(povrchnost (ne)poznání)

(povrchnost (ne)poznání)

 

 

 

Zjednodušené informace se nám prostě tzv. logicky lépe rozumem chápou.

Složitost skutečnosti je totiž nad naše chápání. A rozum.

 

 

 

 

Autor Lighter, 31.05.2016
Přečteno 878x
Tipy 3

Poslední tipující: Kubíno, Frr
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

31.05.2016 21:32:38   Kubíno

Proč to komplikovat, když to jde vlastně jednoduše :)

líbí

01.06.2016 11:18:12   Lighter

Přesně. :-)

líbí

31.05.2016 17:59:03   uživatel smazán

zjednodušeně: snažit se zoufale plodit jedno moudro za druhým je těžko pochopitelné. rozumem.

líbí

01.06.2016 11:23:23   Lighter

Přesně! :-) Samé Blbé moudrosti. Psát to ještě zoufale, to bych se na to mohl vykašlat! :-))

líbí

02.06.2016 10:43:29   uživatel smazán

:-D

líbí

31.05.2016 16:50:44   uživatel smazán

To by se dva hádali:

Informace není nikdy dost jednoduchá na to aby vystihla skutečnost.

líbí

31.05.2016 16:59:11   Lighter

Naopak, nikdy není dostatečně složitá, aby ji vystihla aspoň trochu přesně. :-)

líbí

31.05.2016 17:01:20   uživatel smazán

ne, ne.

líbí

31.05.2016 17:06:17   Lighter

"Nebe je modré." Ale různě modré a ne vždy, někdy i jinak obarvené atd., takže ta informace je zjednodušená, aby se nám lépe chápala. Skutečnost nevystihuje přesně, je nedostatečná, neboli nepravdivá. Každá informace má své omezení. :-)

líbí

31.05.2016 17:30:43   uživatel smazán

:)))
tak ty se chceš skutečně hádat? cooo???

Doopravdy si myslím něco jiného:
Mluvené nebo psané slovo je omezené, s tím souhlas poněvadž například nikdy nevystihne všechny odstíny modré. Na druhou stranu mě informace, že je nebe modré v určitém případě (a to že jdu na pět minut ven, úplně stačí k tomu abych si nebral pláštěnku či deštník:)

Měli jsme však na mysli každý něco jiného (to je ta omezenost slova).

Asi vycházíš s informatické teorie, která tvrdí že podíváme li se na nějak modré nebe obdržíme okem data, která zpracujeme do informace: modré nebe. Já v tuhle chvíli takhle nepřemýšlím a rovnou si určuji zrakový vjem jako informaci ten se snažím zapamatovat a dále s tím pracovat. Většinou je výsledkem nějaká emoce a tu se snažím prožít. Tedy tudy k našemu možnému nedorozumění.

Tedy to že informace je vždy příliš složitá na to aby popsala skutečnost myslím tak, že slova nikdy skutečnost nepopíší, že se stačí podívat a vjem nějak prožít. Pokud se ho tedy nesnažíme nějak předat. Což je vždy možné udělat dokonale tím že použijeme ukazováček...

líbí

01.06.2016 11:27:38   Lighter

Vždyť mluvíme o tom stejné, hádání vypadá úplně jinak. :-)) Ale máš pravdu, vnímání je víc než odosobněná informace. Jen s tím předáváním nevím.

líbí

01.06.2016 16:41:44   uživatel smazán

však legraaace nee?

líbí

02.06.2016 12:16:37   Lighter

Legrační diskuze. :-)

líbí

31.05.2016 14:43:53   uživatel smazán

Tohle je nad mé chápaní pane zápalný ;)jistě prominete mou prázdnou hlavu na tác vám ji raději nebudu předkládat není to hezký pohled :)

líbí

31.05.2016 17:01:21   Lighter

To je rozumný názor. :-))

líbí
© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.5 ⋅ Facebook ⋅ Threads ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel