GENOCIDA

GENOCIDA

Anotace: Když už máme po svátcích klidu a míru…

 

Motto:

 

Boleslav žil v shodě s Bohem,
proto štěstí míval v mnohém.
Osopil se na Polany
po Krakov, až jejich lány
dobyl, v jméně pořádku
dal tam českou posádku.
Pro své udatenství vkrátku
přisvojil si mnoho statků.  

 

                    /Z Dalimilovy kroniky/

 

GENOCIDA

 

z vrahů a loupežníků

stanou-li se vítězové

pak přeživší tleskají

že jejich meče

vedla ruka boží

tím očistí se mnohé

 

kořist je tak posvěcena

výsledek chrabré udatnosti

jakápak že zlodějina

 

kašlu dávno na pohádky

pravda bývá zcela jiná

v základech ctěných kultur

hanebná genocida dřímá

 

jak milé jsou děti

když hrají si na indiány

netušíce že celé kmeny

byly zmasakrovány

předky dnešních mravokárců

světa

 

že se nás to netýká?

bože jak bláhová to věta

mýlka dosti veliká

v den našeho mučedníka

svatého Václava

roku devětset devadesát pět

povražděni

nejen do jednoho muži

ale bez milosti ženy děti

z rodu Slavníkovců

i my jsme tak potřísněni

krvavýma rukama

svých pradávných otců

 

základy české státnosti

Boleslav zvaný Pobožný

budoval na utrpení a hrůze

ne - nejsme  národ

jediný ni prvý

vzývající velkolepě Boha

při vraždění druhých

 

mírumilovnost

je někdy vlastnost člověka

ne však států

ty bývají nebezpečné vždy

lidé jsou obyčejné ovce

státy hyeny

připravené je rdousit

 

mírumilovná  Amerika

Rusko či snad Česko?

jak směšná

byla by to hloupost

kdybych z ní necítil

nasládlý pach smrti

že je to k smíchu?

mně ne

ani dnes

nejde o béčkový film

 

proto mě to děsí

proto mě to drtí

 

(co zkusit nebýt psy

jimiž ocas vrtí)

 

                       …Historie je noční můra, z níž se pokouším procitnout.

                                                                                       James Joyce…      

 

 

Praha, 24.12.2014

 

https://www.youtube.com/watch?v=pjGDnX4VZBA

 

 

Autor Amonasr, 02.01.2015
Přečteno 375x
Tipy 36
Poslední tipující: Aida, zelená víla, ewon, Lioness, Olex, Radhuza, jitoush, knihomolka, isisleo, Frr, ...
ikonkaKomentáře (33)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

zní to tak, jak to bylo, jak se dočítáme...z minulosti jsme vyšli a v minulost se zase obrátíme...když já ty pohádky mám ráda, já vím, jsou to jen pohádky, ale je tam něco, to něco jako čest... žijeme teď a tady a stát, to jsme prostě my, my lidé, ne není to nikdo jinej... my si ho v téhle přítomnosti tvoříme a tvoříme ho pro naše děti či pro ty, co přijdou po nás a ty si ho zase za své přítomnosti budou tvořit... ale ještě pořád existují lidé, co umí nejen co říct , ale také to něco udělat... ale třeba mi zase okouzlila ta moje naivita... :-)

03.01.2015 23:59:54 | zelená víla

Nejsem anarchista, ač by to tak mohlo vypadat :-D Nicméně s anarchisty sympatizuju, rozumím jim :-D Jako poměrně racionální člověk vím, že bez státu to ZATÍM nejde, ale ze stejného důvodu taky vím, že stát bude vždycky něco, co bude člověka od sebe odcizovat a co budou vždy zneužívat různí parchanti ve svůj sobecký prospěch a bobtnat na něm do obludných rozměrů - a tím nemyslím ty opravdu potřebné na různých podporách, o které by se měl stát vždy umět důstojně postarat, což zrovna v současné době ostudně a hanebně nezvládá. A souhlasím s Tebou, že je na nás, abychom se starali o to, aby nám stát byl odcizený co nejmíň a těm různých vyžírkám a parchantům aby to neprocházelo tak snadno a lehce jako dosud... ;-)

04.01.2015 11:48:54 | Amonasr

jsme omylní lidé, kteří se hlavně a hlavně dívají sami na sebe, zbytek je jim jedno... a jak někdo zasedne nahoru, chce hrabat, pro sebe samozřejmě a to hnus!!!a tresty za chyby a vytunelování nejsou žádný...

05.01.2015 13:19:06 | zelená víla

No právě...

05.01.2015 13:50:09 | Amonasr

Ahoj,
tvoja báseň ma oslovila. Je to dilema, ako sa svet vlasnte točí a prečo. Myslím, že dôvodom každej násilnosti je strach. Môže vôbec niekto na svete povedať, že ho zdolal. Kým nevypudíme z duše strach, nezmizne ani násilie a to sa podľa môjho názoru nikdy nestane.

02.01.2015 23:33:00 | Olex

Ahoj a děkuju za zajímavé zamyšlení, nad kterým stojí za to se dál zamyslet :-) Ano – strach mocných ze ztráty moci je nejspíš velkým hybatelem zla v dějinách. A v malém to platí asi na nás všechny. A souhlasím i s tím, že tyhle zápasy i uvnitř nás samých, jsou věčné…

02.01.2015 23:59:45 | Amonasr

jo "vrtěti psem"--ať nevím kdo jsem..Přec bývali Čechové přeudatní reci--vždyť krev hovad protiv-ných, ku jejich radosti,též musela téci..

02.01.2015 18:27:33 | Frr

Hezky, Jiří :-))

02.01.2015 21:40:02 | Amonasr

:-)..souhlasím tady téměř se vším..jen taková malá poznámka..
..nebýt "svatých válek" chodíme všechny už dávno v rouškách..
..je jen otázka co si kdo vezme..jako ponaučení..z minulosti a jak s tím naloží..tudíž opět téma na nekonečnou disputaci..že:-)))

02.01.2015 18:20:04 | isisleo

To víš, že by to nebralo konce… :-))

Ale na Tvou malou poznámku já tedy taky jednu malou poznámku: historie nezná žádná kdyby – vem si třeba takové Prusy, to taky původně nebyli žádní Germáni. A jak se jim v tom němectví nakonec zalíbilo… ;-)) Ale poučení si berme stále a z čehokoli, to jo - i z historie :-D

02.01.2015 21:39:38 | Amonasr

No jo. Historie je pořád stejná, ta vzdálená i blízká i ta co jí ještě není. Snad právě proto jde o každodenní střípky dobra - hledat je, objevovat je, tvořit je... Není to snadné, ale co jiného.

02.01.2015 17:18:43 | A42

Naprosto souhlasím, to je to nejlepší a je to navíc v naší moci :-)

02.01.2015 17:24:00 | Amonasr

Prostě svět nebývá jednoduchý přímočarý a přehledný, i když jsme si to možná na chvíli mysleli.

02.01.2015 17:29:52 | A42

To je to - umět svět brát takový, jaký je, ale přitom nerezignovat na vlastní pidiroli v něm ;-) Tak je to vlastně v životě se vším - pořád se snažíme udržet ten správný balanc a stále to nebere konce, než přijde ten definitivní... ;-)

02.01.2015 17:36:00 | Amonasr

Lépe se to snad říct ani nedalo. Nechceš to někam vytesat?

02.01.2015 19:10:52 | A42

Jenom to ne - díky za nabídku ;-))

02.01.2015 21:38:36 | Amonasr

Amonasře, smekám, před tvým nalézáním zajímavých témat.
Doufejme, že budou pokračovat pouze boje ekonomické.

02.01.2015 16:18:24 | MARKO

Děkuju - když ona skoro každá válka byla a je vedená především kvůli ekonomickým důvodům, byť se na povrchu může jevit jako náboženská, civilizační apod. Ale to je jen proto, aby se lidi ve své hlouposti nachytali na vznešená hesla, jinak by do toho při zapojení obyčejného selského rozumu nešli. Obávám se, že k použití čistě ekonomických prostředků, t.j. tržní expluataci zbylého světa, už západní oligarchii dochází dech a proto vyvolává ve světě různá ohniska napětí k udržení mocenského a především ekonomického vlivu špinavými prostředky. Je to sice krátkodobě výhodné pro vrstvičku vyvolených, ale zhoubné pro všechny ostatní. Bohužel to tak vždycky fungovalo a zatím nevidím žádné signály, že by to nemohlo dál směřovat až ke globální tragédii. Myslím, že lidé ani v době internetu nejsou o nic víc ochotni přemýšlet, než kdykoliv dřív - snad dokonce naopak... Dost podle mě bude záležet na tom, jak se Amerika dlouhodobě vyrovná s nezadržitelnou ztrátou své jedinečné supervelmocenské role, kdy se svět z unipolárního stává postupně multipolárním. Zda se k tomu postaví víceméně civilizovaně nebo agresivně. Zatím kolem sebe kope. Jistá naděje tu ale je - před rozpadem SSSR a soustavy jeho satelitů by taky nikoho nenapadlo, že něco takového může proběhnout v podstatě nekrvavě...

02.01.2015 16:46:25 | Amonasr

Naprosto souhlasím. Jenom jak z blízka pozoruji realitu nadnárodní globální firmy, obávám se, že ztratila racionální logiku. Je řízena malou skupinkou lidí, odtržených od reality, bez jakýchkoliv morálních a jiných zásad. Jediné co je zajímá, jsou jejich osobní příjmy a jak dlouho se udrží. Celá situace je dost nepřehledná a trhy nemají důvěru investorů

02.01.2015 17:45:42 | MARKO

Domnívám se, že chudé Asijské země se globalizací propojily s Evropou natolik, že teď máme spojené nádoby a hladina bohatství v Evropě klesá, v Asii stoupá a hromadí se v rukou nemnoho jedinců.
Celé se to chová jako živel. Otázka je, zda některý z těch bohatých jedinců nezatouží po neomezené moci. Kulturní tradice v Asii k demokracii nikdy netíhly...

02.01.2015 17:46:19 | MARKO

Je vidět, že do toho dobře vidíš :-) Tohle by bylo na dlouhou debatu. Myslím si ale, že východiskem bude nové paradigma fungování světa a to i v ekonomických vztazích na všech úrovních, které budou muset být nastaveny zcela nově a jinak. Ten stávající systém už podle mě zjevně dodýchává a přestává fungovat. Že nazrává takováhle zásadní kvalitativní změna, to už je myslím jasné řadě lidí, ale nikdo ještě asi pořádně netuší, jak přibližně proběhne a jaký bude ten výsledný nový světový pořádek, čímž ale nemám na mysli žádnou konspirační teorii. Jako skeptický optimista ale věřím tomu, že se to snad obejde bez globálního konfliktu a že svět bude poté i lepším místem k životu… ;-)

02.01.2015 18:03:46 | Amonasr

Děkuji za humornou poznámku..."vidím"...a říkej mi prosím Sibylko...:)...no popravdě vidím globální toky díky své práci...a známým s podobnou prací v jiných firmách.
Tohle mně dovedlo k smíchu...až slzám: http://m.tickld.com/x/american-management-explained-this-guy-nails-it
neplatí jenom pro Američany...celá Evropa v tom jede.
Korejci by Nikdy Inda nezaměstnali.

02.01.2015 19:01:45 | MARKO

Sice se v tom prostředí nepohybuju, ale umím si to živě představit – přesně tak to na mě totiž působí :-D Tohle určitě napsal někdo „zevnitř“ :-)) Víš, jenom jedno mi nejde do hlavy, že se to celé pořád ještě nezhroutilo úplně a stále to jaksi, i když už poněkud hůř, funguje – ty vnitřní rezervy kapitalismu musí být skutečně ohromné :-))

02.01.2015 21:37:46 | Amonasr

No rezervy docházejí...přesně, jak jsi psal.

02.01.2015 21:42:36 | MARKO

Vždycky mi bylo líto mých německých přátel, co si s sebou nechtěně nesou po světě za zděděné viny,navíc si to dost uvědomovali...ani mě nenapadlo, že v tom takhle pěkně plavu taky :-) Člověk (teda já) zkrátka nemá nikdy dost pokory. Dík za tuhle dávku přímo do žil, Amonasře.
(Mimochodem, jen a jen křesťané udělali z Ježíše božstvo z nejkrvavějších, ačkoli jemu samotnému šlo nejspíš o úplný opak. Svaté války nám snad nemůže odpustit ani on.)

02.01.2015 15:41:32 | Pamína

Postavit se čelem k vlastní historii není nic jednoduchého, zvlášť když si člověk uvědomí, že byl a je její nedílnou součástí. Ale pořád je lepší si to uvědomit a zkusit se s tím vyrovnávat, vyvodit pro sebe důsledky, než dělat mrtvého brouka či si umýt ruce a vidět se třeba ještě jako oběť… Kolektivní vinu sice neuznáváme, ale něco jako kolektivní svědomí myslím existuje – zejména v souvislosti s holocaustem o něm třeba u Němců často přemýšlím, myslím, že je bude pronásledovat ještě hodně dlouho (ale nemělo by pronásledovat jen je, třeba naše druhá republika nastavila výmluvné zrcadlo i nám, pouze o ní raději téměř mlčíme, je to pohodlnější – jako bychom si třeba Karla Čapka neuštvali k smrti sami).

A tvůj vzácný smysl pro sebezpytování i za druhé své souputníky mě nepřestává udivovat. Každá úctyhodná myšlenka je zneužitelná a také každou zatím různí prospěcháři vždycky zneužili ke svým vlastním nízkým cílům. Nebo snad znáš nějakou vznešenou ideu, kterou by nepotkal podobný osud…? ;-)

02.01.2015 16:26:29 | Amonasr

Určitě by se taková našla, ale musela by být hodně ututlaná :-)

02.01.2015 20:09:19 | Pamína

To je chytré - ale opravdu hodně :-)))

02.01.2015 21:37:09 | Amonasr

Z hlediska vyššího principu mravního ...je Genocida jeden z nejzávažnějších zločinů

02.01.2015 12:02:38 | básněnka

Vyššími principy mravními se někdy řídí jednotlivci (naštěstí), státy bohužel nikdy... Třeba jednou (v hodně vzdálené budoucnosti) státy nebudou a lidé budou jenom lidmi... ;-)

02.01.2015 12:48:26 | Amonasr

genocida je všade...

02.01.2015 15:30:55 | básněnka

..."historii píší vítězové"...za pravdivou historii,Joyce,Machiavelliho!;-)ST

02.01.2015 12:01:29 | bogen

;-)

02.01.2015 12:44:08 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí