jednou větou

jednou větou

Anotace: o vyzobávání

 

 

 

 

Není-li možné nějaké učení přijmout celé a bezezbytku,

je nutné jej celé odmítnout.

 

 

 

 

 

 

 

Autor Sonador, 04.11.2022
Přečteno 422x
Tipy 9

Poslední tipující: Iva Husárková, Frr, Lexi, Fialový metal, mkinka
ikonkaKomentáře (27)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

09.11.2022 09:13:43   Frr

TO JE VELMI MOUDRÉ. SONADOR, TYS VZÁCNÁ SMĚSICE ŽENSKÉHO PŮVABU LASKAVOSTI DOBROTY A VELKÉ MOUDROSTI-jseš taková moravská krasavice- původem královna ze Sáby.../kdybych já byl Šalamoun, pozval bych Tě na meloun (velikej jako Libeňský plynojem)/******ST*

líbí

09.11.2022 09:38:12   Sonador

jejda Frráčku, chrochro:) to je tak milé a hezké... mám radost, že snad člověk ve svých životních omylech a pádech, dokázal najít (a pořád nachází) nějaké poučení... ale víš z čeho mám největší radost? že je nás tady takových víc! a nejen z Moravy... a když zrovna některé nemají čas, nebo si řeší nějaké problémy a mají starosti, vždy tu nějaká s laskavostí a půvabem JE... taková družina ze Sáby:D
...pozvání na šťavnatý plod, se nedá odmítnout - Šalamoune (ti tak můžu říct, protože moudrosti u tebe přehršle) ;) děkuju Ti Frráčku!:*

líbí

05.11.2022 11:53:28   paradoxy

Nevím co na to napsat, ale stejně napíšu:) na učení kašlu:D pokud se zaměřím na jakékoliv, v každém najdu protiklady. I ježíš ti dá život věčný, když pro něj umřeš. Život v plnosti:) při každé myšlence se s ní zrodí zároveň protiklad.

líbí

05.11.2022 18:32:24   Sonador

hele, se mi o tobě, tak tři dny zpět, zdálo;)

protiklady nejsou žádnej problém, a dá se říct, že to co píšeš, celkem ladí s tou mou větou...

no ale prosimtě, kterého ježíše máš na mysli, ono je to celkem běžné jméno, a toho tvého neznám... ale připomnělas mi tohoto!:D

https://www.youtube.com/watch?v=MoU2XwXLFrA

měj hezký večer a něděli:*

líbí

05.11.2022 19:36:58   paradoxy

Doufám, že jsi ze mě neměla noční můru:D

Písničku poslechnu...tobě taky krásný večer a další dny.
P.S. jsem na literu kapku méně, máme nějaké starosti s prostřední, jak jsem ti říkala a i pár starostí okolo, jako nejsou to neřešitelné věci, ale nepříjemné, život no.

líbí

06.11.2022 09:35:11   Sonador

kdepak, žádná můra... tak maximálně motýl:D

...no prosimtě to mě mrzí, kéž se to co nejdřív spraví, srovná, hlavně ať je, a nejen dcera, v pořádku!:*

líbí

07.11.2022 18:29:58   paradoxy

Tak to jsem ráda, že motýl :D

Jojo, snad se dají věci do pořádku, bere teď léky, nejsem z toho nadšená...já si doto hledám novou práci, čeho je moc toho je příliš.

Tobě přeji taky jenom to dobré :*

líbí

04.11.2022 19:50:19   uživatel smazán

Nechápu, proč jako.) moc krátké na vyjádření skutečnosti.. Hledání pravdy v kupce hnoje bych formuloval jinak.)

líbí

05.11.2022 09:42:46   Sonador

já nějak nevím, jak na tyhle tvé komentáře reagovat... navíc je to o přesném opaku, než o hledání jehly v kupce...;)

ach ano - proč jako?:(

líbí

05.11.2022 09:49:31   uživatel smazán

protože to tak na mě působí, proto to píšu .)

líbí

05.11.2022 10:09:14   Sonador

ani na toto se nedá reagovat;) to je přeci jasný...

zpět - "nechápu, proč jako?" co si myslíš, že ti na něco takového někdo odpoví? nechápeš co, proč někdo něco dělá? ale to přeci nemusíš, to je naprosto normální...
"moc krátké na vyjádření skutečnosti" no, ano, to se dá říct úplně o všem, navíc tedy - jaké skutečnosti?
a nakonec tedy vidím, žes mě nepochopil... i to je normální, když se ale neptáš (nenapíšeš - já si myslím toto), nebo neřekneš: není ti rozumět, nemám na co reagovat...

no a to tvoje - já bych to formuloval, napsal jinak:D no dyť jo, to je taky normální, a vůbec nic ti v tom nebrání přeci...

líbí

05.11.2022 10:11:13   uživatel smazán

Tím nechápu je míněno to, že to, jak jsi to napsala ty je pro mě zmatečné, protože podle mě je to naopak, ale chápu, žes to myslela jinak, ale za mojím přebráním je právě opět paradox .) Protože často v písemném tvém vyjádření cítím protiklady, co by být tam asi neměly z důvodu chaosu .) tohle už na mě bylo až moc divné .)

líbí

05.11.2022 10:16:57   Sonador

aha, tak pak je problém jen ve formulaci a větné vazbě;)

no tak to napiš rovnou - nesouhlasím, protože... byla jsem včera na to připravená, že budu trocha vysvětlovat, diskutovat... navíc jsem si vědoma toho, že to není pro každého, i toho paradoxu... ale je to něco, co mi už leta "pomáhá" a šetří čas... a je to velmi logické...

žádný protiklad tam není...

líbí

05.11.2022 10:21:34   uživatel smazán

Logika v pochopení je na prd, tedy podle mě .) ta totiž vychází ze špatných věcí a dedukcích minula, kdežto analogie je faktičtější .) proto diskutovat moc nemá tedy význam, když to nikdo plně nepochopil .) ne?

líbí

05.11.2022 10:42:51   Sonador

pokud nejsou věci logické, jsou protimluvné a chaotické... logika je velmi důležitá, a nevychází jen z minulosti... ale OK tohle nebudem rozebírat (opravdu se mi nechce:)
pořád se mě neptáš, přesto tedy - mám analogii (nebo spíš metaforu, nebudem slovíčkařit)

když najdeš na bochníku chleba malé kolečko plísně, vyhodíš jej celý, protože je tou plísní, kterou sice nevidíš, celý prorostlý... no ano, nemusíš jej vyhodit, můžeš jej sníst i plesnivý, ale riskuješ, že ti bude špatně a onemocníš...

jaj, a už jsem za dva dny "umyšlená", někdy je to fajn si zapřemýšlet, ale nic se namá přehánět... vykukuje sluníčko, tak radši ven:)
hezký den Constíku;)*

P.S. samozřejmě že i analogie jsou logické, jinak by vůbec nefungovaly...

líbí

05.11.2022 16:07:59   uživatel smazán

Víš, co se říká; Myslet znamená hovno vědět.) mám to prostě jinak, no.) pěkný víkend

líbí

05.11.2022 16:07:56   uživatel smazán

Víš, co se říká; Myslet znamená hovno vědět.) mám to prostě jinak, no.) pěkný víkend

líbí

08.11.2022 14:14:03   Sonador

to ale znamená, že se člověk nemá domnívat, ne že nemá myslet;)

líbí

04.11.2022 17:16:14   Fialový metal

Budulínek bude negovat první řádek, aby nemusel negovat celek.
(Jednou větou ... má moudrá Sestřičko.)

líbí

04.11.2022 18:07:04   Sonador

teda ty mi dáváš!:D jako jsem docela inteligentní, ale mám své limity, a tady teda - no nebudu se vymlouvat, že už melu z posledního, prostě ať na to koukám, jak koukám, tak to asi nevidim...
napadaj mě jen dvě věci, za prve, že to je blbost beduínku (jo vážně jsem to tak přečetla:) protože ten první řádek sám o sobě nic netvrdí a není co negovat... a za druhé, že jedinej způsob jak ho negovat by byl - všechna učení se musí přijmout celá a bezezbytku... ???:D
(hodně větama)

líbí

04.11.2022 18:24:16   Sonador

počkej, ale jestli to myslíš takto: Je-li možné nějaké učení celé přijmout, je nutné jej celé odmítnout... tak máme celou zimu o čem debatovat:D
pro dnes končím, měj krásný víkend brašule*

líbí

04.11.2022 18:35:09   Fialový metal

Lištička správně pochopila a chce dlouhé zimní večery vést polemiku s Budulínkem a jelenem bez zlatého paroží.
Budu se moc těšit i snažit vydržet do jara.
Od toho večery podzimní jsou.
Polemika je základ poznání i souznění.
Měj se hezky sestřičko.

líbí

05.11.2022 09:40:14   Sonador

Polemika je základ poznání i souznění. tak! žel nemnoho jí je schopno...

no a tak mi prosimtě řekni, jak to myslíš;)

líbí

04.11.2022 15:08:22   Marten

...s tím celým nesouhlasím...;-) protože člověk (jako třeba já) je přirozeně eklektik (to není nadávka!:-) a rád vyzobává...to, co je v jakýmkoliv učení chutný...a odmítá pozřít nechutný...filozoficky řečeno, samo...protože jen tak tvoří vlastní osobnost...(Taky jednou větou, když zapomeneš na mou lámanou diakritku.)

líbí

04.11.2022 15:43:43   Sonador

:D děkuji ostříží zraku... tě překvapím - ale já souhlasím s tebou;)
dělám to celej život taky tak... no už vlastně ani ne, ono to chutné se v těch učeních opakuje... ale jde o to, že myslím, ani jeden z nás nenásleduje (nedejbůh propaguje) žádné učení, ve kterém je cokoli, co by nebyl schopen pozřít;)

líbí

04.11.2022 15:47:23   Marten

...jen blbci se ptaj: na čí jsi straně? já říkám, že na své...;-)kdybych byl prorok, nesnášel bych i vlastní následovníky...humor dle Briana..;-D

líbí

04.11.2022 15:55:48   Sonador

:D ...a jojo...

líbí
© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.5 ⋅ Facebook ⋅ Threads ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel