Ticho s řádkou sedativ.
Uvnitř vzlyk.
Bodavá tíseň
a úzkost dává žít.
Tvář cuká koutky
a neví, kam jít.

Literární dílo s názvem "Mezi slzou" je velmi krátké a básnické. Jeho obsah je silně emoční a melancholický. Autor zde vystihuje pocity jakési vnitřní rozpolcenosti a bolesti, která mu proniká do páteře. Jasně je zde vyjádřeno, že autorovi se zdá, že den ubíhá ne tak, jak by měl. Použití básnických prostředků v tomto díle je velmi sugestivní - autor popisuje, jak se kapesník stává útočištěm pro melancholii, jak pusa ztrácí slova a začíná zamlčovat. Pocity úzkosti a tísně jsou popsány jako bodavé a nesnesitelné. Přidal také pohyblivost obličeje, který cuká koutky a je zmatený ohledně toho, jak a kam dál jít.

Silnou stránkou tohoto díla je jeho silně emoční popis vnitřního stavu. Autor dokáže vnést čtenáře do atmosféry melancholie a tísně, kterou prožívá. Přístup autora k jednotlivým pocity a obrazům je velmi sugestivní a poutavý. Je také obdivuhodné, jak autor v omezeném prostoru básně dokáže vyjádřit tak širokou škálu emocí.

Slabší stránkou tohoto díla je jeho krátkost a omezené množství informací. I když autor přesně vyjádří své pocity, čtenáři nemá možnost se v díle prohlubovat a vychutnávat si rozvinutější výpověď. Někteří čtenáři by mohli očekávat více konkrétnosti a rozvinutějších obrazů. Někteří by také mohli vyžadovat více informací o tom, co přesně způsobuje autorovi bolest a úzkost.

Celkově je toto literární dílo působivé a plurální. Skrze krátké a básnické verše autor vystihuje složité a intenzivní pocity. Dílo by šlo dále rozvíjet a do hloubky zkoumat, ale v své současné podobě nabízí čtenáři emotivní a sugestivní výpověď.

11.07.2023