Pět v jednom

Pět v jednom

Anotace: Víkendové drabble hrátky na slova: med slaměný lhát pohromadě ucho Bylo fajn na stejná slova vymyslet pokaždé jiný příběh, co by dával aspoň trochu smysl. Možná je to nesmysl to sem dávat, ale měl jsem z toho dobrý pocit a trochu i radost, tak se podělím.

Uprostřed pole se na strašáka slétlo několik vran. Sedělo jich pět pohromadě.

"Chtěl bych létat jako vy," posteskne si strašák. 

"Nebudeme ti lhát ani mazat med kolem pusy. Jsi slaměný a nemůžeš létat."

Strašák se jen smutně zadívá do dáli, kde právě vzplál oheň a začal pole pohlcovat. 

"Leťte raději pryč, za chvíli už by mohlo být pro vás pozdě," zašeptá odevzdaně.

Čtyři z nich hned odletí, ale pátá sedí dál a zašeptá strašákovi do ucha.

"Pokud máš čisté srdce, může se ti vše vyplnit." A odletí.

Strašák zavře oči. Pronese tichou modlitbu. Po chvíli oheň uchvátí jeho prázdný 

podstavec.

 

_____________________________________________________________________________________

 

Otevřel oči. Ležel na slaměné matraci ve sklepě a byl spoutaný řetězy. Malým oknem 

sem pronikalo světlo. V místnosti byl stolek, na něm sklenice medu a vedle malý štětec. 

Proč zrovna tyhle věci pohromadě? Pak se rozrazily dveře a dovnitř vstoupil muž.

"Lhát se nemá , to tě neučili? Při převozu sis pro sebe ulil několik kilo mého prášku a 

tvrdil jsi, že o tom nic nevíš. Teď musíš nést následky."

Pronesl muž, vzal do ruky štětec, namočil ho do medu, potřel spoutanému ucho a 

pak i zbytek obličeje. Pak vstal, odešel a místo něj vběhl do sklepa rozzuřený hladový medvěd.....

 

____________________________________________________________________________________________

 

V kokpitu porouchané rakety směřující neodvratně v kolizním kurzu k Měsíci se dva piloti, jediní 

členové posádky, pomalu smiřovali s osudem.

"Co si dáme jako poslední jídlo?"

"Dal bych si vánočku s máslem a medem...."

"A kde bys to chtěl ve vesmíru najít? V pekárně U Marťana? A nechtěl bys buchtičky se šodó?

Na hlavu slaměný klobouk, za ucho pár třešní ....."

"Tak se nezblázni. Nebudu ti lhát. Chtěl bych mít na jednom talíři pohromadě kuřecí i vepřový

řízky..... hromadu salátu..... A kousek citrónu."

"Kdyby mi tu pak ho*na nelítaly kolem hlavy, tak bych se z tvých vysněných jídel normálně po*ral...."

 

______________________________________________________________________________________________

 

Na lavičce seděl osamělý muž. Revolver v ruce. Hleděl do západu slunce. 

Od útlého věku nebyl jeho život žádný med. Říkali mu, že se to jednou vše zlomí. Jenže lhali. 

Čtyřicet let doufal a věřil, že zvrat jednou přijde. Bylo mu na nic ze všech těch falešných 

nadějí. Už neměl sílu jít dál. Přiložil si revolver k hlavě vedle ucha, natáhl kohoutek a sledoval 

před očima film svého života. On a štěstí? Láska? Nikdy je neměl pohromadě.

Po tváři mu stékala slza.

Zavřel oči.

Rána.

Jeho slaměný zakrvácený klobouk se pomalu snášel k zemi.

Slunce zapadlo a jeho plamen vyhasl.

 

________________________________________________________________________________________________

 

Chudý pocestný toulal se lesy po prašných cestách , bez peněz, bez jídla, zcela 

zesláblý. Vyčerpán se zhroutil k zemi a jen potichu se modlil a přál si zázrak.

"Vstaň, muži. Slyším tvé modlitby," promluvil muž na koni, který se zjevil odnikud. 

"Vidím, že tvůjživot není žádný med. I slaměný strašák támhle na poli se má lépe. 

Pokud máš všech pět pohromadě,daruješ mi, o co si řeknu a dám ti měšec plný zlaťáků."

"A čeho si žádáš, pane?"

"Nebudu ti lhát. Chci tvé ucho."

Pocestný strhne muže z koně a podřízne mu hrdlo.

"Já ti dám ucho, ty jeden dobytku."

Autor fisus, 06.11.2023
Přečteno 131x
Tipy 5
Poslední tipující: mkinka, Frr, cappuccinogirl
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Máš talent a nadání.

06.11.2023 17:53:34 | mkinka

Děkuji ti, tyhle slovní hrátky mě opravdu baví:-)

06.11.2023 17:59:16 | fisus

To je dobře.

12.02.2024 09:22:08 | mkinka

Taky jsem se bavila, příteli...a ty jsi byl krásně drabble hravej :-)
Krásnej dnešní den...
Joooo... vidím, že to posledn í dílko jsem nečetla a je dobrý...zas ve tvým stylu, ale tentokrát to beru, bo co by sis jinak počal s tím zadaným uchem...ti řeknu, takový obyč slovo, a taky mi to tam v jednom drabblátku drhlo:-) v tom báseňkovým...fakt jsem nevěděla, jak už to tam nacpat :-)

06.11.2023 11:32:03 | cappuccinogirl

Byl to dobře strávený víkend. To poslední mě napadlo až dodatečně, stejně bych ho už nemohl přidat. I tak jsem měl čtyři želízka v ohni :-)

06.11.2023 12:30:38 | fisus

a jak parádní...a každý z jinýho soudku... fakt super... taky tě to dostalo...až na bednu, příteli milej:-)
nn. nepiš mi, že proto jsi to nedělal... bo já to VÍÍÍÍÍM!!! :-)*

06.11.2023 17:56:32 | cappuccinogirl

Myslíš, že jsem psal proto, abych byl první? Ve skrytu duše asi ano, je to hřejivý pocit, když je člověk v něčem první. Ale hodně tomu přidalo, že jsem toho Strašáka tam dal hned na začátku. Proto sbíral tolik jedniček. O to těžší pro mě bude další kolo, protože se budu snažit opět uspět a nebude to ono.

06.11.2023 18:04:17 | fisus

A příštího kola se neboj... mrkni na ccino...a pochopíš, že o ničem stoupajícím to není... prostě ti co čtou, odměněj jednotkou to, co se líbí... takže žádný strachy a nenech se jima svazovat...tohle není sport, kde ti může klesnout kondička:-)
Když psát umíš, tak umíš...a je jedno, jestli to bude dnes a nebo za měsíc:-)*

06.11.2023 18:12:22 | cappuccinogirl

Nemyslím si to... bo kdybych si to myslela, nebyl bys mi tak blízkej:-)
Taky jsem nepsala proto, abych byla první, psala jsem pro radost z napsanýho...chtěla jsem si hrát...se slovíčky...a pobejt ve světě drabblu a příjemnejch lidí:-) A myslím, že to máš podobně...:-)*
Jo, jenom, ty jedničky,c o nasbíral tvůj strašák, byly zasloužený... a co se tejká těch ostatních děl, co jsou pozdější... i ty maj velkou šanci je nasbírat, bo jedničky můžeš dávat i po úderu dvanáctý polední...ale vlastně až do večera...dokud bronchi neudělá sumárum:-)*

06.11.2023 18:07:06 | cappuccinogirl

Ano, přesně jsi to vystihla. Bavilo mě si hrát. Potěšili mě komentáře, když se to někomu líbilo. Těší mě i fakt, že o vitezich rozhodují hlasy a hodnocení ostatních, takže mě hřeje pocit, že se to zkrátka někomu libi. Kdyby o tom rozhodoval jeden člověk nebo dva, tak by mě to netěšilo. .... A to že jsme se o prvenství mohli podělit, mě těší ještě víc :-)

06.11.2023 18:14:53 | fisus

Posledně jsem se dělila s Kozorohem 1. Je to skvělej báseňkář... a z těch jeho textů...jsou ženský vedle:-)
Tentokrát nestíhal... jinak by si ten drabble užil taky mnohem víc...má ho taky rád... :-)

06.11.2023 18:22:32 | cappuccinogirl

To mu mohu jen závidět. Ženský bych na své verše maximálně odehnal do jiného města :-) Balit bych je na své řádky určitě nemohl. Psát umí skvěle, o tom určitě nepochybuji.

06.11.2023 18:26:12 | fisus

To teda... taky na ty jeho báseňky slyším:-)
Holt každej máme to svý...a on by zas nikdy nezvlád napsat to, co ty:-)

06.11.2023 18:31:44 | cappuccinogirl

Přesně. Když už tu holku na své psaní nesbalim, tak ji aspoň pořádně vyděsím :-) A v dalším psaní mi poslouží jako inspirace, abych ji mohl zavřít do kotelny :-)

06.11.2023 18:38:41 | fisus

Zas se usmívám... je vidět, že si i z negativního zvládneš udělat pozitivum...a to já naprosto schvaluju :-) Dobře ty!!!

06.11.2023 18:57:02 | cappuccinogirl

Jinak už to ani ve svém životě dělat nemůžu než abych si dělal i ze smutných věci legraci a bral vše s nadhledem.

06.11.2023 19:45:23 | fisus

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí