cirkus

cirkus

Anotace: o systému odměn a trestů...

 

 

 

 

 

Stává se, že i tygr,

který je pouze chválen a odměňován pro to,

aby podával co nejlepší výkon v manéži,

napadne svého samozvaného cvičitele.

 

 

 

 

:)

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor Sonador, 04.07.2023
Přečteno 248x
Tipy 15
Poslední tipující: mravenec, Jan Kacíř, kozorožka, jort1, zdenka, básněnka, šerý, mkinka, Ondra, zde.neck, ...
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Snad zde sama žákyně varuje před přehnanou chválou? To je úžasné. Starý učitel potvrzuje: pokud děti jen chválíš, neváží si té chvály ani tebe.
K aforismu: přirovnání by lépe než v cirkuse sedělo v zoo, tam po zvířatech nic nepožadují, pouze je "chválí" žrádlem. A přesto šelma nečekaně napadne ošetřovatele. U cirkusu zvíře psychicky týrají a vydírají, snaží se tygra zlomit - ochránci zvířat proti tomu píšou petice. Za druhé název "Cirkus" je trochu matoucí, když tématem aforismu je odměna.
Myšlenka je pravdivá, už starozák. kniha přísloví nabádá "natluč chlapci holí, on nezahyne, a jeho duši vyvedeš z podsvětí". Dnes by se lecjaký rodič, učitel a dokonce i literární činovník na serveru měl za svou monotónní neužitečnou chválu červenat. Za myšlenku dávám 1. A z Tebe, žákyně osvícená, uděláme předsedu třídy!

06.07.2023 07:03:19 | Ezop

tématem aforismu není odměna... zvířata v zoo se nechválí žrádlem, ale krmí se, aby žila, nejde o drezúru jako v cirkuse...
pokud je chvála manipulační technikou, což často je, a není upřímná, je samozřejmě stejným jedem jako trest... problém je manipulace - drezúra vydávaná za výchovu...

pokud tvůj komentář není ironický, měli bychom si položit otázku, jakou váhu má nevyžádaná kritika od lidí, kteří nechápou sdělení toho, co čtou (je zajímavé, že kritizují nejčastěji právě tito lidé), ale nabízí jen svůj subjektivní pohled, který je samozřejmě ovliněn jejich vnímáním světa, a tím, co jsou schopni a ochotni vidět a chápat... jako ostatně my všichni - máme svůj pohled, nemusí být vždy přínosem někomu jinému...

a jedna podstatná maličkost - ne, tady opravdu nejsme ve škole;)

06.07.2023 10:02:51 | Sonador

...ěco divokého je v každé bytosti...

05.07.2023 13:30:08 | jort1

a pořád by ji někdo krotil...

06.07.2023 18:57:13 | Sonador

Svého krotitele zásadně koušu, jsem tedy tygřice? :-)

04.07.2023 18:05:47 | básněnka

ty? samozřejmě!:)

06.07.2023 18:57:32 | Sonador

i filcky koušou, raději bych hledal jiné opěrné body pro tvrzení ;)

05.07.2023 00:30:03 | stormeater

:D

06.07.2023 18:57:41 | Sonador

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí