Subjektivně zabarvený popis

Subjektivně zabarvený popis

Anotace: Zimní den..... očima mé dcery

Probudila jsem se do mrazivého zimního dne a pohled z okna mi naskytl tu nejúžasnější podívanou. Padali obrovské sněhové vločky. Snášely se zlehka jako labutí peříčka a při nárazu větru se roztančily v divokém tanci.
Chtěla bych na chvíli být malou vločkou, co se třpytí v ranním slunci a končí svou osamělou cestu na bílém koberci ostatních vloček. Vítr si s nimi pohrává a roznáší dál po ulici. Na některých místech je sněhu méně, někde více. Sleduji malé děti, táhnoucí sáně a užívající si zimních radovánek. Trochu jim závidím, jenže s červeným nosem a šátkem kolem krku s hrnkem horkého čaje a teplotou bych těžko mámě vysvětlovala, jak moc toužím po studeném sněhu a jízdě na saních. Musí mi stačit jen pohled z okna, ale sníh vydrží a až mi bude vážně o moc lépe zařádím si na té sněhové peřině také.
Se skloněnou hlavou odcházím do vedlejší místnosti a s úžasem hledím na rozzářenou tvář svého brášky. Se smíchem a plamínky v jeho šibalských očích, napřahuje ruku a ukazuje mi svojí první sněhovou vločku. Stojíme spolu s bráškou na balkoně a skrze zamrzlé okno pozorujeme okolní krajinu. Dětské hřiště je pod sněhovou peřinou k nepoznání, jen houpačka se lehce kymácí ve větru sem a tam jako by jí bylo smutno, že na ní nikdo nesedí koho by mohla pohoupat. Stromy se pod tíhou sněhu prohýbají a sklání své větve smutně k zemi. Asi hledají své poslední lístky, ale ty už dávno přikryl sníh.
Ptáci se brodí závějí a zvedají vysoko nohy, Přehrabujíí sníh a hledají něco k snědku. Je mi těch drobečků líto. Poprosím taťku a uděláme jim krmítko.
Lidé, co chodí ulicí, se choulí do těžkých kabátů a halí se do šál. Auta mají na střechách bílou pokrývku. Sníh se tak krásně třpytí jak kousíčky diamantů a vločky mají zblízka prapodivné tvary.
Prožila jsem svůj další zimní den, ovšem tento byl zatím ze všech nejkrásnějších. Těším se na další stejně mrazivé dny. Plné třpytivých vloček.
Autor Nefinečka, 29.11.2014
Přečteno 4723x
Tipy 1
Poslední tipující: enigman
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí