a ani křižovatka neví.

Jsem v zorném poli
a brýle na dálku
jen vidí obrys.

Zemětřesení uvnitř.
Samota a vzlyk.

Dílo Mezi řádky je poměrně krátká sbírka básní, které se vyznačují velmi osobním způsobem vyjadřování a sugestivním popisem vlastního nitra. Celkově se jedná o velmi silné dílo, které vyznívá velmi emotivně a dokáže čtenáře uvést do nitra básníka. Dílo je nabitě silnými emocemi a takřka každá báseň dokáže okamžitě zaujmout a dojmout svým obsahem.

Jako pozitivní vlastnosti lze vyzdvihnout originalitu autorovy poetiky a připomínat takové autory, jako jsou například Jiří Orten nebo Ugo Foscolo. Silné stránky díla jsou především v tom, jak dokáže básník velmi sugestivně zachytit a vyjádřit vlastní nitro a uzavřenost, což je umocněno i jejím nadčasovým vyzněním. Silnou stránkou díla je rovněž jeho způsob vyjadřování, který je velmi neobvyklý a novátorský. Čtenáře dokáže velmi rychle pohltit a vtáhnout do sebe.

Křehkost a emocionálnost autorovy poezie se poté projevuje také v jejím obsahu, který reflektuje především osobní zážitky a zápasy s negativními jevy, jako je samota a bolavá anonymita. Navzdory těmto tématům si autor zachovává věčný optimizmus a pohled do budoucnosti.

Naopak slabší stránky v tomto díle by se daly spatřovat v jeho poměrně krátké délce a v tom, že autor nástřeluje značné množství nápadů a témat, která by si zasloužila delší rozpracování a hlubší promýšlení. Zároveň by se dalo vytknout, že některé básně působí trochu nedotaženě a že by si zasloužily více prostoru a času pro takové detaily, jako je barevnost a stylová vyznění.

Celkově lze ale dílo Mezi řádky hodnotit velmi kladně. Jedná se o velmi kvalitní poezii, která dokáže zaujmout velmi specifickým způsobem a svým obsahem a jazykem dokáže oslovit širokou publikum. Pro tuto poezii se hledají slova, která vystihují především poetické nadání autora a jeho schopnost vystihnout emoce svým citlivým, výstižným, obrazným a jazykově silným básnickým stylem.

20.06.2023