Pojednání o síle slov

Pojednání o síle slov

Anotace: Co je text, který čtete právě teď? Omezen&yacute...

Sbírka: Úvahy z přítmí

Co je text, který čtete právě teď? Omezený prostor informace odsouzený k selhání. Pečlivě zvolená slova, za kterými se skrývá jediná nezvratná pravda – nebudou schopna říct, co chci sdělit. Žádný z jazyků by to nedokázal, ani tento. Slova nás omezují, dají se zaměňovat či dále interpretovat, pokaždé jinak. Složitá věta plná slov, která se snaží uměle zvýšit onu hodnotu. Slova nás nechají si vybrat. Můžeme je odmítnout, přijmout nebo ignorovat. Původní významy se ztrácejí, odpadávají jako materiál z komety, aby se ztratily do nicoty, unikly navždy, nevystopovatelné. Cestou od řečníka k posluchači nebo od autora ke čtenáři se může stát spousta. Jakou náladu právě máte? Vnímáte má slova? Nebylo by lepší dokončit tento pokus jindy? Až bude vaše mysl otevřenější? A bude někdy skutečně? Chci vám povědět, že vím, co hledáte. Že já to hledám také. Dlouho a usilovně, s vypětím všech sil. Je to finální perspektiva? Možná ano, a přece ne. Je to stav, kterému se slova vzdáleně přibližují. A nebo ten stav neexistuje? Nespočet překážek jsem zdolal a mnohokrát prohrál. Za další překážkou bude další. Stejně jako po tomto odstavci přijde dozajista další. Hledání pokračuje.

Autor Lajtwing, 11.08.2017
Přečteno 559x
Tipy 3
Poslední tipující: Elko, Iva Husárková
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

já našla docela vzadu ve skříňce lentilky a byla to síla možná se pletu protože svítím slovy se dá opít vzrušit zabít hledám slovo které nebude omezené jako já :-))

12.08.2017 09:41:04 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí