bez lásky láska není

bez lásky láska není

 

 

 


Smyslem není lásku hledat, milovat a opěvovat;
ale láskou být, žít ji a rozdávat.

(že jsme se shodli a rozumíme si? výborně, tak teď to hlavní)

Bez toho, že se ji člověk, bez podmínek a očekávání,
souzení a odporu naučí přijímat - je to nemožné.

 

 

 

písnička:)

 

 

 

Autor Sonador, 12.01.2023
Přečteno 351x
Tipy 25
Poslední tipující: La Suneteto, Dejvis, SDalí, blues, Frr, Emily Říhová, jenommarie, Lighter, Fialový metal, paradoxy, ...
ikonkaKomentáře (46)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Lighter v podstatě oprášil tezi "... že láska jako taková, ani jako jiná, v podstatě neexistuje a jen pouhou smyšlenkou, kterou se v dávných dobách opájeli primitivní národové, poněvadž si nedovedli vysvětlit některé přírodní jevy." :-D

20.02.2023 16:11:56 | La Suneteto

tak tohle je fakt dobrý!:)

23.02.2023 05:51:13 | Sonador

Uf, to mi dalo zabrat. Fčetně diskuse.
A taky raději Junga. :-)

20.02.2023 16:06:37 | La Suneteto

-toť "PÍSEŇ PÍSNÍ" milá Sonador*** ST*

15.01.2023 23:05:07 | Frr

lalá:) jj, hezký den Frráčku a děkuju*

17.01.2023 09:22:46 | Sonador

Otevřenost a vnímavé srdce..
Bez lásky není jediný nádech.
Pěkný a láskyplnný víkend milá laskavá Sonador*:)

14.01.2023 08:46:46 | jenommarie

přesto se bez ní často dýchat pokoušíme a divíme se, že to bolí...

moc Ti děkuju Marie a krásnou neděli:*

15.01.2023 11:11:37 | Sonador

:);) život nám dává tolik zkoušek a sami nevíme..kolik máme síly..když..se nevzdáváme žít *.
Krásnou ještě neděli a DĚKUJI TI milá Son*

15.01.2023 17:22:05 | jenommarie

Souhlasím s tebou. Ale žádná láska není. :-)Tedy sama o sobě. Schopnost člověka mít rád je mnoho různých vlastností osobnosti, které každý nemá. Ale rádi si všichni na dobré vztahy hrajeme, jenomže je to často zištná přetvářka. Pokud tedy přímo nemyslíš lásku mileneckou jako psychosexuální závislost na hormonech. Tu zvládne každý. Tedy vášeň, zamilovanost nebo jak ten krátký stav poblouznění nazvat. Milenci se často zároveň i nesnáší a nakonec se to projeví. Často ani nejsou vůbec kamarádi a nehodí se k sobě. Vlastně je láska něco tak nestálého a prchavého, že je s podivem, jak o ní pořád mluví. Jenom mluví...

13.01.2023 12:18:29 | Lighter

myslím, že jako už mnohokrát, mluvíme každý o něčem jiném... a já nemůžu přijít na způsob, jak ti to říct... přesto zkusím;)
nikdy jsi nezažil to spojení a naplnění, to zářící srdce, když jsi třeba sledoval západ slunce, jarní přírodu, hrající si děti, zvířata, nebo jsi nikdy nepocítil tu podivnou směs dojetí a štěstí v blízkosti přítele, maminky, někoho z koho vyzařuje cosi, co se tajemně dotýká něčeho uvnitř tebe? tuhle Lásku já myslím, to Je Láska... a můžeš jí být plný "jentak" z čisté radosti Bytí...

13.01.2023 20:16:22 | Sonador

Ale já ti rozumím dobře. Jasně, že zažil, jako každý. :-) Navíc jeden z těch, co mě nejvíc ovlivnil byl Erich Fromm. Jen namítám, že je to o lidech a ne o nějaké abstraktní nebo duchovní veličině rádobypsychologicky technokraticky nazývané láska. Láska je v mysli člověka, nikde jinde, je to prožívání.

14.01.2023 13:05:32 | Lighter

když já nemám Fromma v oblibě, stejně jako třeba Freuda;)
mám mnohem blíž k Franklovi a Jungovi... a z toho je jasné, že každý nahlížíme život z trochu jiného místa...

15.01.2023 11:15:22 | Sonador

Fromm byl z nich nejvíce humanista. A pak jsem taky příznivec K. Horney(ové). Jiný směr, ale stále mají dost společného..:-)

16.01.2023 11:04:45 | Lighter

tak to se přiznám, že tu vůbec neznám:) a no, humanismus má spoustu much... bz:)

17.01.2023 09:22:18 | Sonador

Přečti si něco od ní, je dobrá. :-) A humanismus má problém jediný, s lidmi. Konkrétně se špatnými lidmi. Je na ně příliš měkký.

17.01.2023 11:19:51 | Lighter

tady spolu souhlasíme, jen to řeknu trochu jinak;)
humanismus má jeden závažný (nikoli však jediný) problém, a tím je člověk sám... a lidská spravedlonost, nebo dělení na dobré a špadné lidi? jak nám historie ukazuje, i tohle je dost relativní a proměnlivé... a hlavně velmi nebezpečné...
hele přečetla bych, ale nějak nevim co přečíst dřív, tak raději vůbec nic:D alibisticky se vracím ke svému - největším nepřítelem člověka jsou vědomosti;)

17.01.2023 16:33:32 | Sonador

https://www.databazeknih.cz/knihy/neuroza-a-lidsky-rust-94950

Nejdivnější je to, že lidé ani neví, jak by mělo normální zdraví vypadat. Fyzické ještě je v povědomí, ale psychické je veřejná neznámá...Přesně o tom celém je tahle kniha, lepší jsem o "špatném" v lidech nečetl. Čte se naprosto lehce, ale chce to trpělivost, protože je obtížné pravdu strávit, ale člověku to otevře oči až mu dojde, že normální jako lidé nejsme. :-)) Těžce to mnou otřáslo, protože člověk se tam chtě nechtě někde najde.

17.01.2023 19:32:58 | Lighter

víš, přečetla jsem knih na podobné téma za život až zbytečně moc, tuhle cestu jsem opustila - psychoanalýza je nekonečná králičí nora, psychologie má své limity... naše vnímání světa je prostě dost jiné, mám pocit, že jsou témata o kterých se snažíme "domluvit" zbytečně... nevím jestli by to naživo bylo jiné, je možné že ano... když o něčem mluvím, nebo píšu, znamená to, že to mám nějak prožito (to ještě k čemusi, co jsi psal dřív a já to přešla) a mluvím na základě toho, co jsem sama poznala a pochopila... myslím, že mám docela dobrou představu o tom, jak má zdraví vypadat, a dokonce mám to štěstí, že jsem takových lidí poznala víc - vlastně docela hodně...
tak to uzavřem tím, že v rámci reciprocity ti doporučím taky jednu knihu;):)
https://www.databazeknih.cz/knihy/lide-lzi-117710

17.01.2023 19:58:56 | Sonador

Shodneme se aspoň na tom, že se na tom neshodneme. :-) Většina knih, co jsem přečetl nestojí za nic. Sto bych ti jich nedoporučil, zvláště od populárně komerčních autorů, co nejsou ani odborníci na cokoliv a pletou fakta se smyšlenkami. Nic lepšího než psychoanalýza a její pokračovatelé zatím není.

18.01.2023 10:31:11 | Lighter

já myslím, že kdyby se všichni na všem shodli, bylo by to vlastně docela strašidelné:) a vlastně s tebou dost souhlasím, jen na to koukám z jiného místa a asi, já nevím jak to říct - mám širší záběr... někdy hooodně rozprostřený:D
ale k té poslední větě - názor není pravda (ani lež) jen názor;)

18.01.2023 14:20:27 | Sonador

Jasně, že je to názor. :-) Taky mám až moc široký záběr. Ale prostě z toho, co psychoanalýza přinesla a všeho po ní, je to jedno z nej. Opravdu doporučuji.

18.01.2023 16:22:05 | Lighter

Mlčím jen při prvním čtení.
Musím se přít ... má Sestřičko.
Ale nechci mít poslední slovo.
***
Láska je láska.
Tvá i Má stále stejná ve svém rozmaru.
Možná poblouznění ?
V ideál.
Možná touha vlastnit ?
Ať chceš nebo nechceš.
***
Chci delší dobu na houpačce.
Než jí jednou jedinkrát pochopím.
Pochopím snad ...
Jak dovede být součástí i věcí, které nelze ovlivnit.
A pak se sebe ptám.
Jsem to já ...
Kdo stále přemýšlí
Co bude dál
Dál ... bez ní
Bez jejího smíchu.
Až se probudím.
Bez pohlazení paprsky Slunce.
A teď mi vše vysvětlíš ?
Děkuji Ti.
Mlčím
MFM

13.01.2023 10:39:11 | Fialový metal

poblouznění? touha vlastnit? to přeci není láska, ale je to hodně člověčí;)

13.01.2023 20:24:22 | Sonador

Zamilovanost je cit.
Láska zas je - dřít.

;)

13.01.2023 07:33:50 | Šabrej

s radostí pro ni mřít... :)

13.01.2023 08:47:52 | Sonador

...čas od času se přít,
však s láskou jen...

13.01.2023 11:22:40 | Šabrej

a tady by mě teda ten rým zajímal, protože u mě nic:)

13.01.2023 18:06:24 | Sonador

Smyslem je lásku hledat, milovat a opěvovat a to až do okamžiku, kdy zjistíme, že sami jsme ta láska. A pak už je to jedno:). Znáš mě, já musela :).

13.01.2023 07:19:28 | paradoxy

jsem ráda, žes musela, protože bez tohoto to nejde... ale bylo by to už moc dlouhý :D

zcela vážně, tohle mám moc ráda, když se lidi doplňují a rozvíjí myšlenky... je to jak stavět žebřík k pochopení...

13.01.2023 08:50:29 | Sonador

Ano, ano, můžeme se takhle lépe pochopit, krásný den :*

13.01.2023 09:06:53 | paradoxy

Son, děkuji, že pomůžeš Čendovi. musím to takhle napsat. mám Tě moc a nesmírně ráda, děkuji! krásný den. :-))

13.01.2023 03:01:59 | Iva Husárková

když já nevím co na toto... tak radši psss...
mám tě taky moc ráda dušinko*

13.01.2023 08:51:45 | Sonador

Son, to nepatří ke Tvému aforismu, ale musím Ti napsat, ozval se mi další básník, který pomůže, ale pssst... nepřeje si být jmenován. to je dneska hezky, viď? *:-))

14.01.2023 02:13:11 | Iva Husárková

ach ano je moc hezký den!:) jen teda mě mrzí, že se k tomu nejmenování už nemůžu přidat;)
hezký a klidný víkend Ivi*

14.01.2023 09:29:44 | Sonador

no tak jsem to smazala, Katrinko, skromní lidé se neradi chlubí dobrými skutky. :-))

14.01.2023 09:59:37 | Iva Husárková

DĚKUJU!* já si od čtvrtka říkám - klid, o nic nejde, to přežiješ:D ale necítila jsem se úplně "pohodlně";)
měj se krásně milá!:*

14.01.2023 10:12:26 | Sonador

:-))

14.01.2023 09:39:30 | Iva Husárková

Láska by měla proudit, jako vzduch. Zavadit a pokračovat...
Se umět dívat, ránem již nezývat.
Těžký život i chmýří nadzvedne. Však musíš vyhnat můry z očí. Kovem neznít, "zasloužilé" dary nečekat, nechtít, nežehrat. Jak pes když za uchem ucítí blechu, hned do krve se nedrbat.*

U tebe dílko bodré... za mě dobré*

13.01.2023 00:49:56 | šerý

proudit jako vzduch
a jako voda plynout
kdo nebojí se a nekupčí
nemůže lásku minout...


a kdybys tušil šeráčku, jak mi tento tvůj koment pomohl... nemohla jsem spát, a po přečtení po jedné ráno usla jak mimino:D nějak si utišil mou rozběhnutou hlavu.... děkuju!*

13.01.2023 16:52:34 | Sonador

je to nemožné mi hned nahodilo tuto mou oblíbenou https://www.youtube.com/watch?v=YH0LJBbkWNk&list=RDYH0LJBbkWNk&start_radio=1

12.01.2023 16:58:32 | stormeater

mňágu můžu! ale tohle je tedy textově úplně o něčem jiném se mi zdá:)

13.01.2023 08:54:28 | Sonador

ale to je v pořádku...jen mi tam skočilo to Je to nemožné

13.01.2023 08:59:53 | stormeater

to nemožné mi tam nějak nesedí, milá Son .)

12.01.2023 16:39:57 | Constantine

ale bez toho to můžu smazat:D

malá nápověda - kruh, všechno souvisí se vším... možná;)

13.01.2023 08:53:49 | Sonador

kruh je možná jen paradox ..)

13.01.2023 11:04:58 | Constantine

no proč by ne;)

13.01.2023 18:05:52 | Sonador

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí