Platonická láska

Platonická láska

Anotace: Když vystoupil z davu a zeptal se mě, jestli jsem to já, koho myslí, že by se se mnou rád blíže seznámil, lekla jsem se.

Nenápadný, téměř na pohled nezajímavý muž, kterého bych si ani nevšimla, kdyby na mě nepromluvil
Přesto jsem svolila, že spolu půjdeme na kafe do nedaleké zahradní restaurace. Cestou jsem přemýšlela, jak se co nejrychleji rozloučit.
Když jsem viděla ceník, málem mě omylo, nad tou drzostí majitele hospody.
Jejda, jak to bude s placením? Přeci si nenechám zaplatit tak předraženou kávu, na kterou nemám, od cizího člověka?!
Na mé protesty se jen mile usmál a řekl, ať si s tím nedělám starost.
Čím déle jsme spolu hovořili, tím více mě začal přitahovat a já z toho pocitu začala mít strach. Ne, nechci již žádný vztah, 13 let je mi dobře a svobodně.
Nějak jsme se nemohli rozloučit, stále jsme si měli o čem povídat.
Po dvou hodinách jsme se konečně zvedli a já se moc ráda nechala vést na stanici metra, která byla 4x tak daleko, než ta nejbližší.
Když jsme se k ní přiblížili, stále jsme se nemohli rozloučit, nějak to nešlo. Sedli jsme si tedy na jednu cigaretu na patník u parkoviště a povídali si a povídali další dvě hodiny.
Nakonec nesměle poprosil, že by rád, aby se náš vztah nevivinul víc, než kamarádský. Že je ženatý a má moc hodnou ženu a má jí moc rád.
Uffff, to se mi ulevilo. Velmi ráda jsem souhlasila a ze srdce mi spadl velký balvan obavy, co bude dál.
V dobré náladě jsem dorazila domů a byla ráda, že jsem se setkala s tak dobrým mužem.
Jenže. 14 dní se neozval. Stýskalo se mi po jeho milém hlase a něžných očích. Začala jsem mít nepříjemný pocit, že jsem byla z nějakého důvodu zneužitá.
Proč? Potřeboval ze mě vytáhnout nějaké informace o mé činnosti? Proto do mě investoval stovky korun a mnoho hodin svého času?
Cítila jsem se oklamaná a měla na svou naivitu a důvěru k cizím lidem zlost.
Náhle se ozval, zda bych s ním nezašla na oběd.
Šla jsem a tam mu položila mnoho otázek.
Divil se upřímně, jak mě ty mé pochybnosti vůbec mohly napadnout.
Bylo to opět příjemné setkání a bylo mi s ním moc hezky.
Jenže......přišlo to, z čeho jsem začala mít strach.
Platonicky jsem se do něj zamilovala! Kdo nikdy nebyl platonicky zamilovaný, nemůže pochopit, co to s člověkem dělá.
Přetvařovat se je velmi těžké.
Jak jen z toho ven, aby se člověk netrápil touhou?
Začala jsem psát a psát a text byl samá nadávka na sebe, jak jsem hloupá, bezohledná, ať se vzpamatuj a netlačím na jeho city, abych neublížila jedné nevinné ženě, která je pro něj vše.
Povedlo se!
Nyní spolu občas komunikujeme nebo se sejdeme a já ho mám velmi ráda, ale už jen jako dobrého člověka a kamaráda.
A tak to mělo být a je.
Autor vandule, 30.09.2015
Přečteno 1421x
Tipy 2
Poslední tipující: Nikytu, enigman
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Sebekázeň ne vždy zvítězí...

21.06.2017 13:31:23 | Špáďa

Děkuji za komenty Špáďo. Potěší to, když člověk ví, že ho jeho výplod někoho tak zaujme, že napíše koment ;) Já sem teď chodím málo, věnuji se hodně politice a o ní tady psát nechci. A víš, jak se mi povedlo se odmilovat? Napsala jsem tady o něm hororovou povídku. Jen jsem udělala tečku, všechno ze mě spadlo a já se musela smát :D Od jedné psychiatričky jsem se potom dozvěděla, že to, co jsem udělala, je doporučováno psychiatry. Vypsat se a problém je pryč. proto prý kdysi děvčata a ženy měly deníčky. Tak jsem objevila Ameriku, hihihi.

12.07.2017 14:39:02 | vandule

Platonická zamilovanost je velmi těžká. Doopravdy zasáhne hluboko a snad nikdy se už nevytratí. Ani, když přijmeme věci takové, jaké jsou, pořád je to tam. Znám, moc dobře znám... :-/
Ale jsem šťastná za to přátelství, které místo toho mám. A to musí stačit. Někdy to tak opravdu musí být...

26.01.2016 19:49:02 | Nikytu

Mimochodem, už jsem ho pustila k vodě :D

09.03.2016 13:17:45 | vandule

No je to prostě moje vada :D Zvykla jsem si na ní, miluju jí a tak jsem minimálně bez lásky :D Občas i zhubnu, což je paráda. Hlavně, že se mi na krk nepověsí žádný chlap, už je doma nechci :D

09.03.2016 13:17:01 | vandule

to znám...

02.10.2015 12:37:43 | enigman

No už je to naštěstí za mnou a jsme dobří přátelé, kteří ví, že mohou zůstat jen jimi. :D

08.11.2015 18:17:06 | vandule

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí