všechna  předsevzetí

tvůj  fungl  nový  domek  z karet

zbořil  průvan

raději  pro  jistotu

hned  zavři  okno

ať ti  neuletí   čerstvé  iluze...

Dílo s názvem "Po Novém Roce" je krátkou básní, která se zaměřuje na rozloučení se starým a přivítání nového roku. Básník zde využívá obrazotvorný jazyk a metafory, které mu umožňují vyjádřit své myšlenky a pocity velmi stručně, ale zároveň velmi výstižně.

Jednou z nejsilnějších stránek tohoto díla je jeho schopnost evokovat emoce a představy u čtenáře. Básník dokáže pomocí několika slov vytvořit kontrast mezi špinavým sněhem a čerstvými iluzemi. Tímto způsobem je čtenáři představeno pocitové spektrum od rozpadajícího se minulého roku k novým nadějím a možnostem, které se otvírají s nástupem nového roku. Tato evokativní schopnost básníka je důležitá, protože umožňuje, aby čtenář ve své mysli vytvořil celou řadu obrazů a asociací.

Další silnou stránkou tohoto díla je jeho jazyková úroveň. Básník používá jazyk, který je spisovný, elegantní a přesný. Tímto způsobem je dosaženo účinnosti básně, protože čtenář stojí tváří v tvář textu, který má vysokou kvalitu psaní. Navíc, ačkoliv se jedná o básnický text, autor umí vyjádřit složitá témata a koncepty tak, aby je pochopil i laik v těchto oblastech.

Nicméně, i přes své silné stránky má "Po Novém Roce" také několik slabých aspektů. Jedním z nich je krátkost textu. Pouhé čtyři verše mohou zanechat čtenáře s pocitem, že jim schází nějaký kontext nebo prohloubení. Básník by mohl rozebrat téma více, aby čtenáři umožnil porozumět většímu rozsahu myšlenek a pocitů skrytých za těmito slovy. Takto krátká forma může působit limitujícím dojmem.

Dalším slabým bodem tohoto díla může být jeho přílišná abstraktnost. Básník se zde zaměřuje na metafory a obrazy, což může být obtížné pro některé čtenáře, kteří preferují konkrétnější formy vyjádření. Tato abstraktnost může způsobit ztrátu zájmu nebo nepochopení u určitého publika.

Celkově je dílo "Po Novém Roce" efektivní básní, která využívá silné obrazotvornosti a jazykového umu básníka. Přes svou krátkost a abstraktnost je schopna vyvolat emoce a provokovat myšlení u čtenářů.

12.01.2024