Večer nekonvenční a experimentální literatury

Večer nekonvenční a experimentální literatury

Anotace: Večer nekonvenční a experimentální literatury...

Večer nekonvenční a experimentální literatury

https://www.facebook.com/events/547304491951357/?ref=ts&fref=ts

16. listopadu se na brněnské Skleněné Louce uskuteční autorské čtení, kterého tématem bude především textový experiment. To, jak se do literatury - přednostně poezie - promítá duchampovský ready-made, konceptualismus, nebo jak vypadá používání nových technologií při jejím vytváření a prezentaci, Vám předvedou čtyři aktuální autoři, kteří podle mého názoru patří v našem regionu mezi ty nejzajímavější.

Jaromír Typlt (CZ) - kdysi enfant terrible české poezie, aut
or manifestů a známý zapálený diskutér ze stránek literárních časopisů. V současné době se věnuje různým uměleckým kolaboracím (divadelní představení "Kurt Schwitters - Ursonate" s Pavlem Novotným, elektronické Škrábanice s Michalem Ratajem), kurátorství, ediční práci. Na čtení v Brně se představí s projektem, který prezentoval mimo jiné i na nedávném festivalu TARP ve Vilniusu (http://www.czechlit.cz/aktuality/typlt-vilnius/ )

Ondřej Zajac (CZ) - redaktor časopisu Psí Víno, mimo jiné oceňovaný překladatel bulharské, srbské a chorvatské prózy a poezie. Bude číst především ze své sbírky "Kafegrafie: příručka pro milovníky kávy", která je zajímavým průnikem konceptuální a angažované poezie. (Http://kloaka.membrana.sk/2012/03/prirucka-pre-milovnikov-kavy-vojen-a-prirodnych-katastrof/ )

Zuzana Husárová (SK) – odborně se zabývá interdisciplinární literární teorií, učí na bratislavské Univerzitě Komenského a Masarykově Univerzitě v Brně, v rámci Fulbrightova stipendia působila i na MIT. Věnuje se tvorbě kódové, elektronické, vizuální i zvukové poezie. Své básně publikovala v různých evropských, amerických a dokonce i jednom korejském magazínu. Spolu s Ľubomírem Panákem představí projekt interaktivní elektronické poezie a soundpoetry. Zakoupit si budete moct i její sbírku "liminal" (Http://zuz.husarova.net/bio )

Michal Rehúš (SK) - Pavol Habera slovenské literární kritiky, porotce soutěží Básně 2012 Assecco Solutions a Anasoft Litera, redaktor magazínu nekonvenční tvorby kloaka (http://kloaka.membrana.sk/ ). Je autorem sbírky experimentální poezie "Program dekomunikácie", publikoval v mnoha literárních časopisech v Čechách i na Slovensku a jeho básně byly přeloženy do maďarštiny a angličtiny. Působí jako výzkumný pracovník na Pedagogické fakultě Univerzity Komenského v Bratislavě. (http://rehus.blogspot.cz/ )


(Dominik Želinský, OZ Literis - http://www.facebook.com/pages/Literis/115285378504034?fref=ts)
Autor hasdrubal, 04.11.2012
Přečteno 839x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí