Desatero lásky

Desatero lásky

Anotace: Deset rčení k zamyšlení...

1. Láska je jako motýl, dokáže se proměnit k nepoznání.
2. Láska je nejdražší i pro ty, co žádnou nouzí netrpí.
3. Láska je zastavení dravce v letu, tak náhle se dokáže projevit.
4. Láska má sílu úplňku, tvé moře přinutí pokaždé se jasně projevit.
5. Láska je tou nejvýraznější zárukou věčného trvání.
6. Lásku nemusíš hledat, ona si tě vždy s jistotou najde sama.
7. Láska není jenom určitý pocit, láska je souhrnná kolekce bytí.
8. Láska se tě dotkne pouze jednou, i když máš pocit, že to bylo mnohokrát.
9. Láska je oceán, loď, kormidlo, mořeplavec, trosečník i hvězda nad nimi.
10. Láska je učitel, mající mnoho žáků, ale jen ti nejupřímnější a nejodvážnější absolvují na výbornou.
Autor Moorwet, 20.09.2018
Přečteno 659x
Tipy 2
Poslední tipující: Frr, ARTeFakty X. Múzy
ikonkaKomentáře (25)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To bylo jako na všechny.. to “vy” (viz o něco níž)
Jinak mi klidně Tikey :-D
(teprv mi 20, sic podruhé, ale co už to v historii
lidstva znamená!?)
Stále a čím dál víc (žádné jako) zamlada...
:)))

30.09.2018 23:09:23 | ARTeFakty X. Múzy

Děkuji ti za možnost si potykat. :-) Ono to vždy ulehčí komunikaci. :-) Právě si pročítám tvoje básně a moc se mi líbí. Máš skvělý styl a způsob sebevyjádření. Výborná práce!!! :-)

30.09.2018 23:13:48 | Moorwet

Ty.. tu je přece zvykem ;)
Omlouvám se, že takto na cizí půdě..
Ale aby mé Ego neporostlo až do nebe!
Co pak, když bude padat dolů?!
To pak neunesu, tu tíhu.
Jako zneuznaný básník plivat budu slinu.
Uvádím jen na pravou míru: jsem vzdálená
Příbuzná X. Múzy (artefakt Sapfó), tak to jen tak,
Na okraj.
Tím omlouvám se všem velkým básníkům,
Skutečným kritikům, skvělým humoristům
Kvůli svým žertíkům, též všem oportunistům
A za své nekulturní chování všem kulturistům,
Moralistům, za zkrácené vlasy metalistům...
Předem svým hrobníkům, pač k urně už půjdu
Teď, i politikům, protože jim jen tak nedaruji
Svůj hlas... a v neposlední řadě i panu Inženýrovi,
Co chce zlepšit tento svět, a já mu to tak občas
Kazím. A budu opět.
Takže tak, ale už se poroučím... i když na poslední
Chvíli. Za 5 minut 12.
Celá Já ;)

30.09.2018 23:55:37 | ARTeFakty X. Múzy

Perfektní! Perfektní! A ještě jednou perfektní! Jsi naprosto nedostižná a výborná! Od tebe by se mělo hodně lidí, včetně mě, co učit. Obdivuji tvůj vtipem přetékající nadhled na straně jedné a čisté pochopení na straně druhé. Tobě tu příbuznost s Múzou lehce uvěřím. Tohle brilantní básnění není jen tak běžné každému. Jsem moc a moc ráda, že tě mohu poznávat takto skrze psaní. Tuto noc jsi mi toho dala opravdu hodně a já jsem ti za to ohromně vděčná. Čím víc pozitivně smýšlejících lidí na této planetě bude, tím výš se jako ta naše sedmi miliardová, různorodá komunita dostaneme. Jen ať se vibrace zvyšují! Ještě jednou ti z celého srdce děkuji. U mě jsi prostě jednička!!! Přeji ti ty nejkrásnější sny a dobrou, ničím nerušenou noc k tomu. Moorwet :-)

01.10.2018 00:45:54 | Moorwet

Tik tak tik tak... Bum!
A rostu až do nebe... (7.patro)
Jak jen to tam hřeje!
Jsem tak ráda, že i Tebe.
Prostě Jiskřící..
Pro mě, za mě... nespící.
I ty druhé. Chodící, mluvící, kojící, plačící,
Milující... přející a další -ící. Jo a hipíci!
To zas budou řeči, mí drazí kritici.
No nic, jdu snít. Ať nejsem k ránu v křeči.
Nejvyšší čas! :-)))

01.10.2018 01:52:49 | ARTeFakty X. Múzy

Zdravím tě a zároveň ti přeji krásné ráno. Já už jsem svěží jako rybička, snad nevloudí se žádná chybička. :) Krásnou báseň si tam dala, moře kouzel ukázala. Ať krásný je ten dnešní den, ať okouzlí nás jako sen. Ať spoustu lásky přináší všem, neboť posvátný je nám každý den. :-)

01.10.2018 07:42:53 | Moorwet

A přečtěte si krásné CHVĚNÍ. V tom je všechno..
Ještě stále přeqapení?!
Pak aspoň krásné snění, třeba o lásce, co zatím není.
:)

30.09.2018 21:59:15 | ARTeFakty X. Múzy

To správné CHVĚNÍ jsem už našla. Takže není třeba hledat více. Je to opravdový básnický skvost. Před autorem smekám. :-)

30.09.2018 22:13:17 | Moorwet

:)))

30.09.2018 22:16:26 | ARTeFakty X. Múzy

Jj. :-) :-)

30.09.2018 23:04:47 | Moorwet

Moc Vám děkuji za doporučení. Nejsem si jistá, ale možná se za tím Krásným CHVĚNÍM skrývá sbírka básní Pavla Zajíčka. Nebo se mýlím? Děkuji předem za Vaši odpověď.

30.09.2018 22:06:11 | Moorwet

Tak to nevím.. no i tak ale.
A na zajíčky jsem tu krátká,
odpověď je třeba hledat jinde zkrátka.
Nejsem zrovna na zvířátka...
Toť už jiná pohádka.
:-D

30.09.2018 22:14:47 | ARTeFakty X. Múzy

Perfektní odpověď. :-) :-) Jste opravdu výborná básnířka. A já googlím někdy až moc složitě. :-) Ale, jak se říká: "Kdo hledá, ten najde."

30.09.2018 23:03:51 | Moorwet

A to bylo, prosím, na koho..?!
Ta výborná básnířka :-D)))
Snad omylem.
Jinak ani né...

30.09.2018 23:14:50 | ARTeFakty X. Múzy

To bylo na tebe. :-) Píšeš skvěle!!! Verše ti jdou krásně od ruky a to se vždy počítá. :-) Doufám, že se mnou souhlasíš? :-)

30.09.2018 23:17:21 | Moorwet

Jiskřící bůh Láska jest.. jak stojí v názvu jedné písničky :)
To nejhorší o lásce..?
To už jen z principu snad ani nejde!
Protože pak už by to nebyla láska...

30.09.2018 21:38:27 | ARTeFakty X. Múzy

Přesně tak. A moc Vám děkuji za krásný komentář. Velmi si toho vážím.

30.09.2018 21:42:16 | Moorwet

Netřeba děkovat :) každý, kdo ji někdy poznal,
Ví... i bez vysvětlování.
A kdo ne, přejme mu, aby ji jednou našel.
Pokud hledá..
Ne jen tu jednu růžovou, nebo v odstínech
Šedivou... Zdravím ;)

30.09.2018 21:52:11 | ARTeFakty X. Múzy

Máte naprostou pravdu. Bez lásky, ať už v jakékoli z jejích podob se prostě žít nedá. To ona je ten základ celé lidské existence. Lidský život nebyl lehký v žádné z historických epoch, i když se nám v dnešní době třeba zdá, že je to pro nás krapet těžší. Ale, jak říkáte, láska se musí poznat, a také hledat. Myslím si, že o tom to celé vlastně je. :-)

30.09.2018 21:58:50 | Moorwet

Krásná slova, ale říkáš všem jen tu půlku pravdy, která se jim líbí. Teď napiš desatero toho nejhoršího o Lásce. :-))

21.09.2018 12:33:05 | Lighter

Jak víme již ze školy, pravda je pouze relativní. A ve své podstatě máme každý tu svou, za kterou si mnohdy až moc neochvějně stojíme. Jen tak pro upřesnění definice slova lásky: PS: Cituji zde Wikipedii, takže není zas až tak těžké si toto oficiální tvrzení vyhledat. :-)
"Láska je především vztah k životu, k sobě samému a ke všemu, co je součástí života. Mnoho lidí si plete lásku s počáteční touhou - přitažlivosti emoční i sexuální. Může se jednat o vztah dvou osob nebo o vztah k Bohu, věci, na to však navazuje i řada dalších významů, jako je láska k určité věci, k místu a vlasti, k nějakému hnutí nebo ideji.[1] V širším smyslu se někdy hovoří i o lásce k sobě, což nemusí být egoismus. Zvláštní místo zaujímá láska v některých náboženstvích a podle křesťanství je sám Bůh láskou.[2] Právě proto, že se jedná o silný vztah ke druhému, může být z druhé strany také odmítnuta či zklamána: pak se hovoří o "nešťastné lásce". Mnohé případy nešťastné lásky jsou zaviněny nezralostí jedince a jeho osobnosti. Osobnost není vyvinuta a projektuje do partnera vlastnosti svých rodičů. V metaforickém smyslu se ovšem slovo láska někdy používá i pro jednostranný vztah pouhé chtivosti, mocenské ("láska k moci"), hospodářské ("láska k penězům") nebo sexuální. Spojení "prodejná láska" znamená ve skutečnosti směnu sexuální chtivosti a hospodářské potřeby a slovo je zde použito ironicky a mimo svůj vlastní význam.
Z psychologického pohledu je láska primární lidskou potřebou,[3] proto je také jedním z nejrozšířenějších námětů v umění – v knihách, filmech, divadelních hrách i v písních různých žánrů." Konec citace.
Myslím si, že tato definice mluví sama za sebe a nebylo by potřeba ji dále komentovat, jenže mně se chce. :-) Kdybych psala o tom nejhorším o lásce, pak by ze dle zákona polarity stala z LÁSKY má neoblíbená NENÁVIST, o níž se mi vůbec, ale vůbec psát nechce. Nechci tímto dlouhým komentářem hájit sebe, ani svoji tvorbu. To nemám zapotřebí, protože já mám na své stupnici hodnot docela pořádek. :-) A někdy se při hledání té lásky docela vyplatí prostě a jednoduše začít sám u sebe. Ne opravdu tu nejde o egoismus, jak nám praví již kniha knih - BIBLE: "Miluj bližního svého, jako sebe samého." Myslím si, že už na toto téma opravdu nemusím dodávat víc. Přeji Vám hezký, pokud možno pozitivní večer. :-) :)

30.09.2018 21:19:50 | Moorwet

Díky za definice. Doporučuji raději od E.Fromma Umění milovat, skvělá kniha na podzimní večery.

Máš pravdu, že nejdůležitější vztah je hezký vztah sám k sobě, bez něj to nejde.

Ale láska bez nenávisti nemůže žít! Vždyť jsou to siamská dvojčata. :-))

01.10.2018 12:31:23 | Lighter

Děkuji za další komentář. :-) Jsem moc ráda, že se přece jenom na něčem shodneme. :-) Pokud mě kniha pana Fromma zaujme, tak si ji ráda přečtu. Není nad další a další přínosné informace, a to myslím zcela vážně. Pro mě je klasikem vědy o duši pan Jung. Jeho svět archetypů a všech těch anim a animů je mi celkem blízký. A nemohu opomenout dalšího z velikánů, pana Platóna, který toho na toto i jiná témata řekl docela dost. Co mohu doporučit na oplátku zase já Vám, jsou věhlasná díla hermetická, která potažmo tvoří kámen úhelný antické filozofie. Takový Corpus Hermeticum je docela přínosné počtení, pro ty, co se nebojí podívat se do dálek širých tam i zpět. Kupodivu nejsem jediná pod sluncem, koho tyto pradávné texty tak zaujaly. Ano, i mnou zmínění pánové, Jung, Platón, dále např. Goethe, Newton, další a další a můj nejoblíbenější z vědců pan Einstein, vydali se na cestu inspirace texty sice poněkud staršího data, přesto kupodivu stále platnými. A ta mrška prapodivná, NENÁVIST zvaná? Ta byla, jak všeobecně známo rozdělena čistým řezem od LÁSKY již při porodu, který můžeme klidně nazvat oním Velkým třeskem. Samozřejmě, že jsou to pouze dva hraniční mezníky jedné stupnice. Ale přiklonit se na jeden, konkrétní z nich je vždy výhoda. Přece jenom, jak známe ze ságy filmové, tak temná strana síly ty pravověrné Jedie zrovna moc neláká. Takže na závěr: Opravdu si zcela nepokrytecky a upřímně přeji, aby LÁSKA na Zemi zavládla a NENÁVIST šla už konečně k ledu. No není lepší posouvat se časem nečasem stále kupředu, zkoumat, objevovat a rozvíjet se, než se totálně a prachpustě hloupě vyturbit? Já bych moc ráda nahlédla do té narůžovělé budoucnosti, která by mohla mnohé nabídnou. A jestli opravdu funguje ta chytrá věcička, kterou reinkarnací zvou, pak bych to ráda jednou viděla v přímém přenosu alespoň ve 3D, či FullHD, 4K a tak dále a tak dále. :-) :-) No dneska mám vskutku psavou náladu. :-) Přeji Vám pěkný den. :-)

01.10.2018 13:29:36 | Moorwet

Láskyplná to pravda... :)

20.09.2018 22:25:38 | ARTeFakty X. Múzy

Moc Vám děkuji za krásný komentář.

20.09.2018 22:30:49 | Moorwet

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí