(antihuman era)

(antihuman era)

Anotace: 982 Vzpomínka na E. Fromm

Sbírka: Blbá Moudra a Černé Ironie

 

♪♪♪


Kapitalismus je smrt humanismu. Nejde bohužel o zvučné a prázdné politické antiheslo,

ale o každodenní realitu běžných mezi(ne)lidských vztahů.

 

 

 

 

 

 

Autor Lighter, 08.04.2019
Přečteno 482x
Tipy 2
Poslední tipující: Iva Husárková, vlnka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Daleko horší smrt byl socializmus nebo dokonce komunizmus. Nikdy se neuskutečnily, jsou to jen prázdná hesla na oblbování davů. Pozoruhodné, tyhle spolky vždy vedli dětičky-netáhla-darebové bohatých ctihodných rodičů.
Já bych na Frommův demokraticko-humanistický socializmus nevsadil pětník. Už pojem "západní marxista" je lehce šílený idealizmus. Bláboly pana Dubčeka o lidské tváři socializmu? Normoš, výměna koryt. Never more!

08.04.2019 22:14:05 | Lesan

Ano, každá ideologie je nebezpečná tím, že se dá "schopnými" lidmi zneužít "ve jménu dobra, pokroku, demokracie.."apod. k strašným věcem. Tak už to s utopiemi a jejich hesly-ideály bývá. Za komunistů jsme to zažili, zažíváme to za kapitalistů...Pokud jde o E.Fromma je to tak, že byl skvělý psychoanalytik a jeho přesahy do sociologie byli dobré v tom, co znal na vlastní kůži, to jest kritika "kapitalistického" a horší už v tom, co prakticky neznal, jen teoretizoval, toho "socialistického"...i když i to kritizoval, konkrétně "sovětskou cestu". Proto dostal tu divnou nálepku "západní marxista". :-)

09.04.2019 11:00:49 | Lighter

Moje mašinka vykolejila patrně na slově "to". Ukazovací zájmeno jistě na něco konkrétního ukazuje, ale na co?. Je to kapitalismus nebo celý ten výrok? Nebo to co v textu teprve přijde? Tam jsem se zasekl a dál pak ztratil.

08.04.2019 16:10:38 | Karel Koryntka

Ok, dobrá technická, změním trochu text a vyhnu se hloupému "to". Díky. :-)

08.04.2019 17:00:54 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí