Anotace: Ne, nebojte, nebude to seriál. Vím, že jednička je vždy lepší, jen mi to před půlnocí přišlo na mysl.
ty jsi má Sirael
to už asi víš
já do tvých osidel
padám níž a níž
ty jsi Sirael jemná
tím jsem si už jist
to skutečnost je zjevná
to v srdci mém si můžeš číst
Sirael tě zovu tedy
jak vánek dotýkat se tebe budu
mnohé mé vábíš pohledy
rád přijímám ten dar osudu
ty jsi Sirael jemná
láskou svou jsem si jist
to skutečnost je zjevná
to v srdci mém si můžeš číst
ty jsi má Sirael
ty jsi má Sirael
ty jsi má ...
hudba, zpěv sice jsou, ale nechám to tak ;-)
22.02.2026 21:56:57 cappuccinogirl
srdce plná lásky
jsou pro svět dar
a vyhlazujou vrásky
elixír života
kde dvěma vzdává se samota
elixír mládí
kde city ke hrám svádí
a šplouch láskyplna
je ta nejkrásnější vlna
kde zaleje břehy
jsou pláže plný něhy
chceš žít
dlaň v dlani mít
a jít
kde dá se real snít
a sen - oživit*
22.02.2026 22:14:53 mutil
srdce plná lásky
jsou pro svět dar
a u toho bych zůstal
Děkuji za opět krásný veršovaný komentík.
22.02.2026 10:40:06 šuměnka
tohle je taky super text, mohls dát i hudbu ;)
22.02.2026 11:21:25 mutil
Dobře, nebudu dělat drahoty, ale první je lepší.
22.02.2026 11:29:34 šuměnka
to bych se přela, obě mají něco do sebe
u té první je ta hudba je asi vhodnější, mocnější - ale tady se mi líbí text
je propracovanější
hele, Cohen měl na Hallelujah verzí nespočet
takže klid, chtěly asi na svět obě :**
díky
s hudbou o moc podnětnější to vnímat :)
22.02.2026 12:04:10 mutil
Ano, hudba dává tu přidanou hodnotu, proto si s tou AI hraju, když bohužel můžu hrát jen na hřeben. A to ještě kdoví jestli. :-)
Děkuji! :-*
22.02.2026 12:10:00 šuměnka
vždyť v pohodě, hraj si s čím chceš navzdor různým výroků a názorům
**důležité, je cítit vnitřní klid - a tímhle nikomu neškodíš :)**
22.02.2026 12:14:39 Ž.l.u.ť.á.k.
Vidíš... a s tímhle výrokem já zrovna absolutně nesouhlasím...:-)
22.02.2026 12:24:42 šuměnka
s tím, že je:
důležité cítit vnitřní klid -/ pokud děláš věci, kterými nikomu neškodíš?
**
k tomu ale nikdo ničí souhlas nepotřebuje :))
pokud to nevadí Vesmíru, je souhlas druhých podružný
22.02.2026 12:40:30 Ž.l.u.ť.á.k.
Cítit vnitřní klid je jistě důležité:-)
Nesouhlasím s tím, že to nikomu neškodí.
To, že nesnáším používání AI v jakékoliv formě umění je známá věc, ale co si dělá člověk doma, pro vlastní zábavu, po tom mi samozřejmě nic není.
Co mi vadí, je to plíživé podsouvání takové tvorby lidem... začíná to nevinnou zábavou ve formě zhudebňování dílek a spoluprací s AI na literatuře a obrázcích na amatérských serverech, ale s tím postupným zvyšování tolerance vůči takovým fejkům a snižováním pocitu podvodu, se z toho za chvíli stane trend, který skutečnou lidskou tvorbu úplně vymaže. Lidi už nebudou umělce potřebovat a umělci už nebudou mít chuť se bavit něčím, co nikdo nedokáže ocenit... protože co si budeme nalhávat: TVOŘÍM JENOM PRO VLASTNÍ POTĚŠENÍ je pěkná kravina, obzvlášť když to řekne člověk, který své věci sdílí na veřejném serveru.
22.02.2026 13:14:28 mutil
Ano, používám AI ke zhudebnění svých rýmovaček, ale nemyslím, že bych tím bral práci skutečným hudebníkům, protože tady si mne přečte třicet, šedesát lidí, z toho mi čtyři dají lajk. Nemyslím, že by ti čtyři potom nešli na koncert. To bychom taky mohli přestat psát, abychom nebrali skutečným básníkům, spisovatelům potenciální kupce jejich děl, protože lidi čtou na Literu a jinde a nemají pak potřebu jít do knihkupectví si koupit poezii.
Chápu, taky AI nemusím, bojím se toho, že nám bude až moc řídit životy, ale jako neumětelovi mi dává radost. Přesto si rád poslechnu skutečnou hudbu a umělce.
22.02.2026 13:38:26 Ž.l.u.ť.á.k.
Koukáš na to moc přízemně… já netvrdím, že konkrétně tvoje zhudebňování nějak ovlivní umělecké cítění lidí… i když, i tady je vidět, jak se ta tolerance vůči AI hudbě začíná zvyšovat, ze začátku to odsuzoval (a za mě naprosto právem) skoro každý na Literu a teď už se z tebe stává celkem populární ‚skladatel‘ :-)
Mluvím o tom, že takových lidí, co se pomocí AI prezentuje je čím dál víc a lidí, kteří jsou ochotní to tolerovat závratně přibývá… díla AI už plní umělecké galerie, novináři si s ní pomáhají při psaní článků, lidi si AI pouštějí na Spotify a podobných hudebních serverech…
Začíná doba úpadku umění… toho umění, které z lidí dělá výjimečný druh.
A ty jsi jeden z těch, (rád bych zdůraznil, že si nemyslím, že to děláš v nějaké špatné víře, s cílem lidstvu ublížit:-)) kteří to umění bez umění nenápadně podsouvají do podvědomí lidí a učí je, že je to takhle naprosto v pořádku.
Už tu jsou i lidi, kteří s AI ‚spolupracují‘ na poezii, próze, hudbě, za chvíli budou lidi sdílet komplet AI texty a písně včetně textu, jen k tomu hrdě připíšou: Tohle téma jsem vymyslel já a AI to ‚jenom‘ zpracovala… a nikomu to nepřijde zvláštní.
22.02.2026 15:08:42 mutil
Asi se na to opravdu dívám přízemně. Své texty píšu prvotně jako "poezii", ne jako písňový text, bez pomoci AI. Nemyslím si, že jsou dokonalé a právě proto mne oslovila možnost oné přidané hodnoty, že v té hudbě slova vyniknou lépe.
No, měl jsem tu letitou přestávku, takže mne diskuze o škodlivosti AI minula, možná bych pak k ní měl taky jiný názor, avšak stejně si myslím, že se prosadí, ať chceme, nebo nechceme. Ale zadat psaní slovesné práce AI a pak se jen podepsat, to je i podle mne umělecký faul.
A populární rozhodně nejsem, ale i tak dík. :-D
22.02.2026 18:01:35 Ž.l.u.ť.á.k.
Prosadí se, to už je jistý... když jí v umění vesele využívají i lidi, kterým by zcela logicky měla vadit nejvíc - umělci sami (ať už na jakékoliv úrovni).
Ale to je jen můj dlouhodobý pohled na věc, se kterým nic nenadělám... nic proti tobě osobně samozřejmě nemám.
Měj se, fajn a tvoř;-)
22.02.2026 12:48:10 šuměnka
všechno nové je po čase trend /
víš, pro mne, jako pro terapeuta - je forma možnosti toho, kdy lidi Tvoří zásadní cesta
od psychického napětí, stresů, frustrace a vyhoření až nevím po co dál?
je jedno jak, čím a proč, je to možnost, varianta
je to lepší, než aby drogovali, chlastali nebo se cpali chemií a skončili pod dozorem bílých plášťů nebo sebevraždou - nebo se stříleli či sebepoškozovali
ten zbytek je úhel pohledu
a dokud nezačnou víc vnímat sami sebe, pak přírodu a prostředí, v kterém žijí
tak nemá cenu rozebírat rádoby potřeby umělců :))
**
já se nechci přít Pavle - chápu, co chceš říct - ale jen to jen setina pravdy
pa
22.02.2026 10:12:59 PIPSQUEAK
I ta 2 má něco do sebe, krásná půlnoční inspirace, to se musí nechat. To je škoda. Bude to znít divně, když mám ty výhrady proti AI, ale ráda bych si ji poslechla. Prosím, prosím, smutně koukám.
22.02.2026 11:25:00 mutil
Nemohu vidět smutné oči žen, to hned jsem citem zahlcen.
Za myšlenku tu se nesmíš na mne čílit, že ty si na AI zvykáš a začíná se ti i líbit? ;-) :-D
22.02.2026 14:09:24 PIPSQUEAK
Ale no tak. Jen jsem zvědavá, nic víc.
Začíná to být pěkně vyhrocené téma, AI bylo, je a bude peklo. Jen mě mrzí, když se kvůli ní přou jinak, moc fajn lidi. Že by záměr?. Pryč s tím.