"Mírové sbírky"

"Mírové sbírky"

Anotace: "Nory"

Lidé se složili na raketu

jsou hrdí a pláčí

dojetím

 

a v palcových titulcích

sdělují světu

jak těší se

až ta věc poletí

 

a ponese smrt

 

tam nad něčí hlavu

aby i od nich k nám

zaznělo z davu

 

že lidé se složili

na raketu..

Autor RadoRoh, 26.10.2025
Přečteno 96x
Tipy 25
ikonkaKomentáře (32)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Nory, co takhle napsat Putinovi nějakou dojemnou básničku o tom, kolik lidský životů, nejen ukrainských, ale i ruských, má na svědomí? Třeba to zabere líp než veskeré dosavadní diplomatické snahy, které byly k hovnu...
Spoléháme na tebe.

26.10.2025 19:51:12 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

Tak teď jsi mě vážně zklamal... :-(

26.10.2025 21:43:26 | RadoRoh

líbí

To bohužel nejsi první, ani poslední, Nory, ale když otevíráš kontroverzní témata, musíš počítat s kontroverzními reakcemi.
Vracíš se pořád dokola s naivní představou, že debata něco vyřeší... kolik státniků se o to už pokoušelo?
A dosáhli něčeho?
I ten dementní Trump už nejspíš pochopil, že Rusku o žadne příměří, natožpak o ukončení války, nejde.
Co by sis přála ty? Rezignaci Ukrajiny?
Protože jiné řešení, než rezignace, nebo tvrdá ofenziva evidentně neexistuje.
Mysli si o mě co chceš, ale podle mě, když dojde na válku, ve které nejde vyjednavat, musíš bojovat. Jinak je s tebou konec.

26.10.2025 22:18:42 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

Ano, jsem nejspíš najivní a hloupá, obvzlášť když v médiích (rozhodně né v těch zkorumpovaných českých médiích) vidím, jak dochází k masakrování malých dětí v Gaze a nebo na Ukrajině. :-(
Co bych si přála? Aby žádné války nebyly, aby vládnoucí politici měli alespoň trochu potenciál ke klidné, rozvážné a promyšlené diplomacii, neboť to co vládne dnes je jen dav ukřičených, nenažraných a všemožně zkorumpovaných, hloupých pávů, kteří lidem umí jen vymývat mozky ve jménu "demokracie".
Jak to dnes, v současném stavu, vyřešit na Ukrajině je hodně velký a složitý "gordický uzel" --- to samé v Gaze. Já ve své malosti, hlouposti a naivitě si jen přeji, aby se přestalo střílet a začalo jednat --- sbírkami na zbraně jen přilejeme olej do ohně, nic víc.

27.10.2025 11:15:55 | RadoRoh

líbí

Silná báseň s jasným poselstvím, která nutí k zamyšlení nad tím, kam lidstvo směřuje. Má v sobě tíhu i aktuálnost.

26.10.2025 19:47:38 | Červenovlaska

líbí

Děkuji. :-)

26.10.2025 21:43:51 | RadoRoh

líbí

tleská se smrti
smradu z hrobů
nové móresy
starých snobů
a v duté lebce
spí si hebce
ďábel
co víc už ani
nechce

26.10.2025 12:07:57 | risker

líbí

Ano, to je přesné.

26.10.2025 12:53:11 | RadoRoh

1líbí

Chtěl bych jednu věc upřesnit. Nejsme " Homo sapiens ", ale "Homo sapiens sapiens" a teď se ptám. Jsou ti za hranou totéž ? Předpokládáš, že agresor je agresivní jen proto, aby se mohl následně domlouvat o míru ? Proč, tedy, útočí ? To si mohl ušetřit práci a dát pokoj. Já nejsem zastánce jakékoli agrese, ale, pokud bych musel, pak udeřím a udeřím tak, aby nastal klid. V knize " Vyšší princip " vyjadřuje Jan Drda slovy třídního učitele, svůj postoj k agresi: "...vražda na tyranu není zločinem." Raketa, o které píšeš není, v podstatě zbraň, ale je to postoj k tomu, co se děje, ale i vzkaz těm za hranou, entitě, pro kterou nemám jméno. Neber můj komentář osobně, ale nemohu souhlasit s lidmi, kteří se naivně domnívají, že dialog s někým, kdo je rozhodnut se sadistickou radostí zabíjet a nemíní s tím přestat, může přinést kýžené ovoce. Nemůže - neposlouchá. :-))

26.10.2025 11:46:54 | Kan

líbí

Jenže ten agresor má k dispozici cca. 5000 jaderných hlavic, podobnou silou vládnou jen USA, co má Evropa? Navíc, když se ty hlavice použijí, nebude vítěze na této planetě a živí budou závidět mrtvým --- jak z tohoto ven vybruslit...? :-(

26.10.2025 12:47:15 | RadoRoh

líbí

To sice mají, ale taky ví, že by se svého vítězství nedožili. Další věc je ta, že nevědí v jakém stavu tu svoji hrozbu mají. Vzhledem k tomu v jakém stavu mají svou techniku a jaký mají přístup k údržbě a kontrole, je velmi pravděpodobné, že by si nadělali více škody doma, než tam, kde by chtěli škodit. Navíc, je několik kormidelníků světové politiky, kteří si toto nepřejí a s největší pravděpodobností mu to nedovolí. Z čeho by potom bohatli ?

26.10.2025 15:07:58 | Kan

líbí

No, hojně se psalo, jak kradou čipy z praček, jak primitivní mají techniku, jak bojují jen s polními lopatkami a i přesto stále na Ukrajině postupují a postupují --- tak co je vlastně "jinak"... :-(

26.10.2025 21:48:38 | RadoRoh

líbí

To proto, že mají na skladě několik milionů " zbytečných " válečníků, kterých se potřebují zbavit, tak je systematicky nechávají zabíjet v naději, že obráncům dojde munice, aby pak svojí přítomností oblažovali celý napadený stát a byli hrozbou těm ostatním. To všechno v potřebě vyvážet svou nepřekonatelnou kulturu strachu, beznaděje a morální bídy. Pokud obráncům nikdo nepomůže a nepodpoří je, pak máme jejich světlé zítřky co nevidět za humny. A to nikdo, opravdu, nechce. Já jsem to zažil, je to hnus.

26.10.2025 22:40:14 | Kan

1líbí

A kde má své válečníky Ukrajina? Kolilk jich jen je tady u nás? Kolik z té pomoci co z EU a USA Ukrajina dostává se dostane kam má? Zeptal se někdo obyčejných lidí na Ukrajině co vlastně chtějí, zda rakety a granáty, nebo jídlo, oblečení, léky? Na jednu stranu EU šílí, že se musí zbrojit pro válku s Ruskem, na druhou stranu tvrdí, že ti samí Rusové bojují s tak primitivními zbraněmi a ostudným způsobem, že je to až k smíchu...
Kdo vlastně na této válce nejvíc vydělává, kdo si mastí kapsy zisky nasáklé lidskou krví?

27.10.2025 10:53:37 | RadoRoh

líbí

Na to ti neodpovím, ale jeden básník píše: "...vlky z lesů žene hlad...". Každá katastrofa má své hyeny. Rozumím tvému strachu, ale ustupovat zlu s přesvědčením, že se zastaví, není bezpečné. Kdyby svět řídily ženy, pak, snad, by bylo všechno jinak, ale není tomu tak, proto si zakomplexovaní primitivové na klíčových pozicích poměřují svá moudí bez ohledu na to, kolik krve, samozřejmě cizí, poteče.

27.10.2025 11:27:53 | Kan

líbí

to je ten problém s lidskejma hyenama, s těma se opravdu nedomluvíš, a to je ten průser světa, protože násilí není dobrá cesta, nikdy nemůže bejt a tak jsme všici v háji...

26.10.2025 12:22:48 | cappuccinogirl

líbí

Nedomluvíš, protože se domluvit nechtějí. Jsou k jakémukoli argumentu hluší. Chtějí mít moc a tu mír a klid nenabízí. :-))

26.10.2025 15:12:31 | Kan

1líbí

Už jsem to tu psala:- "dobrý diplomat tě pošle do prdele takovým způsobem, že se na tu cestu budeš těšit" --- a Evropa dobré diplomaty nemá, jen podivné, zakomplexované, hloupé figurky, které jsou jen k smíchu, no, teď už spíš k pláči --- to je strašný, jaké exoty si lid EU volí... :-(

26.10.2025 12:52:12 | RadoRoh

1líbí

Svět je šílenej
a úplně nejšílenější je jménem míru
a Zem pláče a krvácí z ran, který není možný zhojit*

26.10.2025 11:03:27 | cappuccinogirl

1líbí

Ano, ty zrůdné pojmy:- "humanitární bombardování", "granáty k podpoře míru".... :-(

26.10.2025 11:10:01 | RadoRoh

líbí

Ano, půjdeme za Putinem, slušně ho poprosíme, možná přidáme šeřík, aby se už nezlobil a bude mír! Jakékoliv války jsou mi odporné, stejně jako, nedodržování mezinárodního (a vůbec jakéhokoliv) práva, také totality, koncentráky, gulagy a tak dále. Ale pokud přestaneme rozlišovat mezi útokem a právem na obranu, mezi agresorem a obětí a v konečném důsledku mezi dobrem a zlem, tak jdeme jako společnost do kopru.

26.10.2025 09:53:47 | R.K.

líbí

Jsem založením pacifista, ale bohužel, s některýma po dobrém ničeho nedosáhnem.
A mě už neskutečně točí, jak jsme coby západ proti východu bezzubí.
Jenom pozorujem, jak se krade a ničí území a umírají tam lidi, každý den.
Už několik let...

26.10.2025 11:34:59 | JiSo

líbí

To samé v Gaze --- Putin a Netanjahu, dvě krvelačné šelmy světa, které se neštítí vraždit malinké děti..... :-(

26.10.2025 13:17:13 | RadoRoh

líbí

Jsem pro každou pomoc druhu, potraviny, léky, elektrocentrály, oblečení, ale rozhodně neschvaluji rakety, jsem pro sankce, které budou fungovat a pro dialog, jenž by neměl přestat, vždyť jsme Homo Sapiens a měli by jsme dostát svého jména a zasloužit si to právo jej používat.
R.K.:- Když ti nějakej lump nedej Bože zabije někoho z rodiny a Ty mu oplatíš stejnou mincí, to jest, že zabiješ někoho z jeho rodiny, tak nejen, že se "degraduješ" na stejnou odpornou nelidskou úroveň, ale pomysli, jak asi ten tvůj čin budou hodnotit soudy..... ?

26.10.2025 11:08:12 | RadoRoh

1líbí

některé věci jsou skutečně tak k neuvěření... bohužel ale i děsivé, lidské šílenství nemá hranice...

26.10.2025 09:03:54 | Sonador

1líbí

Myslím, že raketami míru nedosáhnem... :-(

26.10.2025 09:09:22 | RadoRoh

líbí

taky nevím jestli by paní Drábová sdílela ono nadšení...

26.10.2025 08:58:02 | jort1

líbí

Nesdílela, protože každá žena si pomyslí "a co když ta věc zabije děti", asi tak.

26.10.2025 09:02:05 | RadoRoh

líbí

Ony právěže už umírají...

26.10.2025 09:38:54 | JiSo

líbí

Ano a to je na tom to nejhorší, na Ukrajině i v Gaze... :-(

26.10.2025 10:52:29 | RadoRoh

líbí

Naprosto souhlasím, hlavně kvůli dětem by tahle a i jiné války měly skončit :-(

26.10.2025 09:33:52 | Mixina

líbí

Ano, přesně tak.

26.10.2025 11:12:20 | RadoRoh

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel