Nejsem ti třeba - moje smutné kecy
Všechny je znáš všechno už jsem řek'

Však přijdou jiní veselí a živí
Potkáš je třeba cestou na kopřivy
Na tebe ve mně je jen jeden lék

9.6.2023

Mezi??? je krátká básnická skladba o tématu odchodu, posunu a proměny. Autor zde využívá prostředí vesnice a dává nám nahlédnout do života člověka, který opouští své zvyky, tradice a obvyklé způsoby života. Prostřednictvím pečení chleba ve venkovní peci se nám ukazuje, jakým způsobem lze změnit svůj svět a otevřít se novým zkušenostem.

Již od první sloky citujeme motivace odchodu: „Všechny je znáš všechno už jsem řek“ – tento verš připomíná, že autor má pocit, že již svou roli na venkovské scéně splnil a musí jít dál. Následně zpěvák nabádá posluchače, aby se nebál života, který lze najít mimo dosud známé hranice. V další sloce se zpěvák vzdává nároku na pozornost svých blízkých, protože je přesvědčen, že už tu pro ně nic nezůstalo a jediné, co může svým přátelům nabídnout, jsou nešťastné historky.

Mezi??? je dobře strukturovaná básně a silná v tom, že nám představuje významnou myšlenku prostřednictvím zřetelného příkladu v jednoduchém prostředí. Autor zde nabírá životní zkušenosti a učí se, jak je důležité odejít z minulých tradičních zvyklostí směrem k osvobození svého ducha. Nicméně, tato skladba trpí nedostatkem vystavění jednoznačného poselství, jak by si člověk měl vybrat jinou cestu, než ta, na které se momentálně nachází. Navíc, řečeno pravdu, je text poněkud nevyrovnaný a několikrát se dráždivě opakující v některých pasážích. Celkově vzato, Mezi??? není nejlepší skladbou, kterou jsme kdy slyšeli, ale ukazuje kompetentní myšlenkovou myšlenku, která nám poslouží k zamyšlení.

10.06.2023