KACÍŘSKÁ

KACÍŘSKÁ

Anotace: Za tohle by mě Boblig z Edelstadtu nechal upálit... Promiň "slavný" rodáku, že si tu hraju na hrdinu až o několik set let později, kdy už mi nic nehrozí (snad). Ale je to možná i tvoje setba... ;-)

Sbírka: O Bohu

 

KACÍŘSKÁ

 

 

 

stvořil jsem si Boha

 

mrkl na mě

 

a pravil

 

 

 

máš cos chtěl

 

stvořil sis mě

 

k obrazu svému

 

a za to

 

mi budeš sloužit

 

už se mě

 

nikdy nezbavíš

 

        jsem  tvé

 

                   SVĚDOMÍ

 

 

 

už tedy vím

 

proč lidé

 

raději uctívají Boha

 

který stvořil


je

 

 

 

Praha, 19.6.2014

 

  

http://www.youtube.com/watch?v=rFUIoxrhXKI

 

 

 

 

Autor Amonasr, 19.06.2014
Přečteno 698x
Tipy 24
Poslední tipující: Aida, střelkyně1, Frr, zdenka, AndreaM, Kett, básněnka, jitoush, Bakchus, Jeněcovevzduchukrásného, ...
ikonkaKomentáře (36)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

..a tak je to s náboženstvím skoro jasný..Zatímco,víru,díky Bohu, lze ztěží jen slabikovat a chápat ji snad jde jen v paradoxech..
/pěkně o chápání víry v paradoxech píše T. Halík/

21.06.2014 14:21:26 | Frr

Halík je nepochybně moudrý pán, rád si ho vždy poslechnu nebo něco sem tam od něj přečtu, co mi přijde spíš náhodně pod ruku. Jako třeba teď díky Tobě proslov na TK v Londýně u příležitosti přebrání náboženské "nobelovky". Zmiňuje se v něm také o paradoxech víry a není tam jediná věta, se kterou by mi bylo zatěžko souhlasit. Kéž by všechny konfese měly víc takových Halíků, to by bylo na světě hned mnohem líp... A pro zájemce odkaz, proslov není dlouhý, je srozumitelný a hlavně stojí za to!

http://halik.cz/cs/tvorba/proslovy-kazani/clanek/180/

Děkuju za inspirativní návštěvu :-)

21.06.2014 15:09:25 | Amonasr

TAJEMSTVÍ...Kterému stačí pro začátek, když mu poděkujeme...já děkuji.Z

20.06.2014 23:12:09 | zdenka

Děkuji

20.06.2014 23:32:37 | Amonasr

Mlčím v Tobě, v Il, v Básněnce a všech dalších tady v komentářích, rozprostírám své ticho napříč vesmírem a vírami, mně křesťance je tady dobře, tak dobře, líp než kostele, moji milí...

20.06.2014 13:15:13 | Pamína

Jéje, Pamíno, doufám, že to nebereš jako nějaké útoky na věřící. To vůbec ne. Já si naopak poctivých věřících lidí hluboce vážím za to, jaké hodnoty vyznávají a jakým způsobem žijí. A vůbec mi nezáleží na náboženství, které vyznávají. Já ještě asi nenašla tu úplně správnou cestu. Ale neznamená to, že by se to kdykoli nemohlo změnit :)

21.06.2014 10:44:50 | iluzionistka

Milá Il, moje mlčení v Tobě je klenuté skrze všechny chrámy a svatyně světa, to je to nejlepší, čeho jsem (zatím) schopna! Vůbec to neberu jako útok na cokoliv, naopak, jste tu všichni tak vstřícní, že mi to bere dech a s radostí jsem se tady mezi vámi uvelebila :-) S mnoha lidmi své víry si pěkně rozumím, ale s mnoha taky vůbec, když je někdo ortodoxní, tak je to těžká domluva - určitě to znáš podle zkušeností, které jsi tady svěřila. A mojí nejbližší? Z tohoto hlediska naprosto mimo kolonky, jsou to jednoduše slušní lidé a já jsem tak šťastná, že je mám :)

21.06.2014 16:10:28 | Pamína

... :-) ...

20.06.2014 14:05:25 | Amonasr

Ano, vystihl jsi to moc pěkně. Svědomí, to je ten Soudce nejvyšší. Tedy spíš by měl být...

20.06.2014 11:20:38 | AndreaM

Děkuji za Tvá slova, udělala mi radost :-)

20.06.2014 14:00:41 | Amonasr

Tohle se mi líbí moc, taky někdy takhle uvažuju, ač jsem částečně věřící. Ale věřím si tak nějak po svém :)

20.06.2014 07:25:17 | iluzionistka

Děkuju, milá iluzionistko :-) Takových je nás na Literu víc. Ta báseň není ve skutečnosti namířená ani proti vyznavačům různých konfesí, proti jakékoliv víře v Boha. Snad můžu použít množné číslo – my, kteří jsme se dobrali k Bohu svou vlastní cestou, právě proto nemáme zapotřebí ho brát komukoli jinému. Jen podle mého názoru těm, kteří neobjeví Boha sami v sobě („nestvoří si ho“ řečeno metaforou v básni) ani žádná konfese nepomůže. Věřit v Boha neznamená formálně ho vyznávat a za zdmi kostela, vykoupaný zpovědníkem dočista, ubližovat svým bližním opět ostošest, jakoby se nechumelilo...

20.06.2014 09:20:01 | Amonasr

Přesně, naprosto s tebou souhlasím. Tahle netolerance náboženství je též jedna z věcí, co mi na něm vadí. A je toho víc. Babička ze mě chtěla mít evangeličku a vzhledem k tomu, že děda byl farář a varhaník, tak jsem se v tomhle prostředí vyskytovala poměrně často. Ale už jako malé mi tam spousta věcí neseděla. Jednak mi byla hrozná zima (což je pro dítě ale docela dost důležitý :D ) a pak mi vůbec celá atmosféra přišla strašně děsivá a stísněná. Byla jsem též strašně zvědavé dítě a potřebovala, aby věci dávaly smysl, tudíž odpovědi typu pánbůh to tak chce apod. mě samozřejmě absolutně neuspokojily. A teď, když se pohybuju v prostředí nemocných a umírajících lidí, tak mi pořád náboženství na některé otázky nedokáže odpovědět. Ale na druhou stranu vidím jak moc někomu víra dokáže pomoct. Ale nesmí se zneužívat...to je druhá věc. Pro mě je víra něco jako žít tak, aby člověk neškodil druhým, snažit se pomoct, tam, kde je to potřeba a nestydět se za to, co udělám...mít to svědomí, možná boha, pro každého to může být něco jiného. Omlouvám se za dlouhý komentář, jen mě to tak napadalo :)

20.06.2014 11:25:30 | iluzionistka

Jaképak omlouvání, mé básničce je ve společnosti takových komentářů moc a moc dobře :-) Jen mě to nutí ještě k připojení i vlastního zážitku, už jsem tu o něm asi psal, ale k Tvému komentáři bych ho rád ještě zopakoval. Před pár lety jsem se řízením takových zvláštních náhod, kdy mi vlastní hloupostí uletělo letadlo a já musel do Bologni autem, dostal nakonec i díky tomu autu do raně křesťanské baziliky poblíž Raveny. Ještě nikdy v žádném kostele (a že jsem jich už prolezl nejen u nás nepočítaně) jsem necítil přímo hmatatelně takovou duchovní energii, kterou tam bylo všechno doslova nabité. Z nádherné barevné mozaiky v klenbě, znázorňující pastýře s ovečkami, sálalo jakési vnitřní světlo, prostupoval mě nekonečný klid a pocit jakéhosi vnitřního smíření se vším v sobě i jakýmsi vyšším vesmírem, těžko se to popisuje. Byl bych tam vydržel sedět a nechat to na sebe působit celé hodiny, bylo to neskutečně očistné a těžko se mi odtamtud odtrhávalo. Tam jsem pochopil, co bylo původní křesťanství – tenkrát bych se nejspíš bez váhání křesťanem skutečně stal, nikoliv jen tím křtem, kterým jsem jím i teď, ale nezakládám si na něm. V té bazilice dodnes bezprostředně a pro všechny sídlí Bůh, ještě ji od té doby neopustil, tím jsem si naprosto jist. Nejsem žádný „mystik“, naopak uvažuju možná až moc racionálně, ale tohle se myslím navzájem nevylučuje, protože jsou i jiné světy, než jen ten náš přízemně hmatatelný (koneckonců i Liter k nim svým způsobem patří). A už tenkrát jsem byl rád, že mi ta letenka propadla, stálo to za to – asi se to mělo stát ;-)

20.06.2014 14:03:22 | Amonasr

Věřím, že to musel být super zážitek. Pokud je to o tom vnitřním klidu, tak s tebou úplně souhlasím. Já tohle mívám třeba na vysokých horách, v jeskyních nebo různých jiných přírodních úkazech. Tam mi taky připadá, že jsem strašně blízko takovému klidu a smíření. A podle mě ten vnitřní klid a vyrovnanost je právě to, o čem by náboženství především mělo být :)

21.06.2014 10:42:33 | iluzionistka

... :-) ...

21.06.2014 11:24:45 | Amonasr

a mužské pyje prý hnízdily ...

říkal ten dobrý muž...bezvousé matky rodily kletby
a osudové oplatky svítily svojí náměsíčnou bledostí
stvořila jsem si boha
byl tak nahý...

19.06.2014 22:23:37 | básněnka

básněnko - teď jsem oněměl i já... :-D ;-)

19.06.2014 22:30:21 | Amonasr

ženy prý zašaly šílet...

z konopí všech strachů
pro provaziště nemluvňat
a báby koupaly panny v mléce
zaš je loket
pro viselce
neohebné údy ztratily pudy
vírou v noblesu kostela

která by proutek nechtěla
pro černýho anděla

19.06.2014 22:32:52 | básněnka

mám cejch na čele
krok od zmrtvýchvstání
svědomí v hrstce popele
vnuknutí
těch černých perutí
v kropence vysýchání

20.06.2014 13:23:05 | Pamína

Teda nevím, co by na Vás dvě Boblig, ale ten už se naštěstí smaží sám někde v pekle spolu s jemu podobnými... A sbírečka hezky roste, bezva... :-D

20.06.2014 14:09:12 | Amonasr

Už to tu začíná být samostatná sbírka :-)

19.06.2014 23:21:02 | Amonasr

Sedm ran Božích,Světe,div se tomu jevu!Že Ty jsi toho otrokáře zplodil v Sarajevu?Až sedmá rána odlomí,čemu jen hříšní říkaj svědomí.

19.06.2014 21:53:03 | Bakchus

:-D Ne ne, já jsem nezplodil žádného otrokáře a nemůžu ani za těch sedm kulí v Sarajevu – naopak za tuhle báseň může Ferdinand - Sedm kulí, polotmavý ležák 13° :-D

19.06.2014 22:19:15 | Amonasr

...a pak, že mně není nic svatý...:-)

19.06.2014 20:48:50 | Jort

:-D Vidíš, jak se nákaza šíří... ;-)) Třeba někdo nasadí antibiotika.... :-D

19.06.2014 21:18:49 | Amonasr

...:-)...

19.06.2014 22:30:21 | Jort

Víš to správně... pssst!

19.06.2014 20:30:35 | Pamína

;-) Neboj, ani muk.... ;-)

19.06.2014 20:39:50 | Amonasr

někdy zajdem na pivo a pokecáme :) musí být s tebou ticho. A já mám rád ticho :)

PS: ale jestli mi sáhneš na zadek, zabiju tě ! :D

19.06.2014 20:18:26 | Favi

:-D Favi, díky za Tvou reakci. Už dávno jsem si totiž chtěl vyzkoušet Tvůj styl a dnes na to konečně došlo. Musím říct, že se mi v něm docela zalíbilo, snad to tedy nevnímáš úplně jako plagiátorství. Kdyby jo, tak stačí říct. Na pivo klidně skočit někdy můžeme, já víc jak jedno ale neudělám, tak nevím, jestli by se Ti vyplatilo se mnou mlčet u jednoho piva. Ale jinak se ničeho bát nemusíš, já už mám čas her a malin nezralých dávno za sebou... ;-)))

19.06.2014 20:38:28 | Amonasr

a taky cítíš tu čistotu? Boha? pravdu? Vlastně to je to samé :D

PS: To vůbec nevadí:) Dáš si pár kofol a tak :) A
budem mlčet:)

19.06.2014 20:42:38 | Favi

Na řečnické otázky netřeba odpovídat, že...?

Dnes jsem vlastně výjimečně vypil s kamarádem dvě řezané desítky, možná to je důsledek... Však jo, až budeš mít náladu, pošli vzkaz... :-)

19.06.2014 21:18:03 | Amonasr

něco jsem ti už řekl o tom osahávání, ne?:D

19.06.2014 21:20:28 | Favi

PS: a já nikdy nic neřežu :)

19.06.2014 21:21:08 | Favi

Však mlčet můžeme už teď, i bez piva... ;-))

19.06.2014 21:31:06 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí