli.

29.11.2023 12:21:50 | cappuccinogirl

Amatér si nemusí hrát na dokonalého skvělého autora, takže si může dovolit mnohem víc...hm, lidského. :-)

30.11.2023 14:42:17 | Lighter

asi to neplatí úplně stoprocemtně, ale ano... nejsem žádný umělec, co tvoří významná díla, přesto mi často ta anonymita chybí...

přiměls mě přemýšlet... ono pro mě je to, nebýt anonymní, právě o tom sebepřekonání... jsem radši nenápadná, mívám tendence utéct před světem, lidma, schovat se, zmizet... a to není dobré a ani zdravé, to už dobře vím... tak se sebepřekonávám - a je to velmi osvobozující, právě od ega (ovšem musí si člověk dát pozor, aby nesklouzl na opačnou stranu)

29.11.2023 11:38:13 | Sonador

Přesně o tobě, jako typu (pokorného, skromného, introvertního-vyber si-:-) autora, nemluvím. Naopak o těch, kteří si myslí, že když mají relativně slušný úspěch na veřejnosti, tak už jsou přímo světoví umělci. A jejich ego vyletí až do nebes. Nebo po dnešním "to the moon". Ale skromnost se dnes nenosí, je prodejná doba...

30.11.2023 14:49:08 | Lighter

protože jsem skromná a pokorná, volím introvertní:D (ale fakt jsi mě rozesmál, díky)
když já nerada mluvím o druhých lidech, ono je vždycky lepší zkoumat svět přes sebe... nějak se mi včera chtělo zamyslet:) nakonec i takovej malinkatej amatérskej rybníček jako liter, je dobré místo ke zkoumání - a třeba sebe sama, svého ega, svých pohnutek... i tady lidi vkládají díla z různých důvodů, někomu jde hlavně o pozornost a jinému třeba ne... problém nastane, když se mu té pozornosti dostává přespříliš a on nechápe, že "světská sláva, polní tráva"... mi je nejvíc líto lidí, co mají opravdu výrazný úspěch brzo v mládí - ustát tu míru pozornosti, falše, povrchnosti atd., navíc se srovnat s vlastním egem, musí být velmi těžké, míra sebevražd, patologií a zívislostí mezi umělci je toho důkazem... tak radši moc nekritizuju a nesoudím...

30.11.2023 15:59:22 | Sonador

Souhlasím, být úspěšný je velmi nebezpečné. :-) Hlavně pro vlastní příčetnost...

01.12.2023 11:40:35 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí