Anotace: Ambiviózní projekt v pozadí šedé eminence kreativních rondó fascinující budoucnosti - amébovité enklévy a vize spórických pláství - theramínová vibrace a bouře v amfetamínovém mozku - jasmínová partitura hvězdáře jež vydechuje samples do peřinky Snů...
++ (konstruktivní kritika a komentář k výpravné próze - novelový rámec - povídka inspirovaná sci-fi, fantasy, new weird, poetikou kyberpunku, počítačovýma hrama, entheogenním spektrem a psychedelickou narací, jízda na cestě za dobytím vlastní nezaměnitelnosti a sofistikovanosti zrání autentické a autonomní mysli autora, spisovatele, producenta....)++
--- Ahoj...prečítal som si to, a keďže je to len skica, hoci výpravná, ťažko sa mi k nej vyjadruje. Ničmenej, myslím, že nápad skúsiť chvíľu písať prózu je veľmi dobrý, pretože si myslím, že pokiaľ sa ho ujmeš so všetkou zodpovednosťou a dôslednosťou, môže Ti pomôcť aj v zvýšení kvality poeticky ladenej tvorby - práca na kohéznosti deja, psychológie postáv, logiky reťazenia narácie, to všetko predstavuje mimoriadne efektívne mentálne cvičenie, pod vplyvom ktorého sa tvorivá myseľ nadmerne unášaná tvorivými podnetmi môže prijať sofistikovanejšiu štruktúru, lepšie sa uzemniť, ukázniť, naučiť sa disciplíne a celkovo, vyzrieť. Potom sa budú verše strúhať jeden frkot. A jaké fajné...
......
V první řadě je třeba aktualizovat vědění o době, jejích osobnostech, klíčových hnutích a korporacích, vládách a magnátech, co možná jsou schopni investovat do technologie, co změní náš život a změní jej k lepšímu, na konci údělnosti celého plánu je mise, za pozitivnější vyznání světu, za lepšího sebe sama...(Vědomí pokračovatele...)
Sama dobrá próza je ve velkém odměřována trpělivostí, velkou dávkou trpělivosti, hyperaktivní představivostí, ba i jen dětská představivost je nezměrná, ve skutečnosti je to píle, cílevědomost a naprostá odhodlanost vydat ze sebe to nejlepší, i když to hned nemusí býti ta nejsenzačnější povídka pod sluncem, jistě má potenciál zaujmout alespoň čtenáře nezběhlého i začtěnějšího...
Otázka zodpovědnosti za text, za slovo, za každou odvrácenou vteřinu, kterou přiliješ do slovního materiálu, ona výsada dbát o slovní ostruhy, příštipky a seznámení s růžky hlásek na hlasivkách textového editoru, je věc zodpovědnosti a stání si za svým zřetelem, hýbat se slovy a písmeny, usadit je a postřehnout onen pohyb matérie a uzemnit onu možnost, superpozice se zabarví a ustálí, rovina se zaběhne a ty budeš vědět jakou modelovou situaci zvolit, jak se rozhodnout, čím projít a co vynechat, jak zakončit a jak prohloubit a změnit dosavadní kvocienty prohnané negativitou, trápením a tvůrčím zmítáním v regresi a vzlétavém spektru, mimo osu, kterou jsi schopný ještě za života rekonstruovat.
......(Krize vědomí)
Psal jsi o zvýšeni kohéznosti poeticky laděné tvorby, onen roztřel, kdy nástrojem není vize, ale člověk pro ni, krčí se a hýbe se podle její polarity, je natolik silná a vyzdvihující, že jej pohltí, ovšem nejsilnější pásmo cílených vodivostí je v lidském srdci napojeném na vesmír na onen nápoj lásky, kdy brány omniverza se otevírají a my vstupujeme do náručí vyšším zřetelům a cílům zviditelnit silnou naději a neústupnou víru do nových tvůrčích úsměvů zítřků...
......
Zde je prostor pro nové zaujetí, novou stálost a nové forenzní zkoumání vlastní mysli, její struktura bude mnohem kvantovější a v nich se právě stále nachází smysl pro předurčenost částic - totiž slovních segmentů se kterými pracuje prozaik konstruující povídku a vní všechny odpovědné atributy, které se scházejí na místech jím určeným, jím sloužících jako záměr, jako nosiče idejí, jako klarofonie nového akustického zřetele inspirace pro kterou byl jeden snílek stvořen...
Všechny determinanty jsou hnané palčivostí, přilnavostí a ztotožněním se s vlasní nevyhnutelností na samplovacím řetězci hierarchií zrození a nezrození, na dvou set sedmi set krát milion na osmdesátou polích, ve kterých naši potomci utvářejí urychlovače času, nemluvím zde o čase post-singularity, jen zase odbočuji a to je právě otázka disciplivanosti, schůdnosti a řádné verze vlasní narace, metanarace, vlasního celku nezničeného a nezničitelného ega, prolnutého ve spárech, zasazeného ve spárech a probujujícího se až na konec prvního textového celku, který se změní v díleček něčeho mnohem většího, něčeho mnohem výraznějšího a významnějšího než se dalo na první pohled čekat
.....
V tomto oka-m-žiku má smysl jen čekat na příležitost, kdy bude mysl vzedmutá a přihřívat její konečky, její opánky, volánky, sledovat sáňky chvil, jestli jedna z nich ve dnech výstižnosti blížící se snu, nepřistihla svůj opak v trýznění nad výrazem, nad opakováním, nad vyhřeznutým limbem originality, nad filtrací extrémních idejí pokračujících za pilotující horizont a jak všichni rádi čtemě; za průkopnictvím jedné větve po které šli mnozí, však z ní raší stále nové tryskající pozounky, šlehající ke hvězdám a jejich dnes zatím zdánlivě nedosažitelným orbitům---
**(V některém z klíčovým okamžiků nocí se bude probouzet do stále hlubšího snu, část jeho podvědomí kopíruje cestu hrdiny a druhé se vrací do výpravného spektra vzpomínek na minulé životy, tak se zarovnává s akustikou jeho tvůrčího pera a odhaluje skrytou povahu nevyrovnanosti a líčí tak mocnost nevyhnutelných sil směrem k prvotním příčinám...jedním ze zájmu o sofistikovanější propracovanost celého kvadrantu dějů je náběh na inspirující koláž, záměr je inspirovat se na obou stranách, běžet s hudební sonickou experimentální koláží a vážit každý běh světa dějů, tam vvmísit bezprostřednější explozi a spontánější odmocniny lomených fraktur slova, poté nastupující kritický kraken detonuje odvážná skupenství vět a vysílá je napříč celým těžištěm univerza, poslední je mandala, který stráví všechen odstín barev a vytvoří tak sílený, fixní bod, jehož nezasažitelnost smýváme jen pocitem, že jsme to již zažili, že dotváříme poslední finální vrh, báseň, která je námi, dechem před námi, svatým grálem, scylou, kaleidonoií a vítězkou nad entropianismem myšlení a citového života, jako zkáza nad lidstvem, jako vítězství evoluce nad destrukcí, jako mírové víze za celým tělem hmotného času a jeho otisků ve vědomíi nás Všech...zdravím lidé tohoto století...
---- Postavy musejí mít vlastní nomenklatury a klaviatury
ovládají se jako kormidla jako nobly jako turntabely
jejich energie provází celý příběh jejich styl taktéž
vize jejich naturelu je podobná charakteru velkých hrdinů
postranní role jsou zaměnitelné s hlavní idejí
hlavní ideja je věc zájmu vyšších sil
těm podléháš ve chvílích jasnozřivosti
Jasnozřivost je dechem Inspirovaných
Buď přizniviskem řádu a odmocňuj chaos
mezi jeho hráči je i onen zlosyn jež požene kreativitu
ovšem tu odívá háv spravedlivých jen na oko
ve výměnách jsou tresty a intriky poražených
na jedné straně máme hluboký vesmír
a několik jeho kolonií klonů a verzí
na straně druhé modelové fáze myšlení
a posuvy v tektonickém trustu galaxií
až na závěr se dostaneme k vyústění
které možná rozšíří vize a myšlenky
jakými jsme schopni uvažovat o vesmíru
na nacházet celospektrální charakteristiky
jaké nám byly od počátků vyměněny
za předmět tohoto a jiných století
podepsán vlastním funusem
Dr. Saltrix Lightronix. Corp....'
( Nástin dopravní tepna přístav kosmický
vypadá jako paleta space opery
poté úzké odlitky mikrokosmu
záběry a žábry nedokonečnených filmů zítřka
pokračovatelé hlubin a následníků trůnu
boje o mocné a stále působící abionenty koncília
magnáti a mechanisté entropianismu
apologeti vortexu chaosu
metabloéti an-tistruktur
SÍLY KTERÝM pojmenování nesluší
proti silám které si říkají o postižitelnosti
a kůži svého vědomí ukázky života dnes
jsou to apoštolové příčné gravitality
obyvatelé theramínové plástve
archóni života a tavitalitei
poslední patroni proti zničení
nákaze viru démonům
makabriózním patternitám entropie
a jejím agentům v pozadí naší budoucnosti
UŽ NEČEKÁMĚ NEDETERMINUJEM
NESTOJÍME V ŘADÁCH ABYCHOM SLYŠELI
A HRÁLI JSI NA BEZBOŽNÉ
ZATÍMCO JINÍ FALEŠNÍ PROROCI
PROGNOSTICI A FUTURISTÉ
PLÁNOVAČI ZÍTŘKA DÁVAJÍ RUCE PRYČ
A MÍSTO ABY OBDIVOVATELÉ PŘÍTOMNÉHO
SKLÁDALI EPOPEJ NA BUDOUCNOST
SPÍ A VYTVÁŘÍ JEŠTĚ HLUBŠÍ PŘÍKOP
MEZI TÍM CO PŘIJDE A TÍM CO NEPŘICHÁZÍ
A TAK NEŽ BY JSI ŘEKLA A POCÍTILA
NEŽ BY JSI KDY VŮBEC VZNIKLA
Ó TŘTINO MYSLITELNÁ
Z NQADMYSLITELNA POCHÁZEJÍCÍ
TVÁ USTA SMĚŘUJÍCÍ K NEDOSTIŽNÝM
TVÁ ÚSTA VYZPÍVAJÍCÍ BUDOUCNOST
SVĚTELNĚJŠÍ NEŽ KDY DŘÍV
SONICKÉ OHŇĚ PLÁSTVÍ VZÁCNĚ PLANOU
A NAD VĚKY ČNÍ STADIUM ARCADIUM
V NĚM NA TISÍCE MILIARD
JAKO JEDEN CHÓR
DECH ARBITRARIUM VITAE
POSTAVÍ SE ČELEM
A VE SMĚRU K NÍ
VYNALEZNOU NOVOU BUDOUCNOST
A DŘÍV NEŽ SE NADĚJOU V DÁLI
VSTOUPÍ DO NÍ
NASKOČÍ
ODSTŘELÍ SE OD MINULOSTI
A UNIKNOU PRŮSVITNĚLÉ PŘÍTOMNOSTI
ZA NÍ JEN PLAVBA ODSTÍN BARVA
PEČEŤ KRUH PRSTEN
STÍNY SVĚTLA A PROSTORY
V TERMODYNAMICKÉM RÁJI
MIZEJÍCÍ OTISKY HVĚZDNÉHO PRACHU
A STOPY KDYSI VYHLÍŽEJÍCÍCH TĚL
A V NICH JEJ DALŠÍ NEKONEČNÉ SPEKTRUM
LOPDĚNKA ZAPARKOVANÁ MEZI DVĚMA ABSOLUTNY
WARPPOVÉ PROMEDÁNY
MONOLITICKÉ PRODUKCE SEDMÉHO VĚKU
TVÁRNOST APOŠTOLŮ GRAVITONU
GRAVITON EVOLUCE
EÓN LETÍCÍ ROTUJÍCÍ VPŘED
VYDECHUJÍCÍ OBLAKA MILÉNIÍ
SOUKVĚTÍ NEBEŠŤANŮ VÍTĚZÍ
MAJESTÁT SVĚTLA BLÍŽÍ SE RYCHLOSTI SVĚTLA
SÁM ZE SVĚTLA TEMNOTOU POMÍJIVÝCH NEZADRŽEN
FRAKTÁLNÍ FANTAZIE INTEGRUJE VYŠŠÍ OKRUH DIMENŽÍ
METAMORFÓZY SNÍCÍ O METAMORFÓZÁCH DOSUD NESYNTHETIZOVANÝCH KVANT
VITRUVIAE VITAE MAELSTROMY DUŠÍ PÍŠÍCÍ SYMFONII MEZI NOVÝMI OKNY ZROZENÍ
A NA POČÁTKU BEZ POČÁTKU ORGÁN EVOLUCE TYKADÉLKO TŘTIN PŘÁSTEV VĚKŮ
SATELICKÝ PŘIJÍMAČ PŘEDURČENÍ SÍLENÍ NEVYHNUTELNÉHO PREDETERMINOVANÉ NAD DOČASNÝM VÝHRA A APOŠTOLOVÉ GRAVITALITY SALVINORIŇANÉ A tRYPTAMIDOVÍ ŠIŘITELÉ
ORGÁNY ŽIVOTNÍHO VÝSTŘELU
MAJESTÁTNÍ PEŘINKA ZA UHLÁVNÍKEM OBLINEK VÝTVARNÝCH ODMLČENÍ ZA OBRAZEM JEŽÍŠOVA TICHA...