Sexuologická úvaha

Sexuologická úvaha

 

Je velkým dluhem vědy o člověku a především sexuologie, že dosud dostatečně neodhalila vztah mezi způsobem života a připraveností člověka k sexuálnímu aktu. Římský dějepisec Ammianus Marcellinus píše o divokém národě Saracénů a hodnotí jej takto:

Podobají se dravým jestřábům, kteří, spatří-li z velké výše kořist, uchvátí ji rychlým letem, a jakmile se jí zmocní, nic se nezdržují. Jejich území začíná u hranic asyrských a rozprostírá se až k nilským peřejím. Všichni jsou stejným životním údělem válečníci. Za klidných i bouřlivých poměrů se toulají polonazí, oděni barevnými pláštíky zakrývajícími pouze rozkrok, na hbitých koních a štíhlých velbloudech. Potulují se po oblastech daleko široko se rozkládajících a žijí bez rodinného krbu, pevných sídel a zákonů. Pokrmem je jim všem zvěřina a hojné množství mléka a mimoto rozmanité zeliny a ptáci, mohou-li nějaké chytit. Ženy si najímají za mzdu dočasně podle smlouvy, a aby se to podobalo manželství, přináší budoucí manželka svému muži jako věno kopí a stan, a může od něho po stanovené lhůtě odejít, rozhodne-li se k tomu, a je neuvěřitelné, s jakou vášní se u nich obojí pohlaví oddává tělesné lásce.

Bylo by určitě více než zajímavé vědět, do jaké míry se na plnohodnotném sexuálním prožitku podílí divoká a vznětlivá povaha, do jaké míry vznětlivost, divokost, dravá nespoutanost v jejich silných i mírnějších podobách jsou podmínkou připravenosti člověka k milostnému spojení, a tedy i k oplodnění. Do jaké míry vliv civilizace produkující lidi změkčilé, umírněné, neprůbojné, přecitlivělé a ohebné postupně likviduje tuto schopnost sexuální aktivity. Jak neskutečně a naivně mohou dopadat z tohoto úhlu pohledu představy o budoucí společnosti prodchnuté laskavostí, tolerancí, nenásilím, soucitným ohledem a celkovou umírněností ve věcech lidské vzrušivosti na pozadí technického pokroku k blahobytu a pohodlí. Patrně v nich vymizí sexuální touha a nebudou schopny přirozeného pohlavního styku.

Sex vyžaduje vzrušení, nutnou adrenalinovou dávku, aby se dokázal uplatnit v potřebné síle. Všimněme si našich žen, jak vzroste jejich sexuální apetit po shlédnutí filmu s patřičnou dávkou heroického násilí či necivilizované dravosti. Pohleďme také na ženy zaměstnané duchovním zušlechťováním, humanismem či intelektuální ctižádostí ve věcech kariéry a civilního podnikání. Kolik žádostivé smyslnosti, vášnivé povolnosti a sexuálního uspokojení postrádají ve své zaujatosti. Jak odporná je jim potom u muže pouhá potřeba vyprázdnění. Zdá se, že příběhy barbarských hrdinů na plátnech kin a obrazovkách televizorů jsou jedním z mála stimulů, které ještě lidi udržují při schopnosti tělesné lásky a genetické reprodukce.

Odstraňme veškerou agresi z našeho života a lidský rod se přestane rozmnožovat. Jen nevím, zda je to ten nejlepší způsob řešení populační exploze. Snad by bylo lepší lidskou vznětlivost, dravost a vášeň pouze usměrnit vhodným směrem. Podobný účinek mají například adrenalinové sporty nebo kontakt s divokou přírodou.

Autor Zoroaster, 26.07.2023
Přečteno 142x
Tipy 3
Poslední tipující: Fialový metal
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavá úvaha:0))...něco na tom bude, ale pokusím se podělit o můj pohled na věc;0)
Vášnivost a intelekt, cit a mužnost, vzrušivost a blahobyt nemusí být nutně v rozporu. Ano, zdravá žena opravdu obdivuje mužnou sílu ( ale nikoliv horu svalů z posilovny:0)) ) a zdravý muž určitě nepřehlédne křehkou, něžnou, či láskyplnou ženu.
Problém dnešní sexuality je bohužel také spojen s hojným používáním antikoncepce. Lidé se seznamují, a jelikož vzájemnou přitažlivost ovlivňují hormony...na to navazující osobitá vůně...prostě chemie...voní si navzájem pod vlivem změněných hormonů díky antikoncepci, ale původně by si ti dva třeba vůbec nevoněli a nepřipadali přitažliví. Pak se často děje, že spolu nemohou ani mít děti, natož aby je spolu bavil sex:0))).
Spoustu si toho opravdu děláme, my lidé, sami. Tak a ještě snad jen, že sex si žena umí užít, pokud se cítí žádoucí a krásná v očích partnera ..pak se i ona jako takovou vnímá:0). Muži, tuším, to budou mít podobně. Nestačí zalichotit jen jednou, na začátku vztahu, je to o každodenních drobných pozornostech a obdivných pohledech:0))...pak je to prostě paráda...Děkuji za zajímavé téma.Přeji hezký večer.

26.07.2023 22:52:04 | čertííík

A já děkuji za příspěvek.

27.07.2023 14:19:47 | Zoroaster

...asi jsi ještě neobjevil tantru...;-) velmi duchovní přirozenost...a je to od slova přirození.

26.07.2023 21:15:15 | Marten

Tantra znamená v překladu „cesta“ k osvícení (rgvéda), kdepak přirození. Máš ale patrně na mysli dnes tak vzývaný „tantrický sex“. Ten byl původně skupinovým rituálem a neměl nic společného s plozením. Provozovali ho indičtí mniši a vyznavači drávidské kultury, přičemž ženy byly vybírány velmi mladé a krásné, kdežto muži byli starší a zkušení. Vím o tom dost (i z praxe) – nic pro manželský vztah, no a nutno poznamenat, že Drávidové podle všeho zašli na neplodnost a pohlavní nemoci čili zvolil jsi špatný příklad.

26.07.2023 22:07:04 | Zoroaster

...nemyslel jsem slovo tantra, ale přirozenost...jen slovní humor. Jinak si můžeš opravit pohled třeba tímto klasickým...

https://www.cbdb.cz/kniha-40431-tantra

27.07.2023 20:18:46 | Marten

https://www.liter.cz/aforismuscitatrikanka-humor-887366-cist

26.07.2023 15:22:42 | Lighter

Pravda...

26.07.2023 16:21:59 | Zoroaster

ST*
Shrnutí i pohled jestřába si vážím.
***
Co dodat ?
Ruku podat ...
Ucuknout ... byť Múze
Muž..může..žena..může..muže
Byť v tom nejpřirozenějším vždycky ;-)
V tom co se po..tajmu cachtají
Jdou za kořistí ?
Je to ještě věcí ...
Které se básníci dotýkají?

26.07.2023 12:51:56 | Fialový metal

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí