REKAPITULACE EVROPANSTVÍ

REKAPITULACE EVROPANSTVÍ

Anotace: euroatlanská civilizace končí

Katolicismus, fašismus, nacismus, komunismus
Všechny dobré myšlenky, lidé je opěvovali
Komu sloužili? Jen mocným k ovládání davu

Demokracie? Všechny dobré myšlenky
Lidé ji nenávidí, čemu slouží?
Mocným k ovládání peněz

Kdyby vyspělé civilizace byly dokonalé
proč nepřežily do dnešních dnů?
Všechny skončily stejně
Umřely na přepych, na přemíru požitků
na ideje své vlastní dokonalosti

V roce 2021
se musí Vatikán vrátit k násilné kristianizaci
nebo zemře pod půlměsícem
Alláh vtiskne staroevropanům do ruky zbraň
a kola dějin se opět otočí
Muslimové nám vrátí křížové výpravy

Země je stejně přelidněná
a lidstvo může ztratit klidně 2/3 populace
Ale proč by měli zemi osídlit zrovna
Číňané s Indy?

Platí Sibylino proroctví
že Evropu zaplaví žluté plémě?
Přežije jen hrstka věrných
co se vejde pod plachtu cikánského vozu
na úpatí Boubína

Euroatlanská civilizace bílého muže končí
Rodí se jiná a snad v ní bude místo pro nás
Loučím se se starými časy
V nové hledím s nadějí
Ač s obavou

Autor Ziny, 16.12.2015
Přečteno 545x
Tipy 1

Poslední tipující: Papagena
ikonkaKomentáře (24)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

18.04.2020 23:26:07   uživatel smazán

Úvaha se mi líbí, neboť to tak nějak cítím také.
Co bude dál,to se asi brzy dozvíme.
..ST..

líbí

20.04.2020 11:23:03   Ziny

Je to staré pět let.
Teď jsem viděl článek, že papež údajně řekl, že Evropa je pana, kterou islámští imigranti oplodní.
No, věřím, že ji oplodní, po té, co ji znásilní a zneuctí. Au.

líbí

20.04.2020 21:14:18   uživatel smazán

Církev, to je kapitola sama o sobě. Když tohle řekne muž, kterému věří tolik lidí, co z toho může vzniknout?

líbí

21.04.2020 21:48:50   Ziny

bordel ?

líbí

21.04.2020 22:52:43   uživatel smazán

Ano, přesně tak...

líbí

14.11.2016 13:03:58   uživatel smazán

Velmi pravdivé:-)

líbí

20.12.2015 19:12:27   Papagena

Mě se to jako filosofická báseň líbí, téma je víc než aktuální, překvapuje mě tedy, že po všech těch komentech se k němu vyjádřím jako první.Líbí se mi tvůj osobitý názor na danou problematiku, podaný syrově, bez obav z nějakých haterů, zahrnuje všeobecně známé principy a (ne)pravdy - v závislosti na vkusu čtenáře.
Je to úderné, je cítit patriotismus, který se pod tlakem multikulturalismu Merkelové mnozí z nás bojí dát najevo, což je špatně. Díky za tento příspěvek

líbí

16.12.2015 18:40:06   hanele m.

báseň?

líbí

16.12.2015 18:51:43   Ziny

nebáseň?

líbí

16.12.2015 19:45:05   hanele m.

stoprocentní nebáseň :o)

citace z milé tety Wiki:

..jazykové dílo, které se od běžné mluvy odlišuje používáním uměleckých prostředků (rým, rytmus, metrum, obraznost nebo symbolika)

líbí

16.12.2015 20:18:17   uživatel smazán

A proč jsi tam z Wiki nepřidala ještě toto "Zrovna tak ale existují díla, která nesplňují některé, nebo dokonce i žádné tyto znaky, přesto jsou označována jako poezie – jedná se především o báseň v próze."? :)

Nicméně ta definice je celkem nicneříkající. Umělecké prostředky používá i próza.

líbí

16.12.2015 20:40:32   hanele m.

protože to autor nepublikuje jako poezii v próze, tož možná proto
a ani to jako báseň v próze nevnímám - pro mne je to úvaha..divně nařádkovaná úvaha
a k těm prostředkům: rým, rytmus a metrum próza nepoužívá - a obrazy a symboliku zas spíš ta poezie v próze
a jistě, je spousta lepších definic, ale to už záleží na každém autoru a čtenáři, jak moc do hloubku si chce samostudovat.. já jen přidala svůj názor

líbí

16.12.2015 20:49:02   uživatel smazán

Ok, ale tam je napsáno "jedná se především..." tzn. nejsou to jen básně v próze. Já taky jen píšu svůj názor. Vím, že jsem tu věčný rýpač, ale ta definice z Wiki je dost špatná.

líbí

16.12.2015 20:53:34   hanele m.

máš-li důvod rýpat, klidně rýpej, taky to dělám, když mám potřebu :o)
a klidně přidej lepší definici - mně se tahle zdála pro daný účel dostačující - hlavně tím, že je tak zjednodušená

líbí

16.12.2015 20:56:01   uživatel smazán

Poezie je promluva členěná do veršů :) To naprosto stačí :)

líbí

16.12.2015 21:07:13   hanele m.

takže tohle tady pro tebe poezie je, jen kvůli těm řádkům/veršům?
to mně tam teda chybí nějaká ta poetika - a tím bych svůj vstup ukončila, protože bych se zacyklila :o)

líbí

16.12.2015 21:13:12   uživatel smazán

Poezie to je. Pak by byla dál otázka, jestli je to poezie dobrá nebo ne. Ale to už není předmětem naší debaty, myslím :)

líbí

16.12.2015 23:17:40   Ziny

mé milé dámy, netřeba se hádati
kdo stanovil normu básně?
kdo tu normu boří?

jsme opředeni dogmaty
přeřežme ty provazy

líbí

17.12.2015 14:24:28   hanele m.

nemyslím že jsme se hádaly :o)
a asi napíšu dílko k tématu boření norem, jinak to nevidím.. :o)

líbí

17.12.2015 16:09:19   uživatel smazán

jasně, to nebyla hádka, to byla normální rozprava :)

líbí

17.12.2015 20:17:17   Ziny

učené hádání :D

v jedné pohádce přeci je, jak Švec přehádal krále. Nebo to byl Honza?

líbí

17.12.2015 14:36:10   Ziny

nicméně jsem další dílko dal pod ÚVAHY a ne pod BÁSNĚ
třeba to zase bude špatně :D
těžko škatulkovat

rukulíbám, krásná hanele m.

líbí

17.12.2015 16:58:28   hanele m.

jsem si honem musela zkontrolovat profilku, děkuji namnohokráte :oD
nicméně ty škatulky jsou docela potřebné - zejména pro čtenáře, kteří si podle nich čtou (já třeba jo, většinou)

líbí

17.12.2015 20:14:32   Ziny

Jsem tady nováček, ještě mi neoschnul admminův podpis na přijímacím glejtu. Je těžké něco dávat do škatulek, když to cítím jinak.
Škatulata, hejbejte se.
Když jsem byl malý kluk, učil jsem se, že básničky musí mít rým.
Jako větší jsem poznal, že básničky nemusí mít rým. Dokonce nemusí mít ani logiku.
Jedna paní učitelka mně učila číst. To jsem zvládl za rok obstojně.
Pak mně jedna paní profesorka učila tři roky ne-číst.
Snad jsem to zvládl.
ALe nikdo mně neučil škatulkovat. Asi to čeká na tebe, hanele :D :D

líbí
© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.5 ⋅ Facebook ⋅ Threads ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel