Jak přežije poezie?

Jak přežije poezie?

Anotace: ... Návod k zamyšlení...

.
Jak přežije poezie?

Pročpak se próza vtírá do verše,
s falešnou maskou krásné poezie,
aby se stala - v rámci rešerše,
libozvučnou řečí, jíž poezie žije?

Zřejmě je moderní hrát si na poety,
vždy velký zástup těch, co tolik rádoby
a jejich výsledek, spíš obsah toalety,
pak pyšně naplní jen prázdné nádoby.

Kdyby tak jazyk moh nad sebou lkát,
řek by :"Vás neznalé stejně neobviním,
však kladu otázku, kdo že je můj kat
a proč tak málo těch, co perly sypou sviním."

Vždyť jednou procitnem a věřím, že záhy,
ač velké přesile chápat mě, - jde ztuha
pak jsouc všem nemilé, že král je vskutku nahý,
rozkvete naše řeč, jak na obloze duha...
.
Autor zzlatý, 26.01.2009
Přečteno 556x
Tipy 55
Poslední tipující: Pevya, ziriant, ni.va, Kapka, poustevník Jirka, Churry, hezule, isisleo, sluníčko sedmitečné, Iva Borecká, ...
ikonkaKomentáře (32)
ikonkaKomentujících (29)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Kéž by rozkvetla..

06.10.2009 16:44:00 | Pevya

Jen do nich! Až bude termín demonstrace, dej vědět;)!

27.03.2009 15:05:00 | ziriant

ano, často o tom také přemýšlím...je moderní hrát si na poety ...a taky častokrát zaměňovat tvorbu za psychoterapii... Vymizel společenský význam poezie.
Pravidla ve srozumitelnosti mezi tvůrcem a čtenářem.

26.03.2009 22:28:00 | Marfuša

to uvidíme, nakolik rozkvete

05.03.2009 22:56:00 | ni.va

neodsudzujem ziaden z tipov,ale rymujuce sa verse mi stale pridu akosi krajsie,(mozno to bude tym ze volne pisat dobre neviem ),zalezi skor o obsahu,volne verse dokazu byt rovnako dobre,ako tie rymovane,al forma rymov,sa lepsie pocuva

02.03.2009 16:30:00 | Terulienka

Asi tak trochu všechno dohromady.

17.02.2009 09:19:00 | zzlatý

jen opravdu vynikající básník dokáže napsat plnohodnotné verše s hloubkou a smyslem.. a to dovede jen málokdo.. většina mi přijde násilně rýmovaná a opravdu podařených veršů je v takové básni jen málo.. - s tímto se naprosto ztotožňuji a nemám co bych více řekla, snad jen: bylo Tvým záměrem, aby lidé hodnotili myšlenku, rýpnutí a provokaci, či báseň ?

17.02.2009 08:31:00 | Netty de Touvenell

Tak jsem se zamyslela a nevím, zda dál mám psát, může mi někdo radu dát? Souhlasím s ota.pé.

14.02.2009 18:18:00 | Kapka

Pěkně napsáno a souhlas! :-))

13.02.2009 12:59:00 | poustevník Jirka

Já osobně volný verš neumím a netroufám si radit jak by
se měl psát, jen si myslím, že by za těmi slovíčky měly
být cítit emoce a myšlenky, které opět donutí k zamyšlení.
Poezie, která dovede rozesmát nebo rozplakat je pro mne
dobrá.Zkrátka poezie nikdy nebyla, není a nebude pro
hlupáky:

Psát básně prý je snadné,
slova jdou v jakéms sledu,
nechť padne komu padne,
každý zná abecedu.

Daktylů tisíce,
jambů či trochejí,
bez vtipu, bez srdce
plytkou jsou pomejí.

11.02.2009 01:00:00 | ota.pé

Bravo

05.02.2009 20:44:00 | Maura

Bravo

05.02.2009 20:43:00 | Maura

..myslím, že Tě spíš rozlobil..jakýsi..
..obsah toalety(asi né-vhodná slova)..než volný verš..

30.01.2009 18:03:00 | isisleo

Zdeňku, kdyby jsi tak věděl! Pročítala jsem si tvorbu z Kníšky Karla Kryla. Nádhera!

28.01.2009 09:41:00 | Iva Borecká

:o))

27.01.2009 18:28:00 | střelkyně1

četla jsem dost autorů, kteří na rýmy nehleděli... a jejich básničky mě vážně moc oslovili a patří k mým nejoblíbenějším... :) ... jinak - pěkné "rýpnutí" ;)

27.01.2009 16:12:00 | stmivani.na.lepsi.casy

ne všechny básně se dají psát do veršů a proto jsou psané jen tak, aby člověk ulevil svým pocitům a myšlenky napsal na papír.. můžeš si říkat, že to nejsou básně a není to ono, ale pro mě mají větší hloubku, protože jen opravdu vynikající básník dokáže napsat plnohodnotné verše s hloubkou a smyslem.. a to dovede jen málokdo.. většina mi přijde násilně rýmovaná a opravdu podařených veršů je v takové básni jen málo.. osobně dávám proto přednost volnému verši.. =)

27.01.2009 05:14:00 | dream in emptiness

Třeba Ota Pavel psal prózu, ale když ho čteš, je to opravdu nádherná poezie v próze. Holt jako existují přechodové či hybridní stavy třeba ve fyzice, tak i díla literární mohou mít podobné atributy a musíme se s tím smířit. Pro mě je ale tou pravou čistou poezií téměř výlučně verš vázaný, v libém rytmu se nesoucí, s češtinou mému uchu i jazykovému citu lahodící. Howgh.

27.01.2009 01:07:00 | Špáďa

Přečetl jsem a jsem rád
že nejsem sám kdo praví tak
vždyť měl by v tom být stálý řád
verše k veršům a naopak.

Navíc tvoje verše znějí
dík můj proto tobě skládám
sic bez metálů, bez trofejí
na Mistra veršů já tě žádám.

27.01.2009 00:11:00 | Pelican

Nevím, nevím...

26.01.2009 23:59:00 | Bíša

Hezky jsi to poskládal.

26.01.2009 22:21:00 | Jana M.

Určitě troška tvojí poezie, nikoho nezabije..
Ale to už napsal někdo jiný.

26.01.2009 21:38:00 | Jan na Druhou

Asi tak, Loto, děkuji...

26.01.2009 21:32:00 | zzlatý

No to sis tedy dovolil veliky rypanec...hihihi ale je to suproveeeeeeee ST.

26.01.2009 21:32:00 | carodejka

Ve vichru dějin básník zpívá
jak osamělá kapka ve skále,
jak oheň, který dohořívá
a přece pálí neustále :-)

26.01.2009 21:28:00 | Lota

Ale vždy to správně pojmenujme, děkuji Vám všem za milé komenty...

26.01.2009 21:12:00 | zzlatý

St! a to za to...že miluju vázané verše...ano próza se neprávem staví na místo poezie,...ale na druhou stranu, vzniká rozmanitost:-) a občas je fakt lepší, když to vidíš ve větách a bez veršů...snáze se chápou...

ale fandím poezii...a nikdy nepíšu jinak!§:-)

26.01.2009 21:07:00 | Lady Carmila

líbí se mi tvá tak trochu filipika..
poezie si úctu zaslouží..
ST

26.01.2009 21:05:00 | Mbonita

Ať žije vázaný verš a naše sladká, nepřekonatelná čeština !!!
ST!

26.01.2009 21:03:00 | jita.1965

Vše prý se vyvíjí po spirále...
Tak jsem přesvědčen, že vývoj dojde zase do etapy, kdy poezie bude poezií v tom smyslu, jak ji chápu já.
Jiří senior

26.01.2009 21:02:00 | j.c.

...někdo to snad převzít musí

26.01.2009 20:55:00 | WAYWARD

ST! pěkné.

26.01.2009 20:52:00 | NikitaNikaT.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí