(ovčanská deformo-normalizace)

(ovčanská deformo-normalizace)

 

♪♪♪


Lidé mají rádi: vést nekomplikovaný život stálých jistot, právo trvat na oficiálním

správném názoru a věřit chytrosti svých vůdců; na tom je založena spořádaná

společnost, distribuce moci v ní a její hierarchie. A to jim každá silná vláda typu

tyranie či mafie či ideologie zaručí lépe než demokracie. Mít tolik přikázání,

zákonů a předpisů, abyste nejraději nemuseli přemýšlet vůbec. Reagovat

automaticky jako robot. Člověk není zoon politikon, ale robot politikon.

Anthropos robot politikon! Kdo totiž není vychován dobře neboli k

nezávislosti myšlení i konání, neumí nést zodpovědnost sám za sebe,

ani za sebe myslet. Proto rád uctívá autority, když netouží po

svobodě sám myslet. Bez pánů se totiž sluhové cítí vždy

jako ztracení, nevědí co si se sebou počít! Svoboda není

pro psychiku podřízených dobrá, ničí jejich spořádaný

život. A o zdraví mentálně nemocných

nám přece jde především.

 

 

 

 

Autor Lighter, 25.10.2022
Přečteno 149x
Tipy 2
Poslední tipující: Narragan
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je tento konkrétní názor vůbec korektní? :D

25.10.2022 18:53:31 | Narragan

Naprosto. Nekorektní. :-) TO je teď taková móda být nekorektní...

26.10.2022 10:16:47 | Lighter

Sice ta vizuální forma textu vypadá jako kalich (hořkosti) ale i tak bych volil
Lighter for prezident. Porazit "generála s rudou hvězdou na čele" to by byla pecka.
Jo a bejt tvůj rádce, poradil bych film "Soumrak dne" pro mimořádnou aktuálnost. Hezkej den padre.

25.10.2022 12:30:47 | lesan-3

Díky za tip na film. :-) Ale prezident by neměl být volen, ale zrušen. Ta funkce je nadbytečná a díky populistické přímé volbě taky pěkně kur...ví Ústavu, která je založená na zásadách parlamentní demokracie a ne prezidentské. Současnost je tristní. Kandiduje bývalý agent vojenské rozvědky proti bývalému agentovi slovenské Stb, to jsme demokraticky řečeno dopadli.

26.10.2022 10:24:52 | Lighter

To už asi nepatří do této rubriky, ale do úvahy, ne? Kdysi jsem napsal něco takového, kratšího .) Spíše bys mohl rovnou zabrousit do školství, jak debilrobot učí debilarobota o tom, co se naučil/nenaučil/nepochopil, ale přesto opakuje dokolečka dokola .) Vlastně je to taková tichá pošta, informace a pochopení se ztrácí, až to vůbec nedává smysl .)

25.10.2022 11:17:04 | Constantine

Máš pravdu, ale nikde jsem nezjistil, jak moc může být aforismus krátký či dlouhý. :-) A zjistil jsem, že jednu větu bez vysvětlení obvykle moc čtenářů nepochopí. Nebo ještě hůře. To máš jako ve škole, text bez kontextu je nezáživná informace.

25.10.2022 11:22:37 | Lighter

Někdy méně je více a kdo bude chtít, zeptá se .) Stejně jako ve škole, nikdo okecávání nemá rád .) Buď na to dotyčný má nebo ne, a vůle se zeptat je nesmírně důležitá až klíčová pro pochopení nebo i to učení .)

25.10.2022 11:25:03 | Constantine

Správně. Přesně tak se to píše ve všech pedagogických příručkách. :-) Ale už jsem z toho časem a zkušenostmi vyrostl, praxe je mnohem...PÍÍÍP!(sprosté slovo doplňte sami)

Ber to jako (černou) ironii, i když je v tom doufám dost (blbé) pravdy. :-)

25.10.2022 11:30:37 | Lighter

Pokud chceš změnu, zkus vyslovit tézi na konci na tyto témata, jak z toho ven, když napíšeš Aááá, napiš i to Bééé :) třeba zažijeme i podnětné diskuze .)

25.10.2022 11:32:53 | Constantine

První je analýza problému, pak syntéza řešení. Není to otázka diskuze, ale kritiky. Ta musí být první. Když problém nevidíš nebo nechápeš, nedostaneš se ani k analýze...

26.10.2022 10:11:51 | Lighter

což je problém skoro všech .) jak člověk může kritizovat, aspoň trošku objektivně, když o tomu nerozumí .)

26.10.2022 10:49:23 | Constantine

U veřejnosti tomu tak je, to máš pravdu. :-) Ale nejhorší jsou "moderní sofisté" politici či odborníci atd., kteří zpívají tu písničku, kterou určuje ten, kdo zrovna lépe platí...:-) Profesionálové, kteří se tím živí a rozumí svému oboru, ale nejsou nestranní.

27.10.2022 13:03:40 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí