Obava z uprchlíků z Ukrajiny

Obava z uprchlíků z Ukrajiny

Anotace: Definice v kostce a velmi jednoduše sepsáno.

 

Obavy z nárůstu uprchlíků z Ukrajiny

 

Velmi mnoho lidí – občanů naší mírumilovné zemičky řeší problém s nárůstem válečných uprchlíků a kolik jich ještě budeme moci přijmout a zabezpečit jim ubytování, jídlo, práci, lékařskou péči, vzdělání a základní životní potřeby. Tento stav řeší většina zemí EU, které jsou v blízkosti hranic s Ukrajinou a další, které se do tohoto exodu zapojují.

Převážně jsou to ženy s dětmi, které utíkají z vybombardovaných měst, aby zachránily život dětí i ten svůj. Další skupinou jsou senioři a nemocní. Tedy převážnou část (víc než 80%) tvoří ženy v PRODUKTIVNÍM věku 18 – 65 let a jejich děti, které tvoří více jak polovinu.

Ukrajina je poměrně velkou zemí, která má 44,13 mil.obyvatel a je svou rozlohou  7,7 krát větší než naše republika. Její rozloha tedy činí 603 548 km2. Důležitou informací je to, že na tomto území žije 17,3 % lidí s ruskými kořeny nebo nově přistěhovalých Rusů. Další národnosti se pohybují okolo 0,5 % (Rumuni, Poláci...Moldavci…)

Ekonomika Ukrajiny nebyla nikdy v minulosti silná a největším plusem se stalo zemědělství, které je orientováno na pěstování obilovin. Díky své úrodné půdě dostalo ukrajinské zemědělství v Evropě jistou prestiž, kdy kvalitní obilí bylo nakupováno za nízkou cenu. Je zde rozvinuta těžba uhlí, dřeva a těžký průmysl (ocelárny, slévárny).

 

Víra

Oproti západnímu světu se ukrajinský lid jeví jako silně věřící, kdy pravidelně chodí na bohoslužby a zvelebuje své chrámy, kostely a o tyto hodnoty se starají - historické budovy pokryli pozlacenými plechy a je vidno, že žijí pro víru naplno.

Přijetí

 

Panují zde obavy, zda ekonomiku států tento válečný stav nedostane do problémů a odliv uprchlíků po milionech až přespříliš NEzatíží peněženky občanů = daň.POPLATNÍKů a zadlužení států, navíc po době Covidu a markantním zdražení energií a paliv. Každý si chce  zachovat svůj standart a uspokojit své potřeby, zabezpečit rodiny, své děti a mít JISTOTY. Logicky zde panují určité obavy.

 

Nabídka práce

Na trhu práce v ČR je více jak 370 000 volných pracovních míst, kdy okolo 70 % nabídka je na místa, kde nevyžadují zaměstnavatelé kvalifikaci – zemědělství (sběr ovoce, sázení stromků…až po krmení zem.zvířat), služby – většinou úklidy prostor a výrobních hal…až po zdravotnictví – ošetřovatelství = nejnižší stupeń) a především práci ve FABRIKÁCH lehkého průmyslu a v dalších mnoha odvětvích, kde se mohou tyto ženy uplatnit. Nabídky práce tu jsou víc jak nad míru.

 

Náklady – školství, zdravotní pojištění, příspěvky… ( veškeré mandatorní výdaje)

Samozřejmě, že stát (a zároveň) daňový poplatník zaplatí za tyto lidi – nyní na začátku - kdy jsou uprchlíci paralyzováni traumaty, kdy nad jejich hlavami lítaly ruské rakety, bomby a zničily jim domovy.

Někteří z nich viděli umírat své děti, rodiče, kamarády i sousedy. Někteří z nich nebudou moci hned do práce a než se tohoto traumatu zbaví, bude to trvat.

 

Závěr

K této genocidě na Ukrajině jsou rozdílné názory, rozdílné vnímání a spousta lidem to bylo zaslepeno a jsou dezinformováni, ovlivněni médii, cenzurou… i v Rusku jsou za protesty zadržováni a stíháni.

Samozřejmě Ukrajina také není svatá, ale takovou NÁLOŹ si NEZASLOUŽILA .

Bože, pomáhej lidem Ukrajiny a vytvoř mír mezi zeměmi.

 

Vyšlo krvavé slunce

 

Na předměstí Charkova

mrtvá žena ležela

v okolí i její děti

bombou byly rozmetány

 

U přístavu Oděsy

obrany se stavějí

připraveni na nejhorší

pískem pytle naplńují

 

V Mariupolu ve sklepích umírají hlady

bezmocní - uvěznění mezi troskami

modlí se všichni pro vysvobození

aby ta zvěrstva Ruska přežili.

Autor Krahujec, 21.03.2022
Přečteno 289x
Tipy 4
Poslední tipující: jenommarie
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Poučení z historie je jasné. Bude to jinak než bývalo. Ale je na nás, jestli lepší nebo horší, vše má své plus i mínus. Jak řekl kdysi jeden světoznámý politik za dob nejčernějších, jakýsi Gorbačov ve chvíli nejtíživější: Počkáme a uvidíme. Doufám že nebudeme společenskou "perestrojkou" překvapeni tak jako kdysi on sám...:-)

22.03.2022 14:47:08 | Lighter

Možná by bylo řešení toto:
Už dnes se ví, že asi 70 % válečných uprchlíků zde zůstane i v následujících letech a možná v následujícím desetiletí se nevrátí zpět. Ostatně jejich domovy jsou zničeny a obnova není jistá, nebo by mohla být pouze krátkodobá. Mohli bychom jim umožnit začlenění do společnosti, tak aby se podíleli nejen na našem rozvoji, ale i na rozvoji mírového ukončení násilí ve vlastní zemi. Domnívám se, že jejich exodus k nám, bude takto prospěšný a že tyto ženy se s dětmi pozitivně k mírovým snahám začlení do vzájemného štěstí, protože právě to u nás na přechodnou dobu hledají, když opouští svou vlast, kde mají své kořeny.

21.03.2022 18:56:03 | Slav Milo

Máš pravdu - vycházím pouze ze statistiky EU, kdy se sledovalo, především v Německu, kolik válečných uprchlíků se do své vlasti vrátilo. Rozdíl je v tom,že MENTALITA uprchlíků je jiná a ukrajinští muži mají extrémní snahu bránit svou zemi. Nemůžeme tedy odhadnout, kolik žen - manželek s dětmi se vrátí...Je v tom velmi mnoho faktorů. Když ti někdo pošle bombu na barák neb ti ho vypálí...zničí a máš možnost žít jinde, logicky se tam nebudeš chtít vrátit. Celá tahle statistika je ve vazbě psychologické i ekonomické a ti lidé se prostě nevrátí všichni. V tom máš velkou pravdu.

21.03.2022 20:57:49 | Krahujec

Mistře, tak za tohle máš "palec nahoru". Tohle má v sobě pravdu, úctu a pokoru.

21.03.2022 20:07:57 | Krahujec

dobré je, že spolu souhlasíme.

21.03.2022 22:28:05 | Slav Milo

To se poněkud divím, že jsi to tak pochopil. Tohle je pozitivní reakce na příliv uprchlíků, kteří budou vítáni s otevřenou náručí. Poznal jsem pouze velmi charakterní Ukrajince, kteří jsou u nás rádi. Jde o to - pochopit vše a nebát se.

21.03.2022 14:09:21 | Krahujec

Snažím se pomáhat ne jen ukrajincům. Pozitivní reakce na příliv jakýchkoli válečných uprchlíků? Ano pomáhat, ale mám být šťastný, že se u nich válčí a hledat v tom vlastní prospěch?? S putinem do blázince stejně jako se zelenským, jeden je nebezpečný svému okolí a druhý sobě. S oběma do blázince a za oba se modlit.

21.03.2022 14:15:20 | Slav Milo

Bože pomáhej Ukrajině, Rusům a všem Slovanům! Pomáhej celému světu!! Snad ti s tím konečně pomůžeme i my!!!

21.03.2022 14:07:48 | Slav Milo

Tahle volba slov svědčí o něčem, nad čím nevím, zda plakat neb použít pěstě. Ty asi nevíš, že na Ukrajině chcípaj děti, ženy, senioři a mnoho nevinných lidí, na které dopadla bomba? Co ti ty lidí probůh udělali, že je tak nenávidíš? Zmlátili tě do komatu zde nějaký Ukrajinci a zlomili končetiny? Nevím, odkud ta nenávist pramení.

21.03.2022 14:25:24 | Krahujec

já nevím odkud bereš to přesvědčení, že je nenávidím když jim chci pomoc od války?

21.03.2022 15:31:36 | Slav Milo

Prospěšný? Utíkají kvůli válce a ty píšeš o prospěchu? Má snad někdo prospěch z války?

21.03.2022 13:57:29 | Slav Milo

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí