EXPEDICE KOROWAI

EXPEDICE KOROWAI

Anotace: úsměvné ozvěny festivalu Expediční kamera - Západní Papua

 

 

do vlastních řad

chodí si

kde země nikoho

jen deštné pralesy

 

 

když má chuť

no do háje!

jídelníček pestrý je

 

 

koláč s červy

vývar z hada

placka ságo

a co že je to

buamero ala?

 

 

kuchyň z ráje

zkrátka zraje

občas geny nezapře

 

 

v rytmu bubnů

oheň sálá

na plotně už cosi vře

 

 

hoří tváře

v očích noci

divoká krev koluje

 

 

nad ránem tak

prostřeno je

korowai už stoluje

 

 

nakonec tak snědli ho

v rituálu celého

 

bělocha bílého

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor Vivien, 25.04.2023
Přečteno 239x
Tipy 24
Poslední tipující: Iva Husárková, Stanislav32, Sonador, Karolínka, enigman, Kaj, zdenka, šerý, Fialový metal, Ondra, ...
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

tomu říkám báseň pro vegana:D ale vážně, parádně napsáno, moc mě baví/š Vivien!*

28.04.2023 19:21:55 | Sonador

Tak z toho se tetelím, když někoho bavím. To je aspoň pochvala. Sak bylo v tomto duchu i zveřejněno, pobavit a odlehčit. A si představ, že dnes v Hradišti gurman festival. A co myslíš? No jasně že jsem zase neodolala, u stánku hmyzí kuchyně jsem si dala hmyzí crunchy. Nejlepší byly ty s příchutí chilli, česneku a koriandru.

28.04.2023 20:29:28 | Vivien

tě obdivuju, já bych asi nee, i kdybych maso joo:D
a jinak mám radost, že jsem udělala radost;)*

28.04.2023 21:19:11 | Sonador

inu není jídlo jako jídlo...

27.04.2023 11:49:59 | enigman

No to teda! Stačila mi hrst ještě lezoucích proteinů budoucnosti z okénka hmyzí kuchyně a děkuju, že v této jinak bláznivé době existuje kapustnica s čabajkou či borůvkové knedlíky s tvarohem.

27.04.2023 14:34:43 | Vivien

z vyživovaného vyživovadlo. Připadá mi to jako Obsluhoval jsem anglického krále: Do velblouda dali antilopy, do antilop já nevím co, bylo to nadívané nadívaným. I Zde je bílý nadívaný hady, plackami a hmyzem, akorát ještě za živa. V Číně bohužel pečou rybu tak, že jí chladí hlavu a jedí ještě živou s upečenou zadní částí. Báseň o jedné z nejhorších věcí, o které vím, psát nebudu.

26.04.2023 11:54:55 | Kaj

Tak zde jsem malinko na pochybách, že jak to ten Kaj myslí :-) Možná místo pochyb si jen stojím na vedení, na druhou stranu, je prima, když zde tvá stopa. Ano, téma nezvyklé, leč údajně i dnes, stále nevyhynulé. Však nezúčastnit se každoročně Expediční kamery, tak to se mi stalo jen v době covidu, kdy nebyla. Taková absence by mě dlouho "sžírala" :-) Díky!

26.04.2023 14:24:44 | Vivien

:-)

28.04.2023 10:10:16 | Kaj

úsměv… hezká hra… z.

25.04.2023 22:42:28 | zdenka

Ano, děkuju Zdeni, jsem se hecla :-)

25.04.2023 23:11:28 | Vivien

No dříve jistě homo sapiens, na grilu lidožroutů byl. S takovým přelivem kokosové omáčky s batáty... Ale kdyby ochutnali svíčkovou a španělského ptáčka, tak by spoustu životů zachráněno.
No přece víš, když já seznámen s pěknou a milou ženou - Ou! Tak bych jí také rádem slupl. Jen jestli ve mě nečíhají nějaké ti Papua geny. :-)
Tedy jistě pěkný zážitek i pobrání vědění. Jojo, to divě, na divochy názor pozmění. Naštěstí i tam křesťantví dorazilo. A co bylo, jen dnes "pobavilo."
Bezva téma, bezva práce, bezva čtení*

25.04.2023 18:09:12 | šerý

Šak v tom máš prsty Kájo, nebýt tvého pošťouchnutí, tato blbůstka by zde nebyla. Tak třeba mi někdy povíš víc, jaké zas u tebe chutě :-) Samože gurmánské:-) Prima koment, a já díky, žes pobral i tuhle odlehčenou, to mám radost, že se člověk může i čas od času povznést a publikovat i takříkajíc "s prázdnou hlavou". Ale nemysli, odnesla jsem si, čokoládu s červy a v rámci improvizované hmyzí kuchyně slupla hrstku horkých pražených moučných červů. No, chlapi se smáli, prý dáte si nášup? Tak křup!

25.04.2023 19:23:37 | Vivien

Takové milé, zajímavé, exotické, poetické, gurmánské, definitivní, papkání ;) :D
Úžasné - velmi se líbí se, milá Vivien :)
Přeji krásný, živý den ;)
A opatruj se! :)

25.04.2023 15:03:47 | Ondra

Ježíš dík Ondro, jsem si odskočila do jiného světa, aspoň virtuálně. Popravdě ale, ani v reálu bych se do očí korowajů asi moc koukat nechtěla. Ještě by se na mě zazubil :-)

25.04.2023 15:44:38 | Vivien

Velice rádo se psalo, milá Vivien :)
:D a pak by Tě samou láskou snědl :D - což doufám, že nikdy nenastane, neboť bys chyběla a nejen tady ;)
Měj se kouzelně :) a hlavně nejedle ;) :D

25.04.2023 16:04:20 | Ondra

Nemáš recept ? :-))

25.04.2023 11:27:53 | Kan

Thoru Heyerdahlovi jeden kanibal na Fatu Hivě prozradil, že nejlepší je pravé předloktí bílé ženy, přičemž šibalsky pomrkával na jeho mladičkou novomanželku Liv. Trochu nezvyklý recept, že ano?
Ale mám ještě jeden, na delikatesu a vrchol korowajské kuchyně - buamerová omáčka. Z plody pandanu se odstraní tvrdá dužina, dá se vařit a po vyjmutí z horké lázně se z povrchu sedřou temně červené části. Ty se pak perou a drhnou, až zůstane rudá omáčka. Výsledná pochutina se prý podává se ságem nebo sladkými bramborami. Tož tak, u Korowajů v kuchyni :-)

25.04.2023 13:01:41 | Vivien

Zapíšu si do deníčku. :-))

25.04.2023 16:57:51 | Kan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí