Ty slzy deště
Budou dělat?
Kapy kapy kap...

Jak dlouho ještě?
Můj dotaz
Poletí do oblak?

Dílo Slzy deště pojednává o citové bolesti, zklamání a touze po svobodě vztahu s prožitkem deště a slz. Autor se snaží přenést emoce a pocity hlavního hrdiny do slov. Je to velmi osobní text, který na čtenáře zapůsobí svou lyrickou a citovou silou. Jedná se o básnickou formu haiku, což znamená, že autor vystihuje náladu a pocit jen několika málo slovy, ale s maximálním efektem.

Za silnou stránku tohoto díla lze považovat jeho emotivitu. Autor silně vyjadřuje své emoce a pocity, což čtenáře velmi oslovuje a dokáže ho vtáhnout do vnitřního světa. Dobrou stránkou jsou také snadné a stručné básnické stroje, což zvyšuje pozornost a lesk celkového tónu díla. Rýmování je výtvarně výstižné a kvalitní, přičemž čtenář se může opřít o jasný a konkrétní obraz, který sdělil.

Na druhou stranu lze zmiňovat slabší stránky. Dílo se vyznačuje poměrně malou délkou, což neumožňuje široké rozvinutí tématu a poskytuje tak trochu křečovitý pocit. Slovní zásoba je jednoduchá a opakující se, což některého čtenáře může odradit. Dílo není vhodné pro ty, kteří vyhledávají složitější a rozmanitější verše.

Celkově se jedná o silné dílo s výraznou emocionální zátěží, které zaujme především milovníky lyrické poezie. Je zde vhodné upozornit na jeho poměrně jednoduchou a stručnou formu, ale na druhou stranu právě to je významné pro jeho celkové vyznění. Dílo zachycuje náladu a emoce, které mohou být čtenářům velmi blízké. Doporučuje se tedy pro ty, kteří chtějí prozkoumat svůj vnitřní svět a vyzkoušet si více lyrické formy poezie.

22.05.2023