(pandořina realita)

(pandořina realita)

 

♪♪♪


Když člověk začne skutečně používat mozek, používat správně smysly, vnímání a rozum,

zjistí, že se dovídá spoustu věcí i takových, které předtím nevnímal, a které nechce

vědět. Které mu kazí jeho radostně optimistickou představu a sobě a úžasném

pokrokovém světě kolem, protože najednou vnímá realitu celou, nejen část

krásně vysněnou lidskou. Skutečně uvidí mozkem! Hrůzné obrazy světa

jak z křivého zrcadla! Ale je to divné panoptikum, zrcadlo je rovné,

naše lidská realita je křivá.

 

 

 

 

Autor Lighter, 07.03.2023
Přečteno 152x
Tipy 5
Poslední tipující: šerý, jort1, kozorožka, Fialový metal
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

"Používat správně" (?) se mi jeví, jako termín čistě subjektivní. Myslím že člověk úmyslně, a možná ještě málo, se chrání před všude přítomným vnucovaním zla a zmaru. Je to insktinktivní obrana duše, jak ten svůj čas zde přežít.
Je den, přijde stmívání a poté noc. Ale opět ránem přijde den - a stále dokola. Život není jen radostný - to je fakt. Ale dívat se na něj jako na šeredu a zlo? Povyšovat to nad optimizmus a potěšení z kreativních lidí? Pro někoho je to životním posláním, posedlost a pragmatická slast. A má na to právo!
Bych parafrázoval Ensteina. "Dejte jedinci slovo, kterým by sám pohnul celosvětovým myšlením" Jsme bezbraní abychom samotní změnili svět. Kdybychom byly všichni pragmatici, pesimisté a škarohlídi, tak by se změnil svět k rozkvětu?
Nikdy obyčejný kmán nechtěl války, zlo a utrpení. Vždy o chodu světa rozhodovali ti Ostatní. Filozofii beru jen, jako doplněk duchovní stravy. A kdo ví, jestli má vůbec nějaký účinek a není to jen trik, jak si odložit "obyčejný" selský rozum. A tomu věř Lightere, že jsem si během života pečlivě pročetl mnohá filozofická významná díla. Povahu a morálku, máme v sobě zakódovanou už předky v genech. Ať je to ta tvá "správná" či naopak snová a naivně "nesprávná" tak co už. Nějak s tím musíme mezi sebou jako lidi vyjít.
Říkám jen svůj názor, který se netváří jako pravda! Těch pravd se už okolo nás množí tolik, že by zasloužily antikoncepci!

07.03.2023 18:14:00 | šerý

Díky moc za filosoficky rozsáhlé zamyšlení. Ale doufám, že "skutečně používat" a "používat správně" je ode mě zjevná ironie. :-) Mám filosofii rád, ale selský rozum jsem neztratil, jsem z rodu sedláků. Ale "povaha a morálka" není vrozená, je získaná právě tím rodovým....tak se vyvinula jako správná. Pro konkrétní dobu a styl života. Ale dnes s globalizací už nic takového nefunguje "správně", tradiční rod se ztrácí, tradiční styl života není, jsme přece moderní...Takový je můj názor. :-) Ale svůj aforismus jsem myslel více "ekologicky", jako až příliš sebestředně namyšlený lidský pohled na sebe a divný na "ostatní" přírodu, jeho "pokrokově civilizační" pokřivenost vnímání. Zřejmě jsem se dost přesně nevyjádřil.

08.03.2023 11:57:56 | Lighter

antikocepční pilulka proti početí pravdy... bomba! širošerý, to Ti asi uzmu (s dovolením) ;-))

07.03.2023 18:26:50 | Violka divotvárná

Klíďo píďo, Violko.*
Já to nemám pod ochranou. Tedy myslím práv @ Tak se to množit může. :-)
Díky moc, za povšim.

07.03.2023 18:40:53 | šerý

Na to, že tu vůbec nejsme, jsme teda všímaví až až, viď? ;-) a dík.

07.03.2023 18:44:28 | Violka divotvárná

přímý protisměr smysluplného vnímání...myslet mozkem je omezené na věcnou analýzu..nic pocitového, nic emocionálního, jen kalkul a počítání...

07.03.2023 12:59:07 | stormeater

Tak přesně takhle jsem myslel to "nesprávné vnímání", které ironizuji. :-) Ale díky za koment.

08.03.2023 11:47:48 | Lighter

Ano, tak to vnímám taky. Vedle rozumu máme ale taky srdce. Přeladila jsem na vnímání srdcem a dávám pozornost tomu, co mě nabijí. A na co rozum nestačí :-)

07.03.2023 12:50:48 | kozorožka

Souhlasím, ale podotýkám, že emoce s rozumem nejsou oddělené, právě naopak, sídlí spolu v mozku. :-) Symbol emocí srdce je krásná věc, ale tak pro básníky.

08.03.2023 11:46:25 | Lighter

A co když má někdo v sobě pravítko;)? :)

07.03.2023 12:04:18 | Malá mořská víla

Tak to je potom rovný jak pravítko! Ale nepřipadá mi to přirozené...:-)

07.03.2023 12:34:20 | Lighter

Každý máme nějakou smyčku, to ale nemusíme být ještě křiváci. Přesto jako lidstvo jsme to zamítali až příliš... Máš tady pravdu.

07.03.2023 12:38:09 | Malá mořská víla

Díky. Nemluvím sice přímo o "morální" křivosti, ale jak je naše vnímání reality ovlivněno myšlením. Správným, nesprávným, to už je náš názor. Ale nemusí to být realita...

07.03.2023 12:42:05 | Lighter

Souhlas:)

07.03.2023 12:44:48 | Malá mořská víla

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí